Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Handla plåt, rör och annan metall i gbg-området
997 besök totalt
mrko
Mölndal
Här sen Jun 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare

Hej!

Ska börja med att tala om att jag redan sökt och inte hittat något som hjälpt mig.

Håller på att rostlaga en Opel ascona -72 (bygg-tråd kommer) men börjar få brist på material. Plåten jag använt hittils var sånt jag hittade i garaget. Så nu skulle jag behöva införskaffa mer. Har ringt runt och även besökt en hel del firmor med plåt i namnet men det verkar som alla pysslar med byggplåt. Var även och kikade hos svenska handelsstål på hisingen, det minsta dom sålde var 2*1 meter så det blev inget köpt där heller.

Så var kan man hitta plåt i lite olika tjocklekar och mindre än gigantiska storlekar samt fyrkantsrör och liknande i göteborgs-området ?

Tack på förhand.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Förut fanns det ett företag som hette Larsson & Seatton som jag tror att Tibnor köpte, ligger på exportgatan på hisingen tror jag. Du kan ju ringa och fråga. Har för mig att de sålde plåt förr.

/Johan B

Mölndal
Här sen Jun 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Lysande! Har hittat dom på eniro, blir till att slå en signal på måndag. Tack för hjälpen! om någon har fler tips är det bara att ösa på.

Uppsala
Här sen Aug 2004

När det gäller rör och profiler kan du söka på företag som heter något med "svets och byggsmide". De brukar ofta kunna sälja mindre bitar till vettiga priser.

1977 Porsche 911
Citera
Skruva banåkabil
997 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande