Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringentur helgen 6-8 Juli
<<   1, 2, 3
6624 besök totalt
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Daniel Gudmundsson skrev:
Det var en perfekt helg, allt klaffade

Det var första gången med driftboxen på ringen och det var riktigt lärorikt. Jag och John Kjellsson satt och jämnförde grafer på kvällarna för att dagen där på gå ut och testa nya spår. Det gick att höja tempot ganska ordentligt på vissa ställen Lyckades med ny topphastighet i rävgrytet enl driftboxen 227 km/h, suger skönt i kistan


Vilka BTG tider får du fram på dina varv Daniel? För övrigt kul att fler och fler äntligen börjar använd boxen thumbs up
Har inte hunnit kolla av mina varv ingående. På nåt varv(inte säkert vilket) såg jag 232verkliga på FX partiet och 244 verkliga på Svensk krysset partiet.

Underbart att folk nu börjar använda boxar, ett tag kände man sig relativt ensam
Har loggat 7.48 varv under trafik och gulfaggor har inte hunnit kolla mer ingående inte populärt på familje sem.

Dock kan man väl nämna att de oftat är högst uppnåda hastighet på partier som här nämns, det betyder per automatik inte att hastigheten uppnådes just i Kompressionen på FX t e x. Rätta mig om jag har fel.

om ni mot förmodan inte kollat exakt på metern vart ni har högsta hastighet, vilket man ju oxå kan göra.

Detsamma gäller Sport Auto och Horst, max uppnåda hastigheter på partier. Horst har Vmax på 237 verkliga på partiet Svenskkryset med en R8 på R-däck, så där åker jag lite fortare med mina verkliga 244km Horst har Vmax på 251 verkliga med Corvette Zo6 på partiet Svenskkrysset, jag tror mig ta det nu nästa gång faktiskt.


Bästa BTG ligger på 8.22 med samma utsäkter som på ditt 7.48 varv

Visst är det högsta hastighten i partiet jag kikat på, precis som sport auto. Det roligaste med driftboxen var helt klart att testa lite olika spår och sen se utfallet av det hela. För mig som inte gått någon kurs än var detta riktigt lärorikt.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Qvisfr skrev:
Håller med om Peeters kurs. Tycker att det krävs att man har lite egen spårvana innan man börjar med den, å andra sidan ger den kanske en bra grundlinje att börja med.

Playstation ed har inte jag haft tillgång till, utan jag började med att åka med mycket och med många erfarna gubbar som kan banan.
Sen fick jag en dålig papperskopia av Scuderia spåret ( Stuckys bok ) som jag har ägnat ÅTSKILLIGA timmar åt. Kolla på en del filmer, youtube snuttar etc också.
Så när jag väl fick tag i en egen bil, kändes det som man kunde spåret ganska bra faktiskt

Sen åkte Stucky med mig i höstas o drog i ratten i över 200 km/h!!!!????!??!
Samt att jag åkt efter en hel del duktiga gubbar och försökt se hur de kör.

Nu efter dryga 200 varv och SportAuto kursen inser jag hur mycket det finns kvar att lära trots allt, samt hur komplex denna bana är.

OCH DET ÄR JU HELA TJUSNINGEN MED RINGEN!!!! thumbs up


Första besöket på ringen skedde förra sommaren, sen blev det visst 5 till förra året , jag hade kört ganska mycket X-box 360 (PGR Racing) för å lära mig banan. Det underlättade oerhört mycket, och hade man kört ännu fler varv än man orkar hade man nog lärt sig ännu mycket mer...Sedan ägnade jag mig väldigt mycket åt att kolla på folks varv i synnerhet såna som går ca 8.30-9.00 minuters tempo BTG å folk som uppenbarligen har bra koll på spåret. Det gav jättemycket thumbs up Det tog ganska exakt 20 varv så var man under 9 minuter med inte så värst bra gatdäck (Hankook 205/50/17) förvisso så kör man ju BMW
Sedan märker man allt eftersom att när man tycker man kan banan rätt hyggligt å så kör man ett antal varv till upptäcker man en hel del grejer till osv. Med tanke på hur lång banan så finns det ju så oerhört mycket man kan testa, vilket nog innebär att även om man tycker man ha bra koll på spåret finns det mycket att hämta (om man vågar.... ) ju fler varv man kör....Därför är det grymt imponerande att Göransson kör lika snabbt (eller nästan iaf) som gammelgubben Stuck som har hur många varv som helst på ringen thumbs up thumbs up

Hursomhelst som nybörjare på ringen är det absolut bästa man kan göra att spela tv-spel, kolla på filmer etc, det ger hur mycket som helst. Sen är det rätt kul å köra med en ganska slö bil oxå, när jag var där i höstas lyckades jag styra runt en 318d med 2 pers i bilen och dubbfria vinterdäck under 10 minuter, kändes rätt okej Kul som attan var det iaf thumbs up
Under svenskhelgen i höstas hade jag förmånen att få åka med en gammal Porsche-räv i 8 minuters tempo BTG, det var grymt lärorikt samt oerhört underhållande, det är också oslagbart om man har möjligheten thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Re:

Qvisfr skrev:
Nu efter dryga 200 varv och SportAuto kursen inser jag hur mycket det finns kvar att lära trots allt, samt hur komplex denna bana är.

OCH DET ÄR JU HELA TJUSNINGEN MED RINGEN!!!! thumbs up


Det där är ju de 2 absolut mest lysande meningarna som någonsin yttrats i rejsa.nu:s historia, Fredrik!!! Precis så ser jag det också! thumbs up thumbs up thumbs up

Jag tyckte att jag körde riktigt bra efter 30 varv, efter 60-70 varv hade jag lärt mig extremt mycket mer och efter 100 varv var jag i princip fullärd. Därefter gällde det ju bara att finputsa lite detaljer liksom...

Nu efter drygt 200 varv har det egentligen bara börjat, stegringen mellan 100 och 200 varv är extrem! Det roligaste i hela denna utveckling är också att körglädjen bara ökar och ökar hela tiden för varje varv. Jag trodde inte att det gick att ha roligare efter 100 eller 150 varv, men häromsistens fick jag på nya ATE-bromsar och en helt ny värld öppnade sig. Plötsligt var förtroendet för bromsarna större och automatiskt började jag bromsa senare och därmed köra snabbare. Partier där jag tidigare duttat till på bromsen tas numera med lätta confidencelift eller t.o.m. fullt. Därtill har suget efter att köra ökat konstant (och exponentiellt!) vartefter antalet varv ökat. Det riktigt kliar i kroppen efter att få komma iväg och köra, öppettiderna är snart fastnaglade i hjärnbarken...

Det bästa av allt är ju att äventyret fortfarande bara har börjat! Än så länge är bilen original, modifieringarna ligger fortfarande framför mig och en vacker dag byter man till en snabbare bil och vips har man återigen 1000 nya utmaningar!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Christian Eick skrev:
Qvisfr skrev:
Nu efter dryga 200 varv och SportAuto kursen inser jag hur mycket det finns kvar att lära trots allt, samt hur komplex denna bana är.

OCH DET ÄR JU HELA TJUSNINGEN MED RINGEN!!!! thumbs up


Det där är ju de 2 absolut mest lysande meningarna som någonsin yttrats i rejsa.nu:s historia, Fredrik!!! Precis så ser jag det också! thumbs up thumbs up thumbs up

Jag tyckte att jag körde riktigt bra efter 30 varv, efter 60-70 varv hade jag lärt mig extremt mycket mer och efter 100 varv var jag i princip fullärd. Därefter gällde det ju bara att finputsa lite detaljer liksom...

Nu efter drygt 200 varv har det egentligen bara börjat, stegringen mellan 100 och 200 varv är extrem! Det roligaste i hela denna utveckling är också att körglädjen bara ökar och ökar hela tiden för varje varv. Jag trodde inte att det gick att ha roligare efter 100 eller 150 varv, men häromsistens fick jag på nya ATE-bromsar och en helt ny värld öppnade sig. Plötsligt var förtroendet för bromsarna större och automatiskt började jag bromsa senare och därmed köra snabbare. Partier där jag tidigare duttat till på bromsen tas numera med lätta confidencelift eller t.o.m. fullt. Därtill har suget efter att köra ökat konstant (och exponentiellt!) vartefter antalet varv ökat. Det riktigt kliar i kroppen efter att få komma iväg och köra, öppettiderna är snart fastnaglade i hjärnbarken...

Det bästa av allt är ju att äventyret fortfarande bara har börjat! Än så länge är bilen original, modifieringarna ligger fortfarande framför mig och en vacker dag byter man till en snabbare bil och vips har man återigen 1000 nya utmaningar!


Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som bor så nära banan så ni hinner köra så mycket... Är oxå helt övertygad om att det krävs extremt många varv för att man ska "kunna banan" dessutom som Christian skriver så hinner man ju byta bil emellanåt vilket gör att det väntar alltid nya utmaningar...Förresten vem av er blir först till 1000 varv?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Svala Snubben
Sthlm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 18



Re:

bmw130 skrev:
Christian Eick skrev:
Qvisfr skrev:
Nu efter dryga 200 varv och SportAuto kursen inser jag hur mycket det finns kvar att lära trots allt, samt hur komplex denna bana är.

OCH DET ÄR JU HELA TJUSNINGEN MED RINGEN!!!! thumbs up


Det där är ju de 2 absolut mest lysande meningarna som någonsin yttrats i rejsa.nu:s historia, Fredrik!!! Precis så ser jag det också! thumbs up thumbs up thumbs up

Jag tyckte att jag körde riktigt bra efter 30 varv, efter 60-70 varv hade jag lärt mig extremt mycket mer och efter 100 varv var jag i princip fullärd. Därefter gällde det ju bara att finputsa lite detaljer liksom...

Nu efter drygt 200 varv har det egentligen bara börjat, stegringen mellan 100 och 200 varv är extrem! Det roligaste i hela denna utveckling är också att körglädjen bara ökar och ökar hela tiden för varje varv. Jag trodde inte att det gick att ha roligare efter 100 eller 150 varv, men häromsistens fick jag på nya ATE-bromsar och en helt ny värld öppnade sig. Plötsligt var förtroendet för bromsarna större och automatiskt började jag bromsa senare och därmed köra snabbare. Partier där jag tidigare duttat till på bromsen tas numera med lätta confidencelift eller t.o.m. fullt. Därtill har suget efter att köra ökat konstant (och exponentiellt!) vartefter antalet varv ökat. Det riktigt kliar i kroppen efter att få komma iväg och köra, öppettiderna är snart fastnaglade i hjärnbarken...

Det bästa av allt är ju att äventyret fortfarande bara har börjat! Än så länge är bilen original, modifieringarna ligger fortfarande framför mig och en vacker dag byter man till en snabbare bil och vips har man återigen 1000 nya utmaningar!


Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som bor så nära banan så ni hinner köra så mycket... Är oxå helt övertygad om att det krävs extremt många varv för att man ska "kunna banan" dessutom som Christian skriver så hinner man ju byta bil emellanåt vilket gör att det väntar alltid nya utmaningar...Förresten vem av er blir först till 1000 varv?


Tjena Mats!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men det var jag som hade 944 Turbon (den vita) på Svensk-helgen förr året.

Har varit nere två vändor i år, den ena tillbringade jag min 30-årsdag på! Den andra som åskådare på 24-timmars! Tyvärr inte i egen bil, men väl en GT3 MKII. Det gick undan kan man säga (dock inte jag som körde) Men man lär sig väldigt mycket av känslan för bilen och spåret som beifahrer till en van pilot!

Siktar på att åka ner igen till hösten... Har gått och köpt en 325:a -06, så den vore kul att prova där nere! Den är nog lite vek trots sportchassit, men maskinen känns som den ska räcka hyfsat!?

Ska du ha kvar din 130? Den måste ju vara underbar att köra runt Ringen!? Stucky hade åkt 120 ett tiotal varv i våras och han tyckte bilen var fantastisk! Är lite sugen på en 335 coupé alt. nya 1-serie coupén när den kommer... Vi får se!

Ha det gott så länge!

Mvh

Calle

_________________
Calle Söderblom
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Svala Snubben skrev:

Tjena Mats!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men det var jag som hade 944 Turbon (den vita) på Svensk-helgen förr året.

Har varit nere två vändor i år, den ena tillbringade jag min 30-årsdag på! Den andra som åskådare på 24-timmars! Tyvärr inte i egen bil, men väl en GT3 MKII. Det gick undan kan man säga (dock inte jag som körde) Men man lär sig väldigt mycket av känslan för bilen och spåret som beifahrer till en van pilot!

Siktar på att åka ner igen till hösten... Har gått och köpt en 325:a -06, så den vore kul att prova där nere! Den är nog lite vek trots sportchassit, men maskinen känns som den ska räcka hyfsat!?

Ska du ha kvar din 130? Den måste ju vara underbar att köra runt Ringen!? Stucky hade åkt 120 ett tiotal varv i våras och han tyckte bilen var fantastisk! Är lite sugen på en 335 coupé alt. nya 1-serie coupén när den kommer... Vi får se!

Ha det gott så länge!

Mvh

Calle



Tjena Calle,

klart jag kommer ihåg! Jag antar att det var Anders som körde GT3:an thumbs up Åkturen jag fick i hans C2:a i höstas var nog det absolut roligaste jag gjort! Han kan ju köra om man säger så.... thumbs up
Din 325:a går nog hur bra som helst på ringen, bara ner å köra! Klart 130:n ska vara kvar, den är ju bara "ringen-inkörd" hoppas kunna komma ner till hösten igen, vore kul å ses då, hälsa Anders å tacka honom igen för åkturen Ser fram emot fler...

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Re:

Daniel Gudmundsson skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Daniel Gudmundsson skrev:
Det var en perfekt helg, allt klaffade

Det var första gången med driftboxen på ringen och det var riktigt lärorikt. Jag och John Kjellsson satt och jämnförde grafer på kvällarna för att dagen där på gå ut och testa nya spår. Det gick att höja tempot ganska ordentligt på vissa ställen Lyckades med ny topphastighet i rävgrytet enl driftboxen 227 km/h, suger skönt i kistan


Vilka BTG tider får du fram på dina varv Daniel? För övrigt kul att fler och fler äntligen börjar använd boxen thumbs up
Har inte hunnit kolla av mina varv ingående. På nåt varv(inte säkert vilket) såg jag 232verkliga på FX partiet och 244 verkliga på Svensk krysset partiet.

Underbart att folk nu börjar använda boxar, ett tag kände man sig relativt ensam
Har loggat 7.48 varv under trafik och gulfaggor har inte hunnit kolla mer ingående inte populärt på familje sem.

Dock kan man väl nämna att de oftat är högst uppnåda hastighet på partier som här nämns, det betyder per automatik inte att hastigheten uppnådes just i Kompressionen på FX t e x. Rätta mig om jag har fel.

om ni mot förmodan inte kollat exakt på metern vart ni har högsta hastighet, vilket man ju oxå kan göra.

Detsamma gäller Sport Auto och Horst, max uppnåda hastigheter på partier. Horst har Vmax på 237 verkliga på partiet Svenskkryset med en R8 på R-däck, så där åker jag lite fortare med mina verkliga 244km Horst har Vmax på 251 verkliga med Corvette Zo6 på partiet Svenskkrysset, jag tror mig ta det nu nästa gång faktiskt.


Bästa BTG ligger på 8.22 med samma utsäkter som på ditt 7.48 varv

Visst är det högsta hastighten i partiet jag kikat på, precis som sport auto. Det roligaste med driftboxen var helt klart att testa lite olika spår och sen se utfallet av det hela. För mig som inte gått någon kurs än var detta riktigt lärorikt.


Ja, egentligen behöver vi ju knappt nämna alla dessa ursäkter som trafik o gullflagor mm, de är ju i princip lika för oss alla Personligen känner jag att attityden mot tidtagning nu äntligen börjar vända och det är kul. Tidigare var det ju snack här på rejsa om att tidtagning ej borde förekomma på ringen, kul att det vänder, vi alla blir ju inte direkt sämre förare av att logga vår körning, snarare säkrare o bättre kanske.
Hittade ett varv med 233.7 verkliga i FX, det går visst inte fortare för mig där. Men visst man vet ju att man fegar just där, ska in med bur snart, då hoppas jag det ska gå lite fortare Till trots att man endast har 360hk så ska det ju gå att åka i princip lika fort i FX som i Svenskkorset, men det kräver ju mycket hår på bröstet och just därför är FX mitt favorit parti, man kan ju liksom skrämma sig själv så väldigt där nere 244km även i FX borde vara möjligt med en orginal CSL känns det som, den som lever får se

På ett 7.53,79 varv har jag 241,13 verkliga km i Svenskkorset. I Bergverk på samma varv har jag som lägst hastighet på partiet bergrw 74 verkliga km och som högst hastighet på Kesselchen/klostertal partiet 221 verkliga km innan man släpper av för mutkurve/angstkurve. Detta avsläpp ger mig initialt just inför angstkurve en lägsta fart på 159.67 verkliga km just i ingång sedan går accelerations kurvan starkt upp direkt vid turn in, ett kvitto på att jag verkligen ger mycket gas samtidigt då jag styrt in i angstkurve. Kommer upp i 181.37 verkliga km innan avsläpp för kniksen klostertal 2. Nåväl detta var just detta varv, sedan får man beakta att trafik o gulflaggor inte syns så tydligt i loggen , men visst syns den om man i övrigt vet sina farter ungefär vid fritt.

Intressant att notera att jag alltid ser ca 10km extra på mätaren. Typ 230-235 mätarfart som bäst upp Kesselchen/klostertal innan avsläpp för angstkurve. Likaså ca ser jag alltid ca 180km mätarfart mer eller mindre just ca mitten av angstkurve. Samt Svenskrysset enligt mätaren ca 250-257km. Känns som om min mätarhastighet alltid visar ca 5-10 för mycket, lite beroende på i vilka farter man befinner sig

Dock är det ju kul att se driftscoren runt ringen gällande driftvinkel samt längd och fart på driften, kul att man scorar max som går runt ringen (max är 10 poäng)

Score Angle Speed Code

09.49/ 63/ 51/ 0A7D D266 3FDA 03501

Time 15:09
Date 23/06/2007

Score Angle Speed Code
07.28/ 28/ 82/ 2890 F4B6 36DC A2801
09.01/ 31/ 80/ C890 D166 36DD A3801
09.37/ 42/ 133/ 6B90 93A6 36D1 A3801
10.00/ 00/ 79/ D990 37B6 36DD A3801


Date 27/06/2007

Score Angle Speed Code

10.00/ 27/ 111/ C8C7 97B6 38DF 03800

Date 29/06/2007

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Svala Snubben
Sthlm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 18



Re:

bmw130 skrev:
Svala Snubben skrev:

Tjena Mats!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men det var jag som hade 944 Turbon (den vita) på Svensk-helgen förr året.

Har varit nere två vändor i år, den ena tillbringade jag min 30-årsdag på! Den andra som åskådare på 24-timmars! Tyvärr inte i egen bil, men väl en GT3 MKII. Det gick undan kan man säga (dock inte jag som körde) Men man lär sig väldigt mycket av känslan för bilen och spåret som beifahrer till en van pilot!

Siktar på att åka ner igen till hösten... Har gått och köpt en 325:a -06, så den vore kul att prova där nere! Den är nog lite vek trots sportchassit, men maskinen känns som den ska räcka hyfsat!?

Ska du ha kvar din 130? Den måste ju vara underbar att köra runt Ringen!? Stucky hade åkt 120 ett tiotal varv i våras och han tyckte bilen var fantastisk! Är lite sugen på en 335 coupé alt. nya 1-serie coupén när den kommer... Vi får se!

Ha det gott så länge!

Mvh

Calle



Tjena Calle,

klart jag kommer ihåg! Jag antar att det var Anders som körde GT3:an thumbs up Åkturen jag fick i hans C2:a i höstas var nog det absolut roligaste jag gjort! Han kan ju köra om man säger så.... thumbs up
Din 325:a går nog hur bra som helst på ringen, bara ner å köra! Klart 130:n ska vara kvar, den är ju bara "ringen-inkörd" hoppas kunna komma ner till hösten igen, vore kul å ses då, hälsa Anders å tacka honom igen för åkturen Ser fram emot fler...


Japp, stämmer bra det... Det var Anders som körde... Faktum var att första två varven gick sådär. Fort, men ingen riktig rytm. Där den vita kändes följsam och snäll, är GT3:an betydlig stummare och lite mer "bestämd". Efter ett par varv började det dock lossna riktigt, och det var markant skillnad mot den vita 345 hästarn. Vi satt med varsitt brett leende efter 245 (mätarfart) i Fuchsröre... Rysningar av välbehag! Ljudet vid runt 8000 varv är inget annat än ren njutning!!

Men man ser verkligen konsten att kunna "dansa" med bilen... Det ska ju kännas som att man är i harmoni, inte tvingar in den utan att det bara flyter fram... Vi hade en fin fight med två motorcyklar som körde så ända in i h-----te! Vid gamla påfarten kör den ena om på vänstersidan på bakhjulet... Sen åkte den andra om i slutet på Hatzenbach 2... Vid Adenauer Forst tappade man nästan ögonkontoakt med dom!

Se till att komma ner i höst, kan bli bra tror jag... Ska försöka kolla några bra öppettider, vill ju helst undvika "kaos"-helgerna

He det gott så länge

//Calle

_________________
Calle Söderblom
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Svala Snubben skrev:
[
Japp, stämmer bra det... Det var Anders som körde... Faktum var att första två varven gick sådär. Fort, men ingen riktig rytm. Där den vita kändes följsam och snäll, är GT3:an betydlig stummare och lite mer "bestämd". Efter ett par varv började det dock lossna riktigt, och det var markant skillnad mot den vita 345 hästarn. Vi satt med varsitt brett leende efter 245 (mätarfart) i Fuchsröre... Rysningar av välbehag! Ljudet vid runt 8000 varv är inget annat än ren njutning!!

Men man ser verkligen konsten att kunna "dansa" med bilen... Det ska ju kännas som att man är i harmoni, inte tvingar in den utan att det bara flyter fram... Vi hade en fin fight med två motorcyklar som körde så ända in i h-----te! Vid gamla påfarten kör den ena om på vänstersidan på bakhjulet... Sen åkte den andra om i slutet på Hatzenbach 2... Vid Adenauer Forst tappade man nästan ögonkontoakt med dom!

Se till att komma ner i höst, kan bli bra tror jag... Ska försöka kolla några bra öppettider, vill ju helst undvika "kaos"-helgerna

He det gott så länge

//Calle


245 mätarfart i FR låter mysigt Motorcyklister som kör så där fort växer ju inte på träd, de är säkert duktiga som bara den på å köra, men samtidigt vet man ju vad som händer om det skulle råka ligga lite olja någonstans på banan.... Det som kan sluta illa i en bil, är ju godnatt med motorcykel.

Får väl försöka tajma in ett besök samtidigt som er!

Nu får vi sluta kapa denna tråd tror jag innan kommer!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

Svala Snubben skrev:
bmw130 skrev:
Christian Eick skrev:
Qvisfr skrev:
Nu efter dryga 200 varv och SportAuto kursen inser jag hur mycket det finns kvar att lära trots allt, samt hur komplex denna bana är.

OCH DET ÄR JU HELA TJUSNINGEN MED RINGEN!!!! thumbs up


Det där är ju de 2 absolut mest lysande meningarna som någonsin yttrats i rejsa.nu:s historia, Fredrik!!! Precis så ser jag det också! thumbs up thumbs up thumbs up

Jag tyckte att jag körde riktigt bra efter 30 varv, efter 60-70 varv hade jag lärt mig extremt mycket mer och efter 100 varv var jag i princip fullärd. Därefter gällde det ju bara att finputsa lite detaljer liksom...

Nu efter drygt 200 varv har det egentligen bara börjat, stegringen mellan 100 och 200 varv är extrem! Det roligaste i hela denna utveckling är också att körglädjen bara ökar och ökar hela tiden för varje varv. Jag trodde inte att det gick att ha roligare efter 100 eller 150 varv, men häromsistens fick jag på nya ATE-bromsar och en helt ny värld öppnade sig. Plötsligt var förtroendet för bromsarna större och automatiskt började jag bromsa senare och därmed köra snabbare. Partier där jag tidigare duttat till på bromsen tas numera med lätta confidencelift eller t.o.m. fullt. Därtill har suget efter att köra ökat konstant (och exponentiellt!) vartefter antalet varv ökat. Det riktigt kliar i kroppen efter att få komma iväg och köra, öppettiderna är snart fastnaglade i hjärnbarken...

Det bästa av allt är ju att äventyret fortfarande bara har börjat! Än så länge är bilen original, modifieringarna ligger fortfarande framför mig och en vacker dag byter man till en snabbare bil och vips har man återigen 1000 nya utmaningar!


Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som bor så nära banan så ni hinner köra så mycket... Är oxå helt övertygad om att det krävs extremt många varv för att man ska "kunna banan" dessutom som Christian skriver så hinner man ju byta bil emellanåt vilket gör att det väntar alltid nya utmaningar...Förresten vem av er blir först till 1000 varv?


Tjena Mats!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men det var jag som hade 944 Turbon (den vita) på Svensk-helgen förr året.

Har varit nere två vändor i år, den ena tillbringade jag min 30-årsdag på! Den andra som åskådare på 24-timmars! Tyvärr inte i egen bil, men väl en GT3 MKII. Det gick undan kan man säga (dock inte jag som körde) Men man lär sig väldigt mycket av känslan för bilen och spåret som beifahrer till en van pilot!

Siktar på att åka ner igen till hösten... Har gått och köpt en 325:a -06, så den vore kul att prova där nere! Den är nog lite vek trots sportchassit, men maskinen känns som den ska räcka hyfsat!?

Ska du ha kvar din 130? Den måste ju vara underbar att köra runt Ringen!? Stucky hade åkt 120 ett tiotal varv i våras och han tyckte bilen var fantastisk! Är lite sugen på en 335 coupé alt. nya 1-serie coupén när den kommer... Vi får se!

Ha det gott så länge!

Mvh

Calle


HAN LEVER!

kul o se dig har igen, Calle!
Kommer den vita ut pa vagen snart?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
[
Ja, egentligen behöver vi ju knappt nämna alla dessa ursäkter som trafik o gullflagor mm, de är ju i princip lika för oss alla Personligen känner jag att attityden mot tidtagning nu äntligen börjar vända och det är kul. Tidigare var det ju snack här på rejsa om att tidtagning ej borde förekomma på ringen, kul att det vänder, vi alla blir ju inte direkt sämre förare av att logga vår körning, snarare säkrare o bättre kanske.
Hittade ett varv med 233.7 verkliga i FX, det går visst inte fortare för mig där. Men visst man vet ju att man fegar just där, ska in med bur snart, då hoppas jag det ska gå lite fortare Till trots att man endast har 360hk så ska det ju gå att åka i princip lika fort i FX som i Svenskkorset, men det kräver ju mycket hår på bröstet och just därför är FX mitt favorit parti, man kan ju liksom skrämma sig själv så väldigt där nere 244km även i FX borde vara möjligt med en orginal CSL känns det som, den som lever får se



om du lever nar du kommer ut ur FX!!!!

( ursakta avsaknaden av prickar, sitter pa en pub i Nottingham!)

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Nürburgring
Ringentur helgen 6-8 Juli
<<   1, 2, 3
6624 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande