| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
CSLen på RMAs Nurburgring F1 Event, 21/22 juli 07
|
8 besök senaste veckan (3656 totalt) |
|
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Kul å se varvet från bakrutan
Första gången med den vyn, klart intressant Jag antar att du kollat i driftboxen ungefär hur lång tid det tar till T13 där ni startade, jag gjorde bara en uppskattning med ditt 7.53 varv och fick det till lite drygt 30 sekunder, i såna fall var detta varv ca 7.42 BTG nånting, kan det stämma? Hur som helst jäkligt fort |
||||||||
|
Synd att det va nu de flesta var nere, ska ner på semester nu o kika på recaro tuning days .. då blir det såklart att stationera sig vid adenauer forst (stavning) och kika lite.
jaja.. som vanligt, grym körning! _________________ Viktor Starkman |
||||||||
|
Re:
Det kanske var för att visa att det är ingen idé du lägger dig så nära, jag kommer ändå åka ifrån dig vart det lider...
|
||||||||
Åka baklänges är jag nu säker på att jag inte vill göra i verkliga livet
Härlig fart Gaute! Även om jag kört mycket själv så förvånas även jag om hur denna video visar hur kuperat det är på ringen. Inte konstigt att dålig ork i backarna. / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||||
|
Re:
Trevlig kille han i vita 996 GT3 Rs(hänger på ringen en del, han har en blå checkerd flagg över taket på sin bil), han kom fram till mig senare under dagen och berättde att han han körde för allt han var värd, verkligen kämpde, men jag försvann liksom bra som han uttryckte det. om jag får säga det så är faktiskt anledningen till varför han är med så bra i Hatzenbach att jag liksom får pressa(bromsa inför) mig förbi de andra bilarna, han får ett friare spår eftersom han åker efter då jag gjort fritt spår. Jag får bromsa en del för den gula Aston M V8. Nåväl det var massa roliga bilar på bana, inga snabba dock. Sabine skulle körde en kompis M3 CSL, när jag fick höra det sa jag till honom ok, det är dax för mig att sitta på verandan och äta lunch, då ser jag när det är dax så hänger jag med. Körde om och ifrån henne väldigt lätt (visst, visst kan ju finnas 1000 reasons, inte hennes bil etc, etc, hon kanske hade feber för allt jag vet)
om man får lov att uppskatta sin egen fart , så känner jag mig övertygad om att jag kan köra ca7.30+ BTG under rätt omständigheter (friare varv som Horst åker, då han mest åker under industripoolen är det tämligen fritt ) ganska snart.
Jag börjar inse att Horst CSL tid inte alls är omöjlig, betänk att han kör ett helt fullt varv på ca 7.56-7,58min med CSL eftersom de under sport auto endast kör 20.6 och inte 20.8, dessa 200m på T13 som inte körs är ca 5-8sek beroende på. Alla Sport Auto tider måste man ju plusa på T13 för att få ett helt fullt varv. Den som lever får se, bur skulle var skönt att ha
Jag har studerat mina logg och ser att jag kommer vinna mer tid om jag bara vågar hålla ner gasen mer stumt på vissa partier, gasar man mycket går det ju fort, alla kan vinna mycket tid på ringen bra genom att gasa mer oavsett vilket spår man väljer att åka. Sedan har jag en tendens till att åka väl mycket attack in i kurvor, vilket är bra, men ibland går det för fort in vilket gör att jag blir tvungen till ett litet avsläpp med gasen(styra bilen rätt igen) för att undvika sladd. Nåväl detta lilla avsläpp(om än minimalt) kostar t e x en väldig massa fart i slutet på de snabbate partierna. Har beställt Sport Autos nr då de testade CSL, känner på mig att jag åker fortare än Horst på en del partier, ska bli intresant att se hans farter i Sx och Foxh, kanske är jag långsammre just där nåväl vi får se.
I övrigt tack för all fina kommentarer _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
Jag tror du är inne på rätt spår i alla fall. Nu talar jag från min erfarenhet från Svenska banor och generellt lägre hastigheter, men ändå: Attack in i böj är ju livsviktigt om det ska gå undan. Har studerat några elitförare och kollat hur dom gör. Genom att åka en bil som är något mer understyrd, så kan du kanske minska problemet lite. Då märker du redan vid instyrning att det går aningens för fort och får då backa av lite, men sedan hinner du korrigera, kliva på igen - och allt det här sker lite tidigare i böjen, än då ditt normala bakvagnssläpp kommer. Testa och klocka. Det är allt som behövs.
Imponerande körning i övrigt! _________________ -- |
||||||||
|
Re:
Vad tror du själv? Hur många varv man kört på ringen är enligt mig helt ointressant, det säger egentligen ingenting, hur fort däremot säger desstomer och är enligt mig mer intressant. Finns de som kört 1000 varv, till trots så går det inte särskilt fort enligt mig! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
Hoppas du såg smileyn, men jag ändrar frågan: Vem kör mest fort?
omöjligt att svara på när det inte är tävling det handlar om...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Re:
Jag har träffat på Torleif ute på banan så jag vet hur läget är
Det är alltid tävling när jag kör på ringen
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Re:
Grävde fram nr 8/2003 i morse: SX = 245 FR = 232
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
|
Re:
Tack ok vi åker ca lika på partiet SX, men på FR håller jag ganska mycket högre fart, som jag trodde
Enda anledningen torde vara att jag håller ner gasen längre där nere
Ser du nåt gällande Kesselchen, jag har ca 220 verkliga km innan avsläpp för mutkutve(angstkurve) Ett annat intressant parti att se fart är ju anfhart Swanbenschwanz, jag har där 211 verkliga på ett varv med CSL. Horst har där 216 verkliga km med Ferrari 599, vad hade Horst med CSLen där Christian? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
Jag kollar ikväll igen och postar fullständig info imorgon bitti! Från huvudet kommer jag dock ihåg 170 som lägsta fart genom Flugplatzhögern och 106 som lägsta fart i Bergwerk-högern. Kesselchen tror jag 222, men kollar som sagt tills imorgon!
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
|
Data M3 CSL enligt Sportautos normala banskiss:
Banparti / Fart (km/h) / Sidokraft (g) Hatzenbachbogen / 152 / 1,1 Flugplatz / 170 / 1,15 Schwedenkreuz / 245 Aremberg / 101 / 1,2 Fuchsröhre / 232 Metzgesfeld / 162 / 1,2 Ex-Mühle / 109 / 1,35 Bergwerk / 106 / 1,4 Kesselchen / 222 Klostertal 1 (Mutkurve) / 167 / 1,2 Klostertal 2 / 90 / 1,2 Hohe Acht / 111 / 1,2 Brünnchen / 108 / 1,15 Pflanzgarten / 190 Anfahrt Schwalbenschwanz / 211 Schwalbenschwanz / 103 / 1,45 Galgenkopf / 138 / 1,0 Döttinger Höhe / 255 _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
CSLen på RMAs Nurburgring F1 Event, 21/22 juli 07
|
8 besök senaste veckan (3656 totalt) |