Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5520 besök totalt |
Nytt rekord på ringen 7.32.6
7.32.6 med en Aprilia RSV 1000 R Factory. 1 liter, runt 150 hästar och 160 lopper. Mycket pang för pengarna ![]() Eftersom det är ett bilforum läser ni kanske inte hojtidningar. Den engelska tidningen Performance bikes testade 3 hojar på ringen nyligen och den snabbaste var en Aprilia RSV 1000 R Factory. Det kan vara intressant att veta vad sporthojar presterar jämfört med sportbilarna. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Vad ligger andra hojar kring för tider? Hur pass bra är rekordet? Har för mig det går nån ruller på Bikers Café med nån BMW som kör ~7.50.
Edit: Jag är helt ordblind idag... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re: Nytt rekord på ringen 7.32.6
Helt klart imponerande ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Här finns bilder
http://apriliauk.attiva.it/modelli/r Det som är kul med hojar är att för 160k får man en standardhoj med: Aluminiumram Kolfiber Borrade skivor Brembobromsar Öhlinsgaffel Öhlinsdämpare Magnesiumfälgar R-däck Aluminium/magnesiummotor Den är utrustad med rätt mycket godis redan från start. Tiden sattes med Performance bikes motsvarighet till The Stig, "Baron". _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Re:
Så det finns en sån också ![]() ![]() Vilket nummer av tidningen är det? Är det senaste numret? Står tiden bara utsatt eller finns det nån banskiss med hastigheter i olika partier såsom i Sport Auto skulle vara kul å jämföra bil/hoj. ![]() |
||||
Helmut Dähne körde för många år sedan 7:48 med en Honda RC 30 och det finns filmer med hans körning på nätet, har dock ingen länk just nu. Det går fort tycker jag och det verkar vara lite svårt att hålla framhjulet i backen stundtals..
_________________ Bo Wihlborg |
||||
det står en sån på min gata..... kan inte sluta drägla över den varje gång jag går förbi....riktigt snygg.....
_________________ kifah Alaaradji BMW M3 competition 2011.såld BMW M3 Limo 96. estorilblå, numera i Norge Audi RS4 sedan 2006. såld BMW Z3 coupe 01. såld porsche 996 : såld |
||||
Re:
Tänkte oxå i de banorna, det var därför jag ville veta vilket nummer av tidningen det var för att kunna spana in artikeln. Men å andra sidan körde ju Dähne på 7.49 med en RC30 som bara hade 100hk vägde 216kg. Så nog kan en racerförare köra runt 7.30 med en modern sporthoj, det gäller bara å vara tillräckligt dum å våga ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Med tanke på hur mycket dumma mænniskor det finns så skulle rekord av detta slag slås hela tiden om dum var den egenskap som behovdes. ![]() ![]() |
||||
Re:
Du menar alltså att det finns så många dumma racerförare ![]() ![]() |
||||
Skulle va intressant att få klarhet om det är BTG. Tills jag blir överbevisad kommer iaf jag att tolka tiden som det. Krävs ganska mycket att komma ner på de tiderna med hoj även om man har ett bra vikt/effektförhållande...
![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Helmut Dähne på RC 30 på Ringen.. Tur man inte åker bakpå..
http://www.youtube.com/watch?v=3_or0j_6V48 _________________ Bo Wihlborg |
||||
Blaskan är inköpt.
Bridge to Gantry. Låter som BTG för en ringendyslektiker. "Prillan" hade dessutom inte alla pållar i stallet jämfört med Tuono Factory som är en likadan hoj utan kåpor (7.45.6). 4 pållar borta. Schwedenkreutz: 249 för Gixxern, 241 för Aprilian Baron är tydligen en tysk som mer eller mindre bor på Ringen. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Denna tid är en ren BTG tid, även om den är riktigt snabb!!
![]() Snabbast runt denna bana - fullvarv - på mc i dagsläget är MB i från Tyskland samt jag själv på låga 7.30 tider med Guido samt 2 andra Tyskar strax där efter med en galen ung tupp (Tysk förståss) på uppgång som en klar kandidat till 1'a platsen!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Jäklar va obehagligt det ser ut att åka så fort. Krävs nog sin man för att köra fort på ringen med hoj..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Helmuts sk RC30 var en full racer med betydligt fler ponnys än 100 samt betydligt mindre vikt än 216kg - bara för informationens skull även om du har helt rätt i att en racerförare ska köra runt 7.30 med en modern moppe/däck - dum eller inte!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Re:
Japp det stämmer bra det, hörde det av en hojpolare när vi pratade om Dähne, dock var det efter jag skrivit med inlägg, var för lat för att editera det.. ![]() Undrar om Rossi skulle komma under 7 minuter med sin Moto GP hoj tro... ![]() ![]() |
||||
Re:
LÄTT!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5520 besök totalt |