| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: "Karossvagga" E30
|
1731 besök totalt |
|
Hej jag söker någon har en 'karossvagga' passande m3 e30,.. alltså en sådant ställning man kan srkuva fast i exvis stötfångarinfästningarna och sedna kunna rotera kaross och smidigt kunna jobba underifrån.
PM.a
mvh Peter |
||||
|
Re:
ja det borde väl funka det med, har du någon?
|
||||
|
Re:
oxå intresserad... ...fast jag ska ju inte bygga ngt så detta behövs.
Hur mkt pallar sådanahär skapelser att man har kvar i bilen egentligen? Är det enbart lämpligt för tomma karosser... Inser nu att motorn lär ju vara "rätt dumt" att ha kvar...
Men att montera lämkarmar, skrapa underedsmassa, laga rost osv är det lysande för.
|
||||
|
Re:
Nu är detta iofs. en väldigt tom kaross. Men jag har stått å jobbat inuti bilen flera gånger och hoppat fram å tillbaks och aldrig märkt att det äns har knakat i ställningen. Jag skulle nog inte tveka på att hänga upp ett ton i min i alla fall. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
jatack det får du hemskt gärna göra!
|
||||
|
Då skall jag fota och måtta lite vid bästa tillfälle...
Det kan krävas lite svarvning om du inte vill handla färdiga svindyra stödlager för "rollern". Man kan ha kvar ganska mycket om man bara använder sig av stadiga saker. Min konstruktion svajar inte ens litegrann med fullsmetad bil utan spis. Har dock sett andra som rasat ihop med lättad kaross i. Men då har man snålat rätt bra materialvalet. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Lager...
Jag har bara två rör i vartannat. Funkar utmärkt!
Triangeldelen på den som är på bilden är 50x50 i botten och 50x25 uppåt. De andra delarna kommer jag inte ihåg. Ett starkt tips med, släng dit ett par hjul! Då kan man skjuta undan bilen mot väggen och vips så blir garaget mycket större på den sidan man jobbar på
Lycka till! _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1731 besök totalt |