Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2799 besök totalt |
Ja ska man följa reglerna så är det inte tillåtet med korttidsskyltar eller överföringsskyltar och där är det du hamnar med dina exportskyltar... tyvärr.
![]() Men man får insupa atmosfären även med exportskyltar. ![]() _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Re:
Är det försäkringen som inte täcker eventuella olyckor på nordslingan eller finns det någon annan anledning? Banan räknas väl som en vanlig betalsträcka egentligen? _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Jag vet inte, men jag skulle kunna tänka mig att det är möjligt att det kan ha med spårbarheten att göra i efterhand om det skulle ha varit något. En korttidsskylt kan ju vara svårare att spåra upp kanske? Men det är bara en ren spekulation.
Kanske någon här på rejsa som är på plats ofta (Fredrik eller Christian? ![]() ![]() Det är ju trots allt ett trevligt avbräck med en sväng till ![]() _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Under punkt 4 så står det mycket riktigt att det inte är tillåtet med "överföringsskyltar" med röda bokstäver/siffror, vilket torde innebära exportskyltar. Eller?
http://www.nuerburgring.de/fileadmin _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Re:
Jag tror att det är sådana här som är förbjudna: ![]() ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
Re:
Vad är den första skylten för typ av skylt? _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Re:
Bilhandlarskylt, motsvarande våra grönskyltar i Sverige. _________________ Anders Hansson |
||||||
Re:
Det kanske blir det om olyckan är framme!?? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Hur skulle det gå till? Man har ju trafikförsäkring så länge man inte överskrider skyltarnas slutdatum, och då tvivlar jag på att man skulle komma förbi bommarna. _________________ Anders Hansson |
||||||
Exportskyltar
![]() Ingen av er regelbundna som kollat upp reglerna till oss mindre beresta (mindre erfarna)? Exportskyltarnas vara eller inte vara kan inte hänga ihop med trafikförsäkringen för det har man på korttidsskyltarna också. Det måste vara något annat. Kan det vara spårbarheten som jag var inne på tidigare? _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Jag har surfat och läst med tvättade brillor och kollat på mina kurzzeitkennzeichen och kommit till slutsatsen att det är precis som ni skrivit innan här. Exportskyltar är inte förbjudna, det är däremot kurzzeitkennzeichen, och de börjar med 04 som första siffror, och bilhandlarplåtar.
Varför korttidsskyltarna är förbjudna har jag ingen aning om för de är giltiga inom Tyskland, men förvisso inte utomlands, och man har trafikförsäkring till dom precis som till exportskyltarna. Nästa gång man råkar handla bil söderöver så kan den få ringendekalen redan på hemvägen ju! :-) _________________ Bo Wihlborg |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2799 besök totalt |