| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tankpåfyllning på bakluckan i en 3/5-dörrars obesiktad bil.
|
1144 besök totalt |
|
Att göra ett rör upp från tanken med en plåtskoning runt är ju lätt, men sen. Jag tänker mig en liten (20X20cm) skiva med uppvikta kanter där på fyllningsröret mynnar ut och ett motsvarande hål i bakluckan som sluter hyfsat väl med gummilist mot kanten. Nån som har sett såna lösningar som gått igenom SBF-besiktning. Gärna med bild. Avluftningen (inluftningen) till tanken tänkte jag dra ner från plattan så att ev spilldroppar ska rinna förbi en kulventil och inte besudla omgivande delar av bilen. _________________ Arne Lindgren |
||
|
Re:
Just därför jag undrar, för det finns säkert massor av sätt att göra det fel, och ett antal vedertagna att göra rätt så att både jag och besiktningsmannen är nöjd. Så att det finns vet vi nog båda, jag vet tillochmed bilar som jag tävlat mot som har det, men hur det är gjort, tätning mm, det är det jag undrar över. _________________ Arne Lindgren |
||
|
Re:
Det är lugnt, jag kände att jag måste vara lite övertydlig så att det framgick att så långt hade jag kommit redan, så att inte dom som ev har blider på lyckade lösningar tror att jag är nöjd. _________________ Arne Lindgren |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1144 besök totalt |