| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
In car video i CSLen. A bit of a moment in Breicheid.
|
2171 besök totalt |
|
Har lite lite luft i däcken, det låter mer än vanligt. Varm tryck ca 1.75 vilket är på tok för lite.
http://www.youtube.com/watch?v=L--WZ _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Såg ju stabilt ut i Breidscheid
Snabba reaktioner e bra att ha...
|
||||||||
|
Re:
Ja lite tråkigt att utsikten är kass Hann liksom inte testa kameran innan filmningen, inte heller läsa instr bok. Men den verkar ha svårt med kontraster när den sitter långt inne i bilen. Sitter linsen nära rutan går det ju bra. Det är denna kamera http://www.onoff.com/online/se/inet. Jag lade fort beslag på Johan Bergins och panik köpte hans inför ringen besöket. Nu har jag köpt en till, så nu har man två. Så nu ska jag filma fram/bak
Kameran är supersmidig, den är liten som ett paket cigg, perfekt för ringen besök
I övrigt har jag en incar film där man ser ratt samt att man ser banan bättre. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
Då har man alltså mer att se fram emot, bara å ladda med
|
||||||||
|
Re:
Går det att låsa bländaren? Jag brukar zooma in så jag bara har rutan i bild och sen låsa bländaren. Då blir det lagom när man zoomar ut igen. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
|
Re:
Den lilla kameran är grym, du spelar in på SD-kort. Av vad jag har kunnat se ligger 10 minuter på omkring 180mb med alla kvalitetsval på max. Ett 2gb kort kostar väl 200.- idag på rätt ställen. Angående bländare osv så verkar det som om den externa linsen har ngn form av förinställningar när den ansluts då det inte går att zooma med den ansluten. Blir ju rätt bra ändå om man inte filmar med solen rakt i ögonen. Men den väger knappt något alls, är liten o rätt billig. _________________ Johan Bergin |
||||||||
|
Re:
Jag köpte en igår efter att ha sätt filmen, verkar funka riktigt bra. Blir lite fler tester i bilen i helgen, måste hitta rätt ställe att montera den på... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||||
|
Re:
Jag köpte oxå en häromdagen efter att ha sett Gautes, även driftbox, börjar känna mig som en härmapa...
_________________ Henrik Troeng |
||||||||
|
Re:
Å en likadan bil också Känns som om M3 CSL, driftbox och en bra kamera som kan dokumentera ens körning är ett helrätt koncept
|
||||||||
|
Re:
Sant, jag glömde det Ja det känns rätt, lätt att ha kul både på banan och när man kommer hem då
_________________ Henrik Troeng |
||||||||
|
Re:
Kul med kamera, driftbox och rolig bil Har suttit hela kvällen och kollat driftboxfiler från ringen, riktigt kul mellan besöken. Nu vill jag bara ha en fil på ett 7.53 varv eller snabbare (Tjenare Gate ) för att se var jag bromsar för mycket.
Visst är det du dom köpte Åke Bergs CLS på Paulssons Bil i HBG?! _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||||
|
Re:
Jo det stämmer bra. _________________ Henrik Troeng |
||||||||
|
Re:
Sen kväll på pistenklause, lite mycket att dricka .
Sitter med flertalet engelska CSL killar, alla med stora bromsar, de kan inte förstå hur jag kan bromsa så mycket senare med mina små bromsar, samtidigt som jag håller högre hastigheter
Kör nu lika fort i svenskkrysset som i rävgrytet, ca 244 samt 243 verklig fart. Har kommit fram till att det går att köra fortare ändå i rävgrytet, även sx. Har en massa roliga splitar, då banan var avkonad så körde vi start T13 vid skylten 63 till gantry. Dock blev det typ stillastående start med gas en bit efter den visuella start linjen vi satt p g a att bilar var parkade där då alla ville se F1. Körde denna sträcka som bäst på 7.11,7. Kan lägga upp denna väl hemma så kan vi jämföra splittarna, vilket vi just gjorde med engelskmännen. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
|
2171 besök totalt |