| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Liten katalysator
|
1582 besök totalt |
|
Liten katalysator
Håller på och planerar avgassystemet till kadetten. Jag kan dock inte hitta någon bra plats för gsi'ns originalkatalysator. Hade tänkt att ha kat, en apple racing dämpare och någon kort dämpare bakom bakaxeln. Plats som finns är brevid växellådan där lite extra plats skulle kunna kapas fram (hela kardantunneln är ändå bortkapad). Den platsen delas dock med högerfoten. Andra stället är under passagerarstolen, men där är det inte så mycket plats på höjden. Motorn är en 16v 2.0 på 150hk + chip. Jag ska ha ett 2" avgasrör. Någon som vet om någon liten metallisk kat som passar den motorstorleken? En ganska bred men låg (6-7cm) skulle passa bra under passagerarstolen, en mer cylindrisk men med liten diameter skulle fungera i kardantunneln. Min nuvarande är 15cm (18 med "flänsarna för svetsningen, skulle kunna kapas bort) bred och 10cm hög. _________________ Markus Ålind |
|
Finns lite prylar här ----> http://www.a-alt-avgassystem.se
Kanske finns den någon som passar dina mått. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
|
|
![]() |
Skruva banåkabil
Liten katalysator
|
1582 besök totalt |