Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
826 besök totalt |
Ljudnivå
Ska till ringen, åker på söndag. En sak slog mig idag som en knytnäve i ansiktet! Min Bmw låter ganska högt och när jag va där -02 med hoj hade de dB mätning. Nån som vet hur det funkar? Är det gestapo-nivå på det där eller? Borde finnas några tillfälliga "ljuddämpare" att få tag på om det krisar, typ nåt man klämmer över slutrörer eller nåt? om inte kanske man skulle starta business... ![]() Detta ämne borde vara avhandlat här förut men mina sökningar gav inget. Mycket tacksam för svar då jag börjar bli rejält orolig att inte få köra när man åkt så långt... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||
Min erfarenhet säger att om de tycker du låter alldeles för mycket så gör de en mätning. Det finns nog rätt många som kört med för hög db-nivå utan att de upptäcker det, se till å låta så lite som möjligt vid påfarten så borde det inte vara någon fara, så länge du inte kör med jetmotor
![]() ![]() ![]() |
||
Tack, du har lugnat mig litegrann.
Får givetvis tänka mig för vid bommarna. Dock måste man ju hålla fullt ur konerna om man ska starta tiden vid bron... ![]() ![]() Hoppas inte det hörs... -02 blev jag mätt med min fyr cyl hoj. Den lät ganska dovt på tomgång men killen ville jag skulle varva hälften av rödmarkeringen och då blev jag nästan helt tyst. Oerhört missvisande test då en sån motor och avgas låter rejält när den belastas ju. Bra för mig dock. Sedan gjorde de samma på alla v-twin hojar och då var det slutåkt för dom.De brummade som tusan vid samma mätning. Frågan är om de stör mer runt banan? Nåväl, nu gäller det ju bil. Tycker min bil varierar väldigt i ljudnivå ber på vilket varvtal de vill att jag ska hålla. Någon med erfarenhet av hur det funkar idag med det? En sak till, ngn som vågar gissa hur det ser ut där nere under veckan med tanke på F1 helgen. Brukar det lägga sig snabbt eller stannar folk kvar och kör NS?? (Hoppas på NÅT relativt städat varv) _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||
Re:
F1-folket och de som kör på Nordschleife är nog inte riktigt samma personer inte de flesta iaf ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
826 besök totalt |