| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
GAZ dämpare??
|
1517 besök totalt |
|
GAZ dämpare??
Hej! Finns det någon här som använder GAZ dämpare på större bil än Seven, och vad är era erfarenheter? Dom är ju rätt mycket billigare än tex Koni och Bilstein, men är dom det av en anledning eller är dom ok? Mvh. _________________ Ascona_A |
|
1: Gör en söking på GAZ i forumet.
Jag fick 61 träffar. 2: Vad är snabbast en röd eller en blå bil???? Hmm låter kanske spydigt? Det är ca LIKA lätt att svara på som svara på din dämpar fråga som min färgfråga. Det viktiga är att dämparen är RÄTT skapt, mao dämpar av det den skall. Mao häller en mockihickijunki dämpare som är rätt än västa sortens dämpare som är fel dämpningsmässigt. Sen gäller det att dämparen är tillräckligt bra konstruktions/slitage/användarmässigt. _________________ Johan Sjölinder |
|
Hej.
Jag använder GAZ på min 944, 1100kg tung och 1200kg med mig i. Min kompis som också kör 944 använder dom också. Jag tycker dom funkar riktigt bra, och GAZ är så vänliga att dom ändrar infästningarna efter dina önskemål, det brukar bara kosta en hundring eller två extra. Jag köpte dem genom ROADSTER. www.roadster.se Visst finns det bättre dämpare. Men då kostar det mer och då finns det så mycket annat som antagligen är viktigare att göra innan dämparna är den begränsande faktorn. Dom är ju så billiga att det är värt att prova. Mvh Hasse _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
|
Tjipp.
Fram sitter det insatts dämpare (model GAI 2008) i Mackpärsson benen. Benen har blivigt moddade med droppstopp och 2.25tums fjädrar (4gånger hårare en orginal). Baksitter Coilover (modell GP, 2tum med 16mm kolvstång). Borttagna torisionsstavar. Jag var lite klantig när jag beställde mina bakdämpare så de blidde lite för långa. Så mitt tipps är att mät hellre en gång för mycke en en gång för lite. Lycka till. Jag tror det finns någon bild på bak dämparna i min tråd. Mvh Hasse _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
![]() |
Skruva banåkabil
GAZ dämpare??
|
1517 besök totalt |