Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW M3 E92 lansering
1, 2   >>
4987 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Ska köra den på ringen i september under två dagar
oavsett vad bestämmelserna säger kommer jag köra helt utan ESP, hur ska man annars kunna skaffa sig en adekvat uppfattning om vad det är för bil.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1698

Namndispens
Namndispens

Det är säkert en mycket bra bil, synd bara att vikten hela tiden går upp på nya modeller. Det skall bli intressant att höra ditt omdöme efter provkörningen på ringen med tanke på att du har en kompetent bil att jämföra med.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Fiendens armé är stark

Verkar som om BMW inte kommer få några initiala leveransproblem iaf, frågan är väl bara hur exklusiv den känns efter en sån här bild.




_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11960



Re:

blixten skrev:
Det är säkert en mycket bra bil, synd bara att vikten hela tiden går upp på nya modeller. Det skall bli intressant att höra ditt omdöme efter provkörningen på ringen med tanke på att du har en kompetent bil att jämföra med.

/Johan B


Jo det är klart att det är lite synd att vikten går upp, men det är ju inte så att de inte höjer effekten för varje ny modell heller....Jämför med E30 den hade ju ganska precis hälften så mycket effekt, dock vägde den ju lite mer än hälften av vad E92:an gör Lätt att glömma bort när man bara tänker på vågen....

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

bmw130 skrev:
men det är ju inte så att de inte höjer effekten för varje ny modell heller....


Man kan ju iaf ha kul rakt fram


Här är en billigare variant. M3 simulator
http://blog.worldcarfans.com/index.cfm/8070710.005/simulated-bmw-m3-ri . . . .

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Avregistrerad (9212)

Här sen Sep 2006
Inlägg: 56



Det är nog en väldigt-väldigt bra bil! Även om gammla sexan verkar vara en juvel (som jag ej kört förvisso, förutom den i M3 e36 3,2) så är det lite coolt med en högvarvig V8 särskillt nu när F1 har det. Man kanske får lite mer "Sauber feeling", vad vet jag...

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11960



Re:

Erik B skrev:
bmw130 skrev:
men det är ju inte så att de inte höjer effekten för varje ny modell heller....


Man kan ju iaf ha kul rakt fram



Är nog rätt övertygad att en E92:a är bra mycket snabbare runt alla banor i hela världen än en E30 oxå... Vore väl rätt pinsamt annars med tanke på vad den kostar i förhållande till en E30

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

bmw130 skrev:
Är nog rätt övertygad att en E92:a är bra mycket snabbare runt alla banor i hela världen än en E30 oxå...


Jag sätter inte emot, min poäng var att för varje kilo går en del av kurvtagningsförmågan förlorad och det är inget unikt för BMW.

50% av bilarna går väl till USA, så de dikterar säkert en hel del av kraven.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11960



Re:

Erik B skrev:

Jag sätter inte emot, min poäng var att för varje kilo går en del av kurvtagningsförmågan förlorad och det är inget unikt för BMW.

50% av bilarna går väl till USA, så de dikterar säkert en hel del av kraven.


Jo visst är det så, det är väl lite svårt också att bygga en "lätt" bil med tanke på all elektronik och krocksäkerhetsgrejer man måste tänka på, och en v8 väger ju litegrann oxå... Vi får väl se vad CSL:n väger om det kommer nån..

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3284



Sen är ju bilen allmänt jäkligt mycket större. En äldre 3 serie är ju nästan mindre än vad 1 serien är..

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Det kunde ha börjat bättre i första testet mot konkurrenten...

http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=86443&stc . . . .


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2362



Re:

bmw130 skrev:
...och en v8 väger ju litegrann oxå...


Närmare bestämt 15 kg mindre än sexan den ersätter...

_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11960



Re:

Erik B skrev:
Det kunde ha börjat bättre i första testet mot konkurrenten...

http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=86443&stc . . . .



Vilken tidning är testet ifrån? Skulle vara intressant å läsa hela testet

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17977



Läser man det som står där så vinner Audin för att vilken klant som helst kan köra den och BMWn kräver mer av sin förare. Är det en amerikansk tidning?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497



Gissar på Autocar?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

BMWs interna dokument hur den står sig mot konkurrenterna.

De har tydligen lite respekt för 911 men inte för de andra.

http://www.automotorsport.se/bigpix/2007/M3_broschyr_konkur_stor.jpg

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42372

Forumägare
Forumägare

Jag är sååååå kluven. Jag kanske börjar bli lite trött på att köra tung bil efter att ha haft min M3 -96 1650kg i sju år nu!

Men högvarvig V8.... mega-mumsich, jaaaah!

Nu är ju inte 650 tusen nåt jag har skräpandes i byrån så kalkylen för en sånhär håller ju inte tillnärmelsevis, speciellt inte värdeminskning på en ny.... Men finns det inget lättare, någorlunda lika allround och lika skoj körmässigt som M3 E36, E46, CSL och nu nya... Otroligt fina bilar men som jag kör bana så blir det lite onyttigt med däck-, bromsdels- och bensinåtgång :-( Kan man få nya M3 i CSL-version på 1350 kg kanske? eller nåt En M-version på 1-serien, gärna CSL, känns betydligt mer som min melodi! Just nu känns det så iaf

_________________
Magnus Thomé
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338



Det finns inga lätta supermoderna raketer som är gjorda för en sann banentusiast (e30 m3) nuförtiden. För det känns som alla raketer även ska passa till "glidare" som inte ens använder hälften av kurvegenskaperna. Så det bästa är helt sonika att råna en bank- köpa en ny m3, plocka bort karossen, svetsa på en gammal 70kg kaross (med valfritt utseende)... vips har man en ny M3 på 1000kg thumbs up

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW M3 E92 lansering
1, 2   >>
4987 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande