| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Porsche 944 färdig racebil --SÅLD--
|
3008 besök totalt |
|
Jag är sugen på att starta ett nytt projekt, därför säljer jag nu min tämligen unika Porsche 944 S2 Cabriolet - En potentiell vinnarbil för MGCC, Roadsport B eller PCSR Klass 1.
Bilen har gått 22000 mil. Förra ägaren importerade bilen själv år 2000 och har sedan, mycket seriöst, sorterat ut och låtit bygga den fram till nuvarande specifikation. All servicehistorik finns dokumenterad. Chassi, motor, växellåda är i sällsynt bra skick. - Årsmodell: 1991 - Motor: 3 liters, 4-cylindrig original 944 S2 motor med 211 hk. (Utbytesmotor från Porsche AG, som monterades vid 14900 mil) - Vikt: 1280 kilo, utan förare. - Kaross: Rensad inredning. Framskärmar, motorhuv, sidorutor och baklucka från "Plastis". Finishen racemässig.. - Transmission: 944 S2,5 vxl med diffbroms. Lådan är renoverad hos Perry. - Hjulupphängning/Chassi: LEDA-"race kit", invägt och justerat hos Jonas Jarlmark. Lindsey Racing Camberplattor, Turbo Cup fjäderbensstag. Övriga bussningar och infästningar uppgraderade hos Sandén till bättre grejor. - Krängningshämmare: Porsche "M030", 30 mm fram och ställbar 19 mm bak - Fälgar: Cargraphic 9,5 och 11x18" - Däck: Michelin Pilot Sport Cup - Bromsar: original ABS-system, förbättrat med 996 GT3-ok och skivor fram, och bak med 944 turbo hålborrade skivor. - Giltig vagnbok för år 2007, med godkänd fullbur, stol (Sparco) och 4-p bälte (Sabelt). Bilen är självklart också skattad, besiktad och fullt körklar för gata. Både AC och El-cabb fungerar utmärkt... Varvtider med transponder finns: Gelleråsen 2005 (gamla Trösen): 1,18,2. Sturup 2007: 1,12,8 Mantorp 2007: 1,34,88 Knutstorp 2007: 1,09,65 Bilen testas lämpligen på bana (Sturup/Knutstorp) innan köp. Kontroll av underrede, chassi etc med hjälp av billyft kan också arrangeras. Pris: 135.000:-, inbyte av annan Porsche kan alltid diskuteras. Tel dagtid: +45 20 93 28 35 Kvällstid: 040-911 952 /Fredrik _________________ -- |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
Re:
Vem är den nya ägaren??? Vad blir det istället? Har Jarlmark kvar sin gamla 911 räser eller är den såld?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||||
|
Re:
FSN, du måste hänga mé i svängarna! Lägg ihop lite så vet även du vem det är! Annars får du titta om en 10 dagar när resultatlistan kommer upp!
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||||
|
Re:
Det blir förhoppningsvis en bil som är potentiell vinnarbil i PCSR Klass 2 under nästa säsong. om jag hittar rätt objekt, så är planen att använda resten av denna säsong till lite utsortering och planering, så får jag bygga lite i vinter. Jarlmarks gamla räser finns med bland kandidaterna, men den ligger inte nummer ett för tillfället. _________________ -- |
||||||||||
|
Re:
Inte så jävla lätt... Jag är småbarnsförälder, pappaledig, lite dum i huvet och har inte varit med och kört nåt i år ännu (förutom 15 varv på Falkenberg med gamla motorn). Mats, nu skickar du mig ett PM med namn på köparn (för det är inte du som köpt den??????) _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||||
|
Fredrik, jag talar gärna om det för dig, men jag har lovat den nya ägaren att inte tala om det för någon.
Men det är inte jag, min tupé att edit hade (att jag inte kan stava eller skriva eller köra!) blåst av i cabben! Men vi ses kanske under helgen och då skall jag viska det. Eller så fort det kommer upp på deras hemsida skall jag PM:a dig! /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||||
|
Re:
Jag skall ner i garaget hela helgen och ingen annan stans tyvärr. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||||
|
Re:
Fredrik, jag tyckte att jag gav dig så många ledtrådar!!! Du frågade jag t om vem som hade 110 som startnummer , Fredrik var snabbast (på träningen 1.09,6 om jag inte minns fel), du fick vänta 10 dagar på resultatet, Fredrik Å skrev innan att det var en i PCSR. 1 för bästa tid 10 för antal dagar, dvs startnummer 110.
Lycka till Anders! Vem skall jag nu jaga?!?
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||||
|
Re: Ha inga höga förväntningar
Lycka till, Anders! Skitkul att bilen stannar kvar i serien! Som en extra press så kommer bilens "Pappa", Mr Georgios himself att komma till Gelleråsen för att övervaka din premiär. När han kom och kikade på min debut på Mantorp, backade jag in i räcket.
Nu kräver han en pallplats.
_________________ -- |
||||||||||
|
Aaaah va fan. Jag hann ju inte ens provköra den och jag som laddat i flera veckor för Sportvagnsmeeting på lördag och så kör varken du eller Anna helt plötsligt. Tycker det var ostrategiskt att sälja innan...
jaja ska bli kul att kolla vad det blir nu istället //björn |
||||||||||
|
inför helgen
Mats, Du kan jaga Jonas vi har den andra 944 kvar men det ska ut på försäljning nu.. Jag körde på 1.12.2 på knutan då har vi byggt allt själva samt att vi har ytterst få träningsmil. ( ingen gokart träning heller) Det blir lite för lite köra när man delar bil + att det är alltid väldigt långt att åka för oss. Träna som ni gör vore drömmen. Som sagt det ska bli jättespännande och känna på bilen, hoppas att det inte regnar i helgen. Anders _________________ Anders Elf |
||||||||||
|
Re: Ha inga höga förväntningar
Hmm det blir nog tufft att räkna med pallplats, men det bör bli någon sek bättre än tidigare jag kört tidigare...
_________________ Anders Elf |
||||||||||
|
Re:
Mats var e filmen där du följer Fredrik spår finns den på nätet ? _________________ Anders Elf |
||||||||||
|
Re:
Här är filmen. Lita inte för mycket på mitt spår bara, jag åker mest runt och kollar lite :
http://www.seventwentyfour.org/porsc _________________ -- |
||||||||||
![]() |
SÄLJES
|
3008 besök totalt |