Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 16281 besök totalt |
2007-08-18 SLC Gatbilskörning Knutstorp, nu med lite extra.
Gatbilskörnings-nyhet Vi kommer även på knutstorp fortsätta med samma upplägg som sist på Mantorp som var så populärt, förrutom att vi kommer lägga till en liten "tävling" för dom som önskar det i sista passet på lördagen. Tävlingens upplägg är att vi tar tid på 8 varv och den som har dom 6 jämnaste varven vinner. Lån av transponder ingår för alla som vill. Kostnad 1250:- per bil, förare OCH eventuella passagerare skall vara försäkrade igenom SMA för full säkerhet, kostnad 150:- engångsförsäkring, 300:- årsförsäkring. För mer info om SMA gå till Svenska Motorsport Alliansen. Det är tillåtet att köra med passagerare under förutsättning att den har likvärdig säkerhetsutrustning som föraren, det är dessutom tillåtet att ta tid på sin egen bil med vår transponder-tidtagning, dock är det upp till var och en om ert eget bil-försäkringsbolag tillåter det eller inte. Tidschema över lördagen 09:00 - 09:30 Gatbilskörning 09:30 - 10:00 Fri träning alla SLC klasser 10:00 - 10.30 Gatbilskörning 10:30 - 11:00 Fri träning alla SLC klasser 11:00 - 11:30 Gatbilskörning 11:30 - 12:00 Fri träning alla SLC klasser 12:00 - 12:30 Gatbilskörning 12:30 - 13:00 Fri träning alla SLC klasser 13:00 - 13:30 Gatbilskörning 13:30 - 14:00 Fri träning alla SLC klasser 14:00 - 14:30 Gatbilskörning 14.30 - 15:45 Fri träning alla SLC klasser 15:45 - 16:25 Gatbilskörning med tävlingsmoment - vem kör de jämnaste 6 varven 16:30 - 17:00 Tidsträning SLC Endurance Trophy och SLC Endurance 3h Anmälan på gatbilskörningen till SLC anmälan info@slc.se eller skriv här på listan. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. |
||||||||
Re: 2007-08-18 SLC Gatbilskörning Knutstorp, nu med lite ext
jo det räcker nog och blir över på det..... ibland blir det fort men fel..... fixat nu ![]() |
||||||||
Jag citerar mig själv från när du var inne och skrev i min biltråd:
Läste lite på er hemsida...hur ser upplägget ut för era träffar, är det körpass eller tävling..eller båda delar? Är ganska ointresserad av att utsätta min bil för de risker som är förknippat med tävling.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
Re:
Det är vanlig gatbilskörning på alla pass utom det sista....... (som det ändå var rätt få som åkte sist, då dom flesta verkade ha fått nog med körning innan) och då på det sista kommer vi ta 12-13 minuter till en lättare tävlingsform för dom som vill.... dvs köra 8 varv på tid, där dom jämnaste 6 varven vinner..... det upplägget är just för att premiera säker och kontrollerad körning istället för hets av snabbast och då risken för krascher........ så om du inte är intresserad av tävlingsmomentet så är det bara 12-13 minuter som du inte kan vara med på och det är då det sista passet...... Och vill du vara med så är du välkommen.... men anmälan till det passet behöver man inte göra förräns då........ |
||||||||
|
||||||||
Superbra, börjar direkt med att fylla i listan.
![]() Hälsningar Anders 1. Anders Falk, Porsche 964RS 2. Stefan Bülow, Porsche 996 GT3 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Re:
okej! Schemat för dagen förklarade även en del.. Betalar man dom 1250:- direkt till er när man kommer dit eller i förskott? Försäkringen fixar man med denna, även för ev passaerare? http://www.slc.se/SMA/offdoc/forarforsakring_interaktivanmalning_engang.pdf Ingen mer kostnad för passagerare? Kommer det att vara öppet så att man kan äta på Knutan, eller är det egen mat som gäller? Hur många bilar kör totalt under dagen..som max? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
Re:
...och hur prioriterar ni? ![]() /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Re:
Detta ser jag verkligen fram emot!!!!!! //Björn 1. Anders Falk, Porsche 964RS 2. Stefan Bülow, Porsche 996 GT3 3. Björn Karlsson. Porsche 944 Turbo 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. |
||||||||
Men Björn då, du petade ut Magnus från listan. Är ni inte kompisar?
![]() /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Re:
hmm tog du bort mig nu ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||||
Var med på Mantorp, en supertillställning!!
1. Anders Falk, Porsche 964RS 2. Stefan Bülow, Porsche 996 GT3 3. Magnus Svensson, Porsche 993 Badankan Edt 4. Björn Karlsson. Porsche 944 Turbo 5. Jens Lanvin, Porsche 911á 1984 6. 7. 8. 9. 10. _________________ Jens Lanvin |
||||||||
Re:
Sorry!!! ![]() |
||||||||
Re:
Antingen i förskott eller kontant på plats........... Passagerare kostar inget extra förrutom då att även dom ska vara försäkrade. Knutstorp brukar ha sin servering öppen.... Vi går inte över banlicensen som är 40 bilar.......... men jag tippar på att det blir ca 25-30 bilar sen vet vi av erfarenhet från förra mantorp att det är rätt gott om bilar ute på banan i början av passen och framförallt dom första passen........ sen glesar det ut då inte alla orkar ligga ute i 30 minuter och alla orkar inte åka alla pass...... |
||||||||
Re:
Nu är jag säkert traggig, men jag tjötar på tills jag har full koll.. ![]() Försäkringen fixar man med denna, även för ev passagerare? http://www.slc.se/SMA/offdoc/forarforsakring_interaktivanmalning_engang.pdf Skall man ha en kopia med sig, eller får man något försäkringsbrev hemskickat?
Menar du 40 bilar totalt, eller 40 bilar samtidigt på banan? Jag tänkte mest på hur många som kommer att delta som max under hela dagen, inte samtidigt på banan. Det var nog allt.. ![]() Alla andra verkar vara ko-lugna, inga frågor alls, så jag känner mig som världens tjötmoster... ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
Re:
Det är lugnt......... ![]() japp helt rätt ställe att fixa försäkringen på ..(tills vidare, SMA håller på och bygger en helautomatisk webplats där man gör allt men den är inte klar än) om du fyller i den och skickar in den så kommer den ett försäkringsbrev mailat till dig.... med bevis. totalt och samtidigt är samma sak..... vi indelar er inte i olika grupper..... men det är bara i början av dom första 2-3 passen som alla åker ut..... sen är aldrig alla ut samtidigt sen under dagen säger våran erfarenhet sen tidigare träffar. Dom andra har varit mer förr..... så dom vet hur det funkar..... Och hittills har vi inte haft några bekymmer iaf på våra banträffar med nånting egentligen. sen om du har mer frågor som du undrar över så går det lika bra att ringa som att skriva här..... jag finns på 08-410 502 00 nästan alltid...... (går till min mobil) |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 16281 besök totalt |