Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1337 besök totalt |
Snabbvisit onsdagen den 25 juli
Blev ett väldigt lyckat kortbesök i eftermiddags/kväll. Några reflektioner: Slutar aldrig häpna över vem man kan stöta på i trakterna runt Ringen. Tankade vid Döttinger Höhe och vips så står Hubert Hahne där. Förste föraren att spränga 10 min-vallen med en Tourenwagen i sin BMW 2000 TI 1966 (9.58,5 min), levande legend med andra ord! ![]() TechArt var där med en vit Boxster och en grön 911 GT Street på 630 hk. Sportauto har ju förannonserat Supertest på GT Streeten i nästa nummer, de körde i alla fall fotovarv efter stängning. Blev omkörd av den tidigare under kvällen uppe vid gamla start/mål, helt otroligt hur den väääste förbi! När jag därefter satt på första parkett när föraren la upp bredsladd genom T13 och fortsatte rita lakritsar ner mot Hatzenbach 1-högern var lyckan gjord! ![]() Jag slutar heller aldrig häpnas över hur lätt hänt det är för nybörjare att damma av i Adenauer Forst oavsett hur extremt långsamt de kör i kurvorna innan. Det är som att de tycker att 70 är en skön fart och bestämmer sig för att fortsätta hålla det trots att man inte ser ett skvatt av var banan tar vägen... ![]() 8 varv en vardagkväll är helt okej. Det märks dock att det är semestertider, för att vara en onsdag var det väldigt många besökare och mycket trafik nästan hela tiden. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Re: Snabbvisit onsdagen den 25 juli
Kul med rapport, det kan vi (eller får väl tala för mig själv iaf ![]() ![]() Blir spännande att se vad Horst kan göra med 911 GT Street? Vad är det för bil ![]() ![]() Adenauer Forst är lurigt, besökte själv mycket grönska där mina första varv ![]() ![]() |
||
Här finns det några bilder på TechArt:s bilar i depån.
![]() http://bridgetogantry.com/index.php? Här är adressen till sidan där jag hitttade korten. http://bridgetogantry.com/index.php _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Re:
Tack för den länken, hittade bilder på mig. Kul! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1337 besök totalt |