Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1705 besök totalt |
Re: Hyrbilsfirmor med Porsche/M3/M5?
Pratade for ett tags sen med en kille som jobbar pa Klees hyrbilsfirma. Han sa att de far rapporter fran folk som jobbar och besoker Ringen regelbundet pa om deras bilar syns daruppe!! Exakt hur det har fungerar vet jag inte, men de har allt en del koll pa Ringen! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
AMS gjorde ju reportage förra året. Då flög de till Hahn med Ryan och tog en billig hyrbil och åkte upp till Bonn (tror jag det var) där hyrde de en Porsche för å sedan köra ner till ringen, köra 2 varv, och sedan tillbaka. Den firman förbjöd iaf inte ringen körning.
![]() |
||||||
Re:
.... Och senare visade det sig att det var helt oförsäkrat på ringen... (eller var det automobil?) _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Re:
okej det missade jag i såna fall, om det nu inte var Automobil som du säger. Vill man vara på den säkra sidan blir det nog till att fråga när man ska hyra bilen, och svaret lär nog bli nej det är inte tillåtet oavsett vad som står i kontraktet. Vill man köra utan att ha frågat får man nog vara medveten om att man tar en viss risk, om försäkringen gäller vet man nog tyvärr inte till 100% före det tråkiga har inträffat. Vill man vara 100% säker så är det rent a racecar och liknande företag som gäller ![]() ![]() |
||||||
Re:
Det var Automobil som hyrde en porsche som visade sig vara oförsäkrad vid ringen-besök. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Re:
Det var AM:s som flög ner o hem till Ringen under en dag, och hyrde en 911 i Bonn. Enda missen var att dom fick en cab. Står om äventyret i "Sportbilens Nürburgring-Spezial", från i år. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re:
Det har med andra ord gjorts ett liknande reportage i bägge tidningarna ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1705 besök totalt |