| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mazda 323 GTR -93 SÅLD!
|
5507 besök totalt |
|
GTR projekt. Bilen har rullat ca 13xxxmil och karossen är i bra brukskick. Har nu i vinter bytt motorn till en annan GTRmaskin, med dessa modds: *Portad och renoverad topp (topplocksverkstan i lund) *Portad wastegate *3" "carlsson" downpipe, 2,5" avgas efter dpn (utan kat) *Evo 6 560cc spridare *Evo 6 ic *2,5" tryckrör med samco silicone slangar och perex klämmor *Greddy type-R dump (ställbar) *Jr öppetfilter *Aem Ställbar Bränsletrycksregulator *Walbro 255lph soppapump *Apexi Safc 2 soppadator *Greddy Profec bspec 2 Boostcontroller *Polerad Catchtank till vevhusventilationen *Stålpackning Inredning: * Aem Uego Bredbandslambda * Laddtrycksmätare * Display för digitala laddstyringen * Display för soppadatorn * Bränsletrycksmätare * Vattentempmätare * Elspeglar * Eltaklucka * Elrutor * Nån sportratt * Sparco Monaco förarstol Det sitter 16" svartlackerade fälgar med fräscha F1 sulor på, även en uppsätting 15" med helt OK däck och org fälgar med vinterdäck. Bilen är inte helt klar, det som är kvar att göra är att sätta dit startmotor, dra lite el till soppadator och laddstyrning och sen koppla in extramätarna. Sen är det inte så mycket mer. Säljes pga av sjukdom så jag kan således inte färdigställa det. Diverse reservdelar kan medfölja t.ex, nya dämpare fram, generator. Ett besiktningssystem medföljer med adapter som passar mot 3"dp med kat. Då maskin plockades fungerande ur en annan kaross så vet jag att allt lirar som det ska, och det skjuter på riktigt bra. Fina lambdavärden och inga missljud. Heller inga missljud i drivlina eller likn. Vid snabb och smärtfri försäljning kan en bra stereo medfölja. Pris = BUD! Byten är inga problem, antingen busbil i stil med bmwturbo eller mer bruksinriktade bilar. Allt av intresse! Vid övriga frågor, antingen ring eller maila mig. 0706346551 viken_vik@hotmail.com Mvh Johan
_________________ Johan Viksten Uppsala Bmw 328i Touring |
||||
|
Re:
Enligt blocket så står dom runt 35000, kan det stämma? Är isåfall i lite underkant för vad jag önskar kunna få ut för min. Mvh _________________ Johan Viksten Uppsala Bmw 328i Touring |
||||
|
vet inte riktigt , www.bilpriser.se värderar den till 40-47000 vid privatköp, verkar stå mellan 35-50 på annonser. Dock så är det dyra bytt på min, topp-packningen är tyvärr ganska vanligt att den går. Sen är det helt nya vinterdäck som medföljer.
mvh evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||
|
Re:
Evers - Du kanske har lite bilder att tillgå? Samt lite mer info om bilen. Mvh Johan _________________ Johan Viksten Uppsala Bmw 328i Touring |
||||
|
Det som i stora drag måste göras är att centrera startmotorn och sen dra tryckrör/batteri och liknande på den sidan i motorrummet. Sen ska lite el dras i kupén. Inredning ska jag hinna sätta dit så fort som möjligt.
Anledningen till att jag säljer är att jag åker in/ut på sjukan hela tiden och kan dessvärre inte färdigställa bilen. Inga stora jobb med andra ord, men när man inte kan skruva pga av mediciner så blir det mesta svårt. Säljes därför relativt billigt till någon som vill bygga vidare. Mvh Johan _________________ Johan Viksten Uppsala Bmw 328i Touring |
||||
|
Liten uppdatering av annonsen, bilen står numer med front, huv och alla lampor. All inredning i, det som saknas är lite eldragning av div. mätare.
Lite mindre jobb för ev. köpare.. Även en vettig bruksbil kan tas i inbyte. Lite bilder:
_________________ Johan Viksten Uppsala Bmw 328i Touring |
||||
|
Re:
Har tyvärr inga bilder på den för tillfället, men kan väl ta några om du är intresserad, men den är gul 5-dörrars, står avställd då den inte används, säljes nybesiktad och skattad. Som sagt är kamrem och topp-packning bytt, samt alla oljor/glykol samt stift och filter. Bilen är i bra skick, ingen rost. Har haft bilen ca 3 år, men har knappt kört den alls. Okej sommardäck samt helt nya vinterdäck. Fullservad på aukt Fiat-verkstad. Svensksåld med en tidigare ägare. Går väldigt billigt och har låg skatt och försäkring. Mvh Evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||
|
Evers - Ja, har du möjlighet så varför inte. Lite lättare att ta ett beslut efter några bilder.
Kan maila till viken_vik@hotmail.com Mvh Johan _________________ Johan Viksten Uppsala Bmw 328i Touring |
||||
![]() |
SÄLJES
|
5507 besök totalt |