Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
CSLen på RMAs Nurburgring F1 Event, 21/22 juli 07
1, 2   >>
8 besök senaste veckan (3656 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
CSLen på RMAs Nurburgring F1 Event, 21/22 juli 07

http://www.youtube.com/watch?v=oOEwMfSNuCg

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Henrik Eldholm
Svenljunga
Här sen Sep 2004
Inlägg: 192



Hej va det går

Det enda jag reflekterade över med den kameravinkeln var att man SER verkligen hur kuperat det är....

Jag har aldrig reflekterat över det innan nu.. Jag bara MÅSTE ner snart

_________________
Henrik Eldholm
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963



Kul å se varvet från bakrutan Första gången med den vyn, klart intressant thumbs up
Jag antar att du kollat i driftboxen ungefär hur lång tid det tar till T13 där ni startade, jag gjorde bara en uppskattning med ditt 7.53 varv och fick det till lite drygt 30 sekunder, i såna fall var detta varv ca 7.42 BTG nånting, kan det stämma? Hur som helst jäkligt fort thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Synd att det va nu de flesta var nere, ska ner på semester nu o kika på recaro tuning days .. då blir det såklart att stationera sig vid adenauer forst (stavning) och kika lite.

jaja.. som vanligt, grym körning!

_________________
Viktor Starkman
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 417



Det var inte snällt att sandblästra GT3an vid 00:45... Rökridå?

_________________
Johan Bergin
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2639



Usch, jag blev nästan illamående av att åka baklänges...

_________________
--
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963



Re:

jbergin skrev:
Det var inte snällt att sandblästra GT3an vid 00:45... Rökridå?


Det kanske var för att visa att det är ingen idé du lägger dig så nära, jag kommer ändå åka ifrån dig vart det lider...

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Snyggt kört som vanligt, Gaute.

Längtar inte alls.....

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 504



Åka baklänges är jag nu säker på att jag inte vill göra i verkliga livet
Härlig fart Gaute! Även om jag kört mycket själv så förvånas även jag om hur denna video visar hur kuperat det är på ringen. Inte konstigt att dålig ork i backarna.

/ John

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
jbergin skrev:
Det var inte snällt att sandblästra GT3an vid 00:45... Rökridå?


Det kanske var för att visa att det är ingen idé du lägger dig så nära, jag kommer ändå åka ifrån dig vart det lider...


Trevlig kille han i vita 996 GT3 Rs(hänger på ringen en del, han har en blå checkerd flagg över taket på sin bil), han kom fram till mig senare under dagen och berättde att han han körde för allt han var värd, verkligen kämpde, men jag försvann liksom bra som han uttryckte det.

om jag får säga det så är faktiskt anledningen till varför han är med så bra i Hatzenbach att jag liksom får pressa(bromsa inför) mig förbi de andra bilarna, han får ett friare spår eftersom han åker efter då jag gjort fritt spår. Jag får bromsa en del för den gula Aston M V8.

Nåväl det var massa roliga bilar på bana, inga snabba dock. Sabine skulle körde en kompis M3 CSL, när jag fick höra det sa jag till honom ok, det är dax för mig att sitta på verandan och äta lunch, då ser jag när det är dax så hänger jag med. Körde om och ifrån henne väldigt lätt (visst, visst kan ju finnas 1000 reasons, inte hennes bil etc, etc, hon kanske hade feber för allt jag vet)

om man får lov att uppskatta sin egen fart , så känner jag mig övertygad om att jag kan köra ca7.30+ BTG under rätt omständigheter (friare varv som Horst åker, då han mest åker under industripoolen är det tämligen fritt ) ganska snart.

Jag börjar inse att Horst CSL tid inte alls är omöjlig, betänk att han kör ett helt fullt varv på ca 7.56-7,58min med CSL eftersom de under sport auto endast kör 20.6 och inte 20.8, dessa 200m på T13 som inte körs är ca 5-8sek beroende på. Alla Sport Auto tider måste man ju plusa på T13 för att få ett helt fullt varv.
Den som lever får se, bur skulle var skönt att ha
Jag har studerat mina logg och ser att jag kommer vinna mer tid om jag bara vågar hålla ner gasen mer stumt på vissa partier, gasar man mycket går det ju fort, alla kan vinna mycket tid på ringen bra genom att gasa mer oavsett vilket spår man väljer att åka.
Sedan har jag en tendens till att åka väl mycket attack in i kurvor, vilket är bra, men ibland går det för fort in vilket gör att jag blir tvungen till ett litet avsläpp med gasen(styra bilen rätt igen) för att undvika sladd. Nåväl detta lilla avsläpp(om än minimalt) kostar t e x en väldig massa fart i slutet på de snabbate partierna. Har beställt Sport Autos nr då de testade CSL, känner på mig att jag åker fortare än Horst på en del partier, ska bli intresant att se hans farter i Sx och Foxh, kanske är jag långsammre just där nåväl vi får se.

I övrigt tack för all fina kommentarer

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Åksjuk var ordet när man tittar bakåt..

Gaute, vem har kört mest och snabbast av dig och Thorleif på Nordschleife?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2639



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Sedan har jag en tendens till att åka väl mycket attack in i kurvor, vilket är bra, men ibland går det för fort in vilket gör att jag blir tvungen till ett litet avsläpp med gasen(styra bilen rätt igen) för att undvika sladd. Nåväl detta lilla avsläpp(om än minimalt) kostar t e x en väldig massa fart i slutet på de snabbate partierna.


Jag tror du är inne på rätt spår i alla fall. Nu talar jag från min erfarenhet från Svenska banor och
generellt lägre hastigheter, men ändå: Attack in i böj är ju livsviktigt om det ska gå undan.

Har studerat några elitförare och kollat hur dom gör. Genom att åka en bil som är något mer
understyrd, så kan du kanske minska problemet lite.

Då märker du redan vid instyrning att det går aningens för fort och får då backa av lite, men sedan hinner
du korrigera, kliva på igen - och allt det här sker lite tidigare i böjen, än då ditt normala bakvagnssläpp
kommer.

Testa och klocka. Det är allt som behövs.

Imponerande körning i övrigt! thumbs up thumbs up

_________________
--
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Sörpan skrev:
Åksjuk var ordet när man tittar bakåt..

Gaute, vem har kört mest och snabbast av dig och Thorleif på Nordschleife?


Vad tror du själv?

Hur många varv man kört på ringen är enligt mig helt ointressant, det säger egentligen ingenting, hur fort däremot säger desstomer och är enligt mig mer intressant.
Finns de som kört 1000 varv, till trots så går det inte särskilt fort enligt mig!

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Sörpan skrev:
Åksjuk var ordet när man tittar bakåt..

Gaute, vem har kört mest och snabbast av dig och Thorleif på Nordschleife?


Vad tror du själv?

Hur många varv man kört på ringen är enligt mig helt ointressant, det säger egentligen ingenting, hur fort däremot säger desstomer och är enligt mig mer intressant.
Finns de som kört 1000 varv, till trots så går det inte särskilt fort enligt mig!


Hoppas du såg smileyn, men jag ändrar frågan: Vem kör mest fort?

omöjligt att svara på när det inte är tävling det handlar om...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Sörpan skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Sörpan skrev:
Åksjuk var ordet när man tittar bakåt..

Gaute, vem har kört mest och snabbast av dig och Thorleif på Nordschleife?


Vad tror du själv?

Hur många varv man kört på ringen är enligt mig helt ointressant, det säger egentligen ingenting, hur fort däremot säger desstomer och är enligt mig mer intressant.
Finns de som kört 1000 varv, till trots så går det inte särskilt fort enligt mig!


Hoppas du såg smileyn, men jag ändrar frågan: Vem kör mest fort?

omöjligt att svara på när det inte är tävling det handlar om...


Jag har träffat på Torleif ute på banan så jag vet hur läget är
Det är alltid tävling när jag kör på ringen

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Sörpan skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Sörpan skrev:
Åksjuk var ordet när man tittar bakåt..

Gaute, vem har kört mest och snabbast av dig och Thorleif på Nordschleife?


Vad tror du själv?

Hur många varv man kört på ringen är enligt mig helt ointressant, det säger egentligen ingenting, hur fort däremot säger desstomer och är enligt mig mer intressant.
Finns de som kört 1000 varv, till trots så går det inte särskilt fort enligt mig!


Hoppas du såg smileyn, men jag ändrar frågan: Vem kör mest fort?

omöjligt att svara på när det inte är tävling det handlar om...


Jag har träffat på Torleif ute på banan så jag vet hur läget är
Det är alltid tävling när jag kör på ringen



_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Snyggt kört thumbs up Ser så lungt och harmoniskt ut.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Har beställt Sport Autos nr då de testade CSL, känner på mig att jag åker fortare än Horst på en del partier, ska bli intresant att se hans farter i Sx och Foxh, kanske är jag långsammre just där nåväl vi får se.

Grävde fram nr 8/2003 i morse:

SX = 245
FR = 232


_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Christian Eick skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Har beställt Sport Autos nr då de testade CSL, känner på mig att jag åker fortare än Horst på en del partier, ska bli intresant att se hans farter i Sx och Foxh, kanske är jag långsammre just där nåväl vi får se.

Grävde fram nr 8/2003 i morse:

SX = 245
FR = 232



Tack thumbs up Mitt ex är på väg.
ok vi åker ca lika på partiet SX, men på FR håller jag ganska mycket högre fart, som jag trodde
Enda anledningen torde vara att jag håller ner gasen längre där nere
Ser du nåt gällande Kesselchen, jag har ca 220 verkliga km innan avsläpp för mutkutve(angstkurve)
Ett annat intressant parti att se fart är ju anfhart Swanbenschwanz, jag har där 211 verkliga på ett varv med CSL. Horst har där 216 verkliga km med Ferrari 599, vad hade Horst med CSLen där Christian?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Christian Eick skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Har beställt Sport Autos nr då de testade CSL, känner på mig att jag åker fortare än Horst på en del partier, ska bli intresant att se hans farter i Sx och Foxh, kanske är jag långsammre just där nåväl vi får se.

Grävde fram nr 8/2003 i morse:

SX = 245
FR = 232


Tack thumbs up Mitt ex är på väg.
ok vi åker ca lika på partiet SX, men på FR håller jag ganska mycket högre fart, som jag trodde
Enda anledningen torde vara att jag håller ner gasen längre där nere
Ser du nåt gällande Kesselchen, jag har ca 220 verkliga km innan avsläpp för mutkutve(angstkurve)
Ett annat intressant parti att se fart är ju anfhart Swanbenschwanz, jag har där 211 verkliga på ett varv med CSL. Horst har där 216 verkliga km med Ferrari 599, vad hade Horst med CSLen där Christian?

Jag kollar ikväll igen och postar fullständig info imorgon bitti! Från huvudet kommer jag dock ihåg 170 som lägsta fart genom Flugplatzhögern och 106 som lägsta fart i Bergwerk-högern. Kesselchen tror jag 222, men kollar som sagt tills imorgon!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Data M3 CSL enligt Sportautos normala banskiss:

Banparti / Fart (km/h) / Sidokraft (g)
Hatzenbachbogen / 152 / 1,1
Flugplatz / 170 / 1,15
Schwedenkreuz / 245
Aremberg / 101 / 1,2
Fuchsröhre / 232
Metzgesfeld / 162 / 1,2
Ex-Mühle / 109 / 1,35
Bergwerk / 106 / 1,4
Kesselchen / 222
Klostertal 1 (Mutkurve) / 167 / 1,2
Klostertal 2 / 90 / 1,2
Hohe Acht / 111 / 1,2
Brünnchen / 108 / 1,15
Pflanzgarten / 190
Anfahrt Schwalbenschwanz / 211
Schwalbenschwanz / 103 / 1,45
Galgenkopf / 138 / 1,0
Döttinger Höhe / 255

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Bilder o videos
CSLen på RMAs Nurburgring F1 Event, 21/22 juli 07
1, 2   >>
8 besök senaste veckan (3656 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande