Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Stolar IGEN
1070 besök totalt
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Stolar IGEN

Hade ett par av de där noname stolarna i bilen men börjar bli allt mer skeptisk till dom.
Var och kollade på stolar tidigare idag men hittade inget vettigt förutom följande.

Sparco2 plus är för smal för mig men höjden är perfekt.
Sparco XL är perfekt i bredd men för låg för mig.

Mätte lite och kollade lite i kataloger. Såg då att GA hade en stol "Race" heter den under eget namn. Den är FIA certad och allt. Och den borde passa.

Alternativt så hade sparco kommit ut med en ny stol som heter circuit pro som ska vara lite större. Den finns även i en ytterligare större storlek. Problemet med denna är att den har rätt så stora "öronlappar" som är solida. Dvs man kan inte se åt sidorna.

Då bilen ska rulla en del gata så skulle det ju vara trevligt om man kunde se åt sidorna.
Vad tycker ni vilken låter vettigast?

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: Stolar IGEN

Gustav Uhlander skrev:
Hade ett par av de där noname stolarna i bilen men börjar bli allt mer skeptisk till dom.
Var och kollade på stolar tidigare idag men hittade inget vettigt förutom följande.

Mätte lite och kollade lite i kataloger. Såg då att GA hade en stol "Race" heter den under eget namn. Den är FIA certad och allt. Och den borde passa.

Alternativt så hade sparco kommit ut med en ny stol som heter circuit pro som ska vara lite större. Den finns även i en ytterligare större storlek. Problemet med denna är att den har rätt så stora "öronlappar" som är solida. Dvs man kan inte se åt sidorna.

Då bilen ska rulla en del gata så skulle det ju vara trevligt om man kunde se åt sidorna.

Öronlapparna är sällan ivägen för sidsyn, du kan ju luta dig frammåt lite också.
Välj annars en med hål i öronen tex OMP Pista.

Täby
Här sen Maj 2006

Re: Stolar IGEN

Gustav Uhlander skrev:

Jag skaffade skalstolar och är mycket nöjd.... http://www.tillett.co.uk/index2.html

Här sen Feb 2003

C

jag satt i en circuit pro senast i går, det enda som inte går att kolla smidigt är döda vinkeln men då använder man sig av sido backspegeln istället och lutar sig lite frammåt för att se döda vinkeln i den. vid normal körning med normal filbytes planering så stör öronlapparna noll och ingenting faktiskt.

mvh C

Skruva banåkabil
Stolar IGEN
1070 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande