Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4987 besök totalt |
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ska köra den på ringen i september under två dagar
![]() oavsett vad bestämmelserna säger kommer jag köra helt utan ESP, hur ska man annars kunna skaffa sig en adekvat uppfattning om vad det är för bil. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Det är säkert en mycket bra bil, synd bara att vikten hela tiden går upp på nya modeller. Det skall bli intressant att höra ditt omdöme efter provkörningen på ringen med tanke på att du har en kompetent bil att jämföra med.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||
Re:
Jo det är klart att det är lite synd att vikten går upp, men det är ju inte så att de inte höjer effekten för varje ny modell heller....Jämför med E30 den hade ju ganska precis hälften så mycket effekt, dock vägde den ju lite mer än hälften av vad E92:an gör ![]() ![]() |
||||
Re:
Man kan ju iaf ha kul rakt fram ![]() Här är en billigare variant. M3 simulator ![]() http://blog.worldcarfans.com/index.c _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Det är nog en väldigt-väldigt bra bil! Även om gammla sexan verkar vara en juvel (som jag ej kört förvisso, förutom den i M3 e36 3,2) så är det lite coolt med en högvarvig V8 särskillt nu när F1 har det. Man kanske får lite mer "Sauber feeling", vad vet jag...
_________________ Avregistrerad användare |
||||
Re:
Är nog rätt övertygad att en E92:a är bra mycket snabbare runt alla banor i hela världen än en E30 oxå... ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag sätter inte emot, min poäng var att för varje kilo går en del av kurvtagningsförmågan förlorad och det är inget unikt för BMW. 50% av bilarna går väl till USA, så de dikterar säkert en hel del av kraven. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Jo visst är det så, det är väl lite svårt också att bygga en "lätt" bil med tanke på all elektronik och krocksäkerhetsgrejer man måste tänka på, och en v8 väger ju litegrann oxå... ![]() ![]() |
||||
Sen är ju bilen allmänt jäkligt mycket större. En äldre 3 serie är ju nästan mindre än vad 1 serien är..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det kunde ha börjat bättre i första testet mot konkurrenten...
http://www.m3post.com/forums/attachm ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Vilken tidning är testet ifrån? ![]() ![]() |
||||
Nej, det var Autoexpress.
Här är Autocars slutsats. http://www.m3post.com/forums/showthr http://www.m3post.com/forums/attachm _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
BMWs interna dokument hur den står sig mot konkurrenterna.
De har tydligen lite respekt för 911 men inte för de andra. http://www.automotorsport.se/bigpix/ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Första intrycken från de stora motortidningarna:
http://www.automotorsport.se/tv/?m=1 http://www.teknikensvarld.se/tvtv/07 _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag är sååååå kluven. Jag kanske börjar bli lite trött på att köra tung bil efter att ha haft min M3 -96 1650kg i sju år nu!
Men högvarvig V8.... mega-mumsich, jaaaah! Nu är ju inte 650 tusen nåt jag har skräpandes i byrån så kalkylen för en sånhär håller ju inte tillnärmelsevis, speciellt inte värdeminskning på en ny.... Men finns det inget lättare, någorlunda lika allround och lika skoj körmässigt som M3 E36, E46, CSL och nu nya... Otroligt fina bilar men som jag kör bana så blir det lite onyttigt med däck-, bromsdels- och bensinåtgång :-( Kan man få nya M3 i CSL-version på 1350 kg kanske? eller nåt ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Det finns inga lätta supermoderna raketer som är gjorda för en sann banentusiast (e30 m3) nuförtiden. För det känns som alla raketer även ska passa till "glidare" som inte ens använder hälften av kurvegenskaperna. Så det bästa är helt sonika att råna en bank- köpa en ny m3, plocka bort karossen, svetsa på en gammal 70kg kaross (med valfritt utseende)... vips har man en ny M3 på 1000kg
![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4987 besök totalt |