Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX-7 FB13, 1984.
<<   1, 2, 3
12217 besök totalt
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Nja, det är inget besiktningsbyte. Eller jo förresten, på sätt och vis.
Det kommer ett PM Erik! Fast jag hinner kanske inte skriva förrän imorgon.

Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Plötsligt så har jag sålt bilen. Känner redan en viss saknad faktiskt, fast det bara gått några timmar. Det var inte direkt något planerat utan ett infall när en spekulant plötsligt hörde av sig.
Lyfte ut 13B motorn i söndags och stoppade tillbaka 12A maskinen i måndags då originalmaskin önskades.

Jag får önska den nye ägaren lycka till och hoppas att han kan få minst lika mycket kul med bilen som jag har haft. Kan det bli en ny tråd här i forumet kanske (eller fortsätt på denna om du vill).

13B motorn har jag alltså kvar. Vi får se vad den kan hamna i. Tror den inte går ner i TVRen då ramen är lite smal för att man ska få plats med både motor och avgasrör men den kanske kan hamna i en Amazon istället.... ....eller kanske en bubbla eller något annat roligt...
Skulle behöva en växellåda till den bara.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Hr Hugsèn skall jagas till stordåd på banorna, det skall jag se till. Har jag nu lyckats övertala honom att köpa den så... Besiktning imorgon och sedan ev. körning ner till knutstorp och SSM. Första körningen i skarpt läge får vi se när det blir, men det kommer nog inte dröja sååå länge.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Det låter bra Patrik.

Hoppas att besiktningen går bra. Det borde den dock, bilen har gått ungefär 25 mil sen den besiktades förra året utan anmärkning. Å kanske 80 mil sen besiktningen året innan det då de inte heller hade något att anmärka på. Så det kan inte vara något som slitits ut sen dess får man tro.
Förhoppningsvis minns han min instruktion om hur Co-halten justeras, om det nu skulle behövas.

Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Ja nu har jag fått meddelande om att besiktningen gick utan anmärkning. Var ju skönt att höra.
Då kommer den kanske ner till Sportvagnsmeeting på söndag då.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Vi får väl låna en uppsättning fendrar ifrån Bosses föräldrar, så skall det nog gå vägen. Vi har inte bestämt om det blir lördag och/eller söndag ännu. Vädret är mest avgörande.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
paz
Stockholm
Här sen Jan 2004

Re:

Wankelsport skrev:

13B motorn har jag alltså kvar. Vi får se vad den kan hamna i. Tror den inte går ner i TVRen då ramen är lite smal för att man ska få plats med både motor och avgasrör men den kanske kan hamna i en Amazon istället.... ....eller kanske en bubbla eller något annat roligt...
Skulle behöva en växellåda till den bara.

om du skulle skaffa M400 eller M410 och tillverka en sprängkåpa. Kan du köra wankel och långspak i en Amazon.

/ P

Mazda RX-7 FB13, 1984.
<<   1, 2, 3
12217 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande