Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Snabbvisit onsdagen den 25 juli
1337 besök totalt
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Blev ett väldigt lyckat kortbesök i eftermiddags/kväll. Några reflektioner:

Slutar aldrig häpna över vem man kan stöta på i trakterna runt Ringen. Tankade vid Döttinger Höhe och vips så står Hubert Hahne där. Förste föraren att spränga 10 min-vallen med en Tourenwagen i sin BMW 2000 TI 1966 (9.58,5 min), levande legend med andra ord!

TechArt var där med en vit Boxster och en grön 911 GT Street på 630 hk. Sportauto har ju förannonserat Supertest på GT Streeten i nästa nummer, de körde i alla fall fotovarv efter stängning. Blev omkörd av den tidigare under kvällen uppe vid gamla start/mål, helt otroligt hur den väääste förbi! När jag därefter satt på första parkett när föraren la upp bredsladd genom T13 och fortsatte rita lakritsar ner mot Hatzenbach 1-högern var lyckan gjord!

Jag slutar heller aldrig häpnas över hur lätt hänt det är för nybörjare att damma av i Adenauer Forst oavsett hur extremt långsamt de kör i kurvorna innan. Det är som att de tycker att 70 är en skön fart och bestämmer sig för att fortsätta hålla det trots att man inte ser ett skvatt av var banan tar vägen...

8 varv en vardagkväll är helt okej. Det märks dock att det är semestertider, för att vara en onsdag var det väldigt många besökare och mycket trafik nästan hela tiden.

Täby
Här sen Apr 2006

Re: Snabbvisit onsdagen den 25 juli

Christian Eick skrev:
Blev ett väldigt lyckat kortbesök i eftermiddags/kväll. Några reflektioner:

Slutar aldrig häpna över vem man kan stöta på i trakterna runt Ringen. Tankade vid Döttinger Höhe och vips så står Hubert Hahne där. Förste föraren att spränga 10 min-vallen med en Tourenwagen i sin BMW 2000 TI 1966 (9.58,5 min), levande legend med andra ord!

TechArt var där med en vit Boxster och en grön 911 GT Street på 630 hk. Sportauto har ju förannonserat Supertest på GT Streeten i nästa nummer, de körde i alla fall fotovarv efter stängning. Blev omkörd av den tidigare under kvällen uppe vid gamla start/mål, helt otroligt hur den väääste förbi! När jag därefter satt på första parkett när föraren la upp bredsladd genom T13 och fortsatte rita lakritsar ner mot Hatzenbach 1-högern var lyckan gjord!

Jag slutar heller aldrig häpnas över hur lätt hänt det är för nybörjare att damma av i Adenauer Forst oavsett hur extremt långsamt de kör i kurvorna innan. Det är som att de tycker att 70 är en skön fart och bestämmer sig för att fortsätta hålla det trots att man inte ser ett skvatt av var banan tar vägen...

8 varv en vardagkväll är helt okej. Det märks dock att det är semestertider, för att vara en onsdag var det väldigt många besökare och mycket trafik nästan hela tiden.

Kul med rapport, det kan vi (eller får väl tala för mig själv iaf ) aldrig få för mycket av
Blir spännande att se vad Horst kan göra med 911 GT Street? Vad är det för bil En Turbo från början misstänker jag...

Adenauer Forst är lurigt, besökte själv mycket grönska där mina första varv

estic
Trollhättan
Här sen Apr 2005

Tog du några kort själv eller har du sett några kort ifrån onsdagen?

/Daniel en blå GT

Motala
Här sen Dec 2002

Här finns det några bilder på TechArt:s bilar i depån.

http://bridgetogantry.com/index.php?option=com_content&task=view&a . . . .

Här är adressen till sidan där jag hitttade korten.

http://bridgetogantry.com/index.php

Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Här finns det några bilder på TechArt:s bilar i depån.

http://bridgetogantry.com/index.php?option=com_content&task=view&a . . . .

Här är adressen till sidan där jag hitttade korten.

http://bridgetogantry.com/index.php

Tack för den länken, hittade bilder på mig. Kul!

Citera
Nürburgring
1337 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande