| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Porsche 924 -83
|
1394 besök totalt |
|
Då kadetten börjar närma sig (nåja) färdig är det dags att sälja Porschen, jag kan ju inte ha hur många leksaker som helst. Skattad och besiktigad (besiktigad i mars). Bilen fungerar bra och startar alltid. Karossen är helgalvad och bilen har fram till 2000 gått nere i Europa så den är rostfri. Till bilen finns fräscha vinterdäck på 14" original aluminiumfälg. Då 16"-hjulen med sommardäck som sitter monterade på bilden står för så stor del av bilens värde kan bilen köpas utan dessa. Kända defekter: Tick från ventilerna. Drar ca en liter olja per 1000 mil, verkar mestadels läcka ut. Har varit krockad höger fram, riktad i bänk och rak fram till och med främre hjulupphängningarna. Lagad för två år sen men inte så noggrant (därav priset) med sprickor i spackel och inte helt perfekt form på nosen som följd. 5000:- med endast vinterhjulen. Rejsapris: 7000:- med 16"-hjulen. För fler bilder se http://lek.holy.se/porsche/
_________________ Markus Ålind |
||
|
"Rak till och med främre hjulupphängningarna" Hur menar du då? Är den sned sen eller?
När du skriver att den läcker, otata packningar? och isåfall var? |
||
|
Re:
Sen är den lite sned ja. Det är så nosen sitter lite lite åt vänster. Jag ägde inte bilen när den riktades så jag kan inte svara på varför de gjort så. Min poäng var att vad jag kunna mäta mig till är allt som påverkar väghållningen rakt. Det finns en projekttråd här på rejsa som täcker vad som är gjort och hur det var. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Ang lekage så vet jag inte var eller vad som läcker, men det går åt lite olja och det blir lite oljigt undertill. Det läcker inte när den står utan bara när man kör. _________________ Markus Ålind |
||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
|
||
![]() |
SÄLJES
|
1394 besök totalt |