Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 6624 besök totalt |
Ringentur helgen 6-8 Juli
Har just insett att detta är en riktigt bra helg helg att åka ner, samtidigt som det är något truckracing event på gp-slingan så är det öppet Fredag från 14 tiden och hela Lördagen och Söndagen samt från 14 på Måndagen. Några fler som ochså drabbats av akut klarsynthet? om bara bilrackarn blir klar så kommer jag och Daniel Gudmundsson att åka ner från Ängelholm i vars en BMW M3. / John Kjellsson _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Boende har vi inte hittat än.... men vi har en tysk dam vid namn HELGA som brukar kunna fixa nåt med kort varsel om man inte är för många. Vågar inte inte boka något för än nästa vecka..... allt måste klaffa först.
Jag ser fram emot en Warsteiner på Pisteklause ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Jag kommer att vara nere då på ringen med min fru. Vi åker ner på onsdagen till Köln där vi bor och kommer att vara och köra på ringen iaf på Fre/Lö, eventuellt även Torsdag/Söndag.
Vi ses där! _________________ Henri Taipale BMW M3 E90 -08 Nissan 350z -06 Ford Focus RS -03 *såld* Renault Clio Sport -01 *såld* |
||
Så då var boende bokat...
Jag hade ett rum på gång i Döttingen men det sket sig. Kollade med lite andra kontakter men det var fullt. Mkt fullt denna helg tycker jag. Så det blev samma hotel som jag bodde på förra året Zur Traube i Altenahr. http://www.hotel-zur-traube.info/ 32 euro per natt inklusive frukost. Kanonhotell. Ligger en liten bit från ringen (ca 2 mil) men det gör inget tycker jag. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
http://www.donnerwetter.de/frame.mv?
Verkar bli fint väder nu i helgen också... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Fint väder till helgen??? Jag är inte helt övertygad, men det brukar kunna vara väldigt lokalt väder i Eiffelbergen.. Så man får ta prognoserna för vad de är och det är just prognoser..
![]() http://wetter.rtl.de/deutschland/6ta _________________ Bo Wihlborg |
||
hehe Prognoser har ibland en tendens att vara helt fel.
Donnerwetters sida har idag 21 grader o lite regn på lördag men fint på söndag. RTLs sida har regnfritt och 19-21 grader på lördag o söndag. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
om man tittar här så ser ju vädret för helget bra ut.
http://www.wetter.com/v2/?SID=&L _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
ja det är ju 2 mot 1 i prognos så då slänger jag in http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/v
Ta många bilder! _________________ Bo Wihlborg |
||
om man ska se det possitivt så lugnar ju lite väta ner tvåhjuls åkarna. Jag spår att det blir bra bilväder
![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Re:
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Snart bär det iväg! Tre BMW M3:or kommer att lämna Helsingborg lite in på det nya dygnet, mest för att slippa dom stora köerna med semestersugna Tyskar och Holländare. Dom hade tydligen gått ut och rekomenderat att man skulle ta med sig en god bok så man hade något att lugna ner sig med i köerna
![]() Ha det så gott här hemma ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Då gjorde man de första varven för denna helg och det var ganska så halt på banan. Det blev några sladdar och frun trodde hennes sista stund var kommen (fast jag kör som en mes). Hon glömde dessutom att ta sitt piller mot åksjuka så hon började ju må jätte dåligt och är nu ilsken som ett bi
![]() Några smärre olyckor; En motorcyklist som hade kört omkull och en Boxter som hade fått vänster fram och baksidan inklämd. Några svenska bilar lyckades jag se.. 2st Porsche 911, en svart och en silver och en svart 928, någon härifrån? Imorgon får man hoppas på lite bättre väder och en gladare fru ![]() _________________ Henri Taipale BMW M3 E90 -08 Nissan 350z -06 Ford Focus RS -03 *såld* Renault Clio Sport -01 *såld* |
||
oj oj en ilsken fru. Inte bra... Jag lider med dig.
Jag kommer imorgon eftermiddag. Körde från Örebro imorse. Pissväder i hela Sverige o Danmark. Sen när jag kom till Puttgarten var det 21 grader o sol! Härligt. Även trafiken var gles (ner till Bremen där jag är nu.) Hoppas det håller i sig imorgon. Ni får spana efter en svart SAAB 93a i helgen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag kommer och hälsar på ifall jag ser dig. Jag är där med en svart 350z med bronsfärgade nismo fälgar.
Min fru verkar vara på bättre humör idag så hoppas hon klarar av några varv på ringen igen.. eller så får hon sitta i baren och vänta. _________________ Henri Taipale BMW M3 E90 -08 Nissan 350z -06 Ford Focus RS -03 *såld* Renault Clio Sport -01 *såld* |
||
nice
Hon kan ju ta kort på dig på nåt ställe utmed Ringen. Åker just nu på 1an o är norr om Dortmund o trafikläget ser jättebra ut. Vädret likaså. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Riktigt bra väder idag.. mycket folk på parkeringen men inte alls farligt med trafik på banan. Lösningen vår blev den att frun fick sitta och vänta då jag körde ensam.. funkade perfekt!
![]() _________________ Henri Taipale BMW M3 E90 -08 Nissan 350z -06 Ford Focus RS -03 *såld* Renault Clio Sport -01 *såld* |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 6624 besök totalt |