| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker främre fjäderbenstag
|
1155 besök totalt |
|
Skulle gärna ta emot tips på vart man kan få tag på ett vettigt fjäderbenstag till BMW E30 325, vill ha ett enkelstag, så man lätt kommer åt muttrarna som håller staget på plats. Idag har jag ett dubbelt, och det är jättesvårt att komma åt två av muttrarna på varje sida när det ska lossas.
Har letat en del, men inte fått tag på något stag.... Företaget där man kan få tag på det ska helst ligga i Sverige och ha öppet, behöver staget omgående !
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Re:
Japp...hittade också det, men killen på Realcar påstår att det inte är samma stag för 325 och M3, jag tror och hoppas han har fel, inväntar svar !! Tack för tipset förresten...
||||
|
Martin, jag har testat det staget på bild och det är inte bra. Hålet är mindre på staget än vad hålet i tornet är så du kan själv föreställa dig hur roligt det är att justera camber/caster samt i vissa fall hårdheten på stötdämparen...
Så det staget i kombination med ställbara topplagringar och/eller dämpare med topp justering suger -men för bilar som aldrig ändrar och bara kör högervarv runt kiosken i Ljungby så funkar det säkert bra. Jag har gett upp letandet och kommer göra ett eget i rostfritt.
Delar (till 2 stag för samson skall ha ett):
Så skall det se ut när det är färdigt (Ao här på forumet som förebild):
Edit: Hittade en vettig produkt här: http://www.vacmotorsports.com/
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re:
Ser ju mycket bra ut !!! Själv löste jag idag problemet på ett enkelt sätt tills vidare, genom att lägga ett par brickor under muttrarna, då blev det mycket lättare att få grepp på dom, dock ingen jättelångsiktig lösning, så får jag se hur jag ska göra sedan.....
||||
|
Re:
oki, låter ju intressant, men jag är rätt att min tumme sitter ivägen för ett sådant hantverk...
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1155 besök totalt |