| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW m20 kompressor kitt (e30)
|
3237 besök totalt |
|
S: bmw m20 kompressor kitt (e30)
kompressor kitt rotrex c30-94 kompressor, med värre växelhus gått ca 1 mil. ny priset på bara en orginal c30 kompressor är ca 22 lax. med fästen och kylare upp mot 30. alla fästen, remskivor,remmar, spännare mm är med. separat olje kylning med setrab oljekylare och behållare mm. nya 680cc spridare megasquirt sprut II v3.0 med edis tändning allting färdigt draget me alla givare mm, alltså helt bolt on,start mapp finns. 3 bars mappsensor. alu ic med nya alu rör, skräddarsytt och polerat. ny btr 2 st nya dumpar rostfritt extraktor grenrör kompressorn räcker till ca 450 hk och resten av kittet till mkt mer. med nuvarande remskiva så kommer laddet hamna på ca 1.1 bar och uppåt, vet ej säkert me nya växelhuset. fins även restriktor så den bara laddar ca 0.5..
även där om nån är sugen så är det bara å lägga ett bud, som sagt allt är nytt å i princip oanvänt, om inget seriös vill köpa så spar ja det till senare=) kan eventuellt sälja styrsystem, spridare och extraktor för sig. _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||
|
Rotrex
Hej Bruzze! Kan intyga att kitet var bolt-on på en orörd M20 och borde vara i nyskick med uppgraderat växelhus. Många gånger ångrade jag att jag sålde det utan ens testat, funderade på att köpa tillbaka. Nu blev ingen AMG som tänkt utan en gammal turbo Porsche. Fredrik från Malmö/Kobenhavn _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||
|
Re: S: bmw m20 kompressor kitt (e30)
Hej! Vad ska du har för följande delar? *rotrex c30-94 kompressor *fästen, remskivor,remmar, spännare mm *separat olje kylning med setrab oljekylare och behållare mm. *alu ic med nya alu rör, skräddarsytt och polerat. *2 st nya dumpar Jag vill helst köpa en skruvkompressor á la Autorotor.. men de är så svåra att få tag på...
Jag har redan map-sensor, DTA motorstyrning osv. Så de är väl bara ovanstående delar som skulle vara intressanta i så fall. (de där spridarna låter alldeles för stora för den effekten? Borde inte 440cc räcka till bra?) Kan du berätta lite om din erfarenhet ang motorkaraktären med centrifugalkompressorn? Hur är motorn jämfört med original? Mycket mer mos efter 3000rpm? Eller mer redan på låga? Eller bara på topp? Mvh Nisse _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Re: S: bmw m20 kompressor kitt (e30)
hejsan. ja det går alldelse utmärkt om man vill köpa bara dessa delar. försöker tänka nypriset på dessa delar å sen vad man kan ta för dom, svårt å säga. *rotrex c30-94 kompressor-ca 22 000 (orginal) *fästen, remskivor,remmar, spännare mm -ca 5000 *separat olje kylning med setrab oljekylare och behållare mm. ca 3000 inkl olja (1000/L) *alu ic med nya alu rör, skräddarsytt och polerat. -ca 3000(delar) *2 st nya dumpar 1200 men du kanske kan säga vad du tycker, kostar ju lite mer att köra kompressor än turbo, samtidigt som det typ inte finns i några andra e30:is med kompressor, va därför ja började bygga det. karaktären är också svår å säga då ja typ inte kört ngt. bara på låda varv å så . men me denna ic så hade ja typ 0.3 i ladd redan när ja låg å körde på kanske 1500-2000varv på 2-3 an. men man kände ju att det fanns drag i allafall, fast ja bara varmkörde motorn, har ju endast typ kört 1 mil me dessa grejer så allt är ju nytt. _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||
|
Re: Rotrex
trevligt att du också är här=) ja rinde aldrig då ja antog att du inte ville köpa hela kittet=) _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||
|
DTA sprut, 440cc spridare a4bar har jag också till min vr6a rotrex c30-94 kompressor
så visst räcker dina spridare! om inte era bmw motorer är jävligt mycket mer effektiva än min surhink. Förra ägaren till mitt kitt bottnade sina 750cc spridare på 3bar vid 5200rpm och gav då cirka 370hk. det på E85. Eftersom det är en centifugal kompressor så kommer kraften jämt och fint men saknar brutalkraften från botten, vilket sparar drivlinan dock. Med 60hk gas på 3an och 4an blev siffrorna 11,94/198km/h med en vr6a (vp soppa) och era bmw motorer är effektivare så visst finns det MASSOR med kraft i bruzzes kitt. Hoppas jag inte förstörde genom att lägga mig i.. _________________ Mathias Hellqvist |
||||
|
Re:
bra för dom mindre bra för mig.. blir ju mer å mer sugen på att spara det till senare projekt när man hör dessa siffror=) kanske bara är i stridens hetta som ja säljer, kommer säkert ångra mig men är ju inte i penga behov så ja kan spara det om det är så. nä men det är bara kul att du skriver lite. _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||
|
Som du har kämpat marcus med bilen och motorn ska du väl behålla grejerna
.
Har följt din tråd på en annat stort forum . Snyggt och välgjort!
Kan inte jämföra rotrex centrifugalare med andra liknande kompressorer då dessa är överlägsna prestanda mässigt då dom klarar högre laddtryck och har separat smörjsystem. Din kompressor har ju det uppdaterade växelhuset så det är väl klart du åtminstonde testar grejerna fullt ut INNAN du säljer. I framtiden kommer ett växelhus med 2 växlar som gör att bottenladdet kommer öka rejält! Jaja har du bestämt dig för att sälja så har du. _________________ Mathias Hellqvist |
||||
|
Re:
jag tror det är bra att hålla lite varv på grejorna innan man går på med effekt. Annars får du nog byta växellådor, drivknutar etc på löpande band. Så detta kit är nog ganska rimligt. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Re:
alla tiders
_________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||
![]() |
SÄLJES
S: BMW m20 kompressor kitt (e30)
|
3237 besök totalt |