| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ett varv på ringen i CSLen, ca 7.53 BTG
|
3009 besök totalt |
|
Duggar lite, lite svagt i början, inte alls mycket trafik trots allt men ett vägbygge i Schwalbenzwans. http://www.youtube.com/watch?v=hR6NuouDJUA _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
Grymt vackert att beskåda
Att det verkar regna lite då och då verkar inte bekomma dig....
|
||
|
Tack för alla fina kommentarer
Har lite in car film oxå, man får en helt annan känsla från körningen då. Samt har en hel del film i sprutregn samt regn, går mest lite på tvären då. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
Re:
Det är snarare till Gautes fördel!!
Snyggt kört! Kul o se dina spårval i vissa partier. Inte för att jag är nån expert, men det finns ju ingen "ideallinje" som Kaufmann sa på SportAuto kursen! Dina spårval är ju mer rejsbetonade som i Aremberg, Adenauer Forst, Wehrseifen mm. Reagerade lite på ditt spårval genom Hedwigshöhe ner mot Wipperman. Där går du riktigt tight må jag säga. o snabbt går det. Kaufmann var noga med att påpeka att man inte skulle upp på curbsen på vänster sida innnan Wipperman!? Ser ju ut o funka det också. Vad den låter gött, CSL n!! Speciellt i nedväxlingarna.....mumma! Scome oonn, sleeetsss wooorrrrrk on sstheee linnnneeeeee!!!
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Re:
Ser fram emot dessa filmer oxå
|
||
|
Snyggt kört...
Vilken skillnad i fart man upplever om man ser filmen mot verkligheten där nere=)..... känns ju grymmt att fort att åka ca:8.25 BTG i verkligheten men detta ser så lugnt ut
diggar en av kommentarerna på YouTube..... "Smooth lap, but no way was it 7.53, more like 9 minutes"..... killen har full koll...haha
_________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
Re:
Ska man få fart på en CSL måste man köra helt utan DSC(ESP) Jag kör alltid helt utan DSC(ESP) på alla banor i alla väder, givetvis kräver det då mer av föraren. Blir man inte hindrad av DSC eller mer tillåtande Track mode DSC(som tillåter lite slip angels innan ESP griper in och hjälper till) ja då kör man helt enkelt för långsamt. Folk brukar generellt säga att BMW är lättkörda och Porsche svårkörda, trots det är det väldigt många som skrotar M3 samt CSL både på ringen och andra banor och i trafiken. Personligen gör jag inte så stor skillnad på varken Porsche eller BMW, båda bilarna är enligt mig lättkörda, men visst kan man skrota för det. Även GT3 Mk1 kan lätt köras på fullt uppställ på ringen samt andra banor.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
Re:
Tack Tobbe
By the way, såg din bil i senaste Automobil _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
Re:
Tack Sörpan Det är lite kul på ringen med den för många kommer fram och säger att de gillar den hårt. Roligt oxå när de genast vet att det är en A calder. Tro det eller ej men många här hemma frågar.....vad är det för motiv?......varför har du gjort det? o s v Jag antar att alla inte är BMW freaks Nåväl till de som inte har en aning säger jag numera bra....googla. Man orkar ju inte berätta......
Nä, nu flyger jag till ringen, hej
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
![]() |
Bilder o videos
|
3009 besök totalt |