Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2 >> 10496 besök totalt |
Såld: Unik Lotus Exige 2005
Unikt utrustad Lotus Exige i absolut perfekt skick: ¤ Uttagen 050913 ¤ FIA & SBP godkänd helbur (angiven i reg. beviset !!!) ¤ Öhlins stötdämpare/fjädrar (3-vägs justering) ¤ ITG Maxogen kit (avstämd luftbox i kolfiber) ¤ Janspeed roadsport slutdämpare (< 95 dB) ¤ Toyo R888 R-däck (195/50-16 resp. 225/45-17) ¤ Övrig standard utrustning som t.ex. skalstolar, track tuned ABS, frontmonterad oljekylare, orginal larm/immobilizer m.m. ¤ Helt orörd org. Lotus/Toyota 1,8L VVTL-i motor (192 hk) ¤ Bilen väger c:a 890 kg (inkl. 75% tank) ¤ Fullständig dokumentation (org. serv.bok, instr.bok, Lotus/Öhlin set up värden etc.) ¤ Garanterad skadefri historik. ¤ Givetvis enbart sommarkörd och alltid i eget garage ¤ Servad utöver ordinarie serviceintervall hos Wendels i Trelleborg. ¤ Bilen är fantastiskt rolig att köra och en MKT kompetent gatregistrerad banbil. ¤ old English White ¤ 1950 mil ¤ Ej byte - Ej finansiering ¤ Höstpris 370 000:- Seriösa spekulanter ombedes kontakta mig (Patrik Fahlström) på 0761-388014 för mer info. ![]() _________________ Patrik Fahlström |
||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Re:
Vänster. Grymt fin bil; gissa hur surt det är att husbudgeten överskridits med mer än vad den här bilen kostar? ![]() Färgen är riktigt snygg; kontrasten mot de svarta detaljerna får bilen att se minst lika tuff ut som de vanligare(?) ilskna orange och gröna. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
|
||
Det stämmer. Det behövs lite bana ibland för att bli påmind om hur snabb och lättkörd den egentligen är i jämförelse med många andra bilar. Väghållningen och känslan med nuvarande set up är helt sanslös!
_________________ Patrik Fahlström |
||
Re:
har du nån varvtid på knutan? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
Tidigare klockad på dryga 1.12, men tiderna kryper fortfarande neråt allt eftersom man lär sig bilen och hur den optimalt kan ställas in. Tiderna i helgen vet jag faktiskt inte, men en körskicklig bekant med Performance Box har dock kört 1.11 på Knutstorp (och då med den i mitt tycke något för mjuka "standard" kombinationen av dämpare/fjädrar). Öhlinarna är iofs lätta att skruva bort sig på (compression 22 steg och rebound 60 steg...), men utgår man bara från de värden som Lotus själva har testat fram på bana för just dessa dämpare, så är man iallafall aldrig långt ifrån en vettig set up.
_________________ Patrik Fahlström |
||
Ujjjj jag har alltid varit svag för Exige, och nu blev det ännu mycket jobbigare
![]() ![]() URLÄCKER! ![]() |
||
Vacker bil och framförallt en av de få superbilar man kan ha råd med. Passar utmärkt på svenska krokiga banor som Kinnekulle och Knutstorp. Nästan så man överväger att belåna huset till skorstenen.....
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Re:
Driftkostnaderna är mycket vettiga i relation till prestanda och typ av bil. Toyota motor och låda (6 vxl) bidrar givetvis. T.o.m försäkringskostnaden blev en glad överraskning. Inte ofta nuförtiden... Bifogar samtidigt en underbar actionbild tagen av Johan Sekéus på Knutstorp i helgen. ![]() _________________ Patrik Fahlström |
||
Buren i min bil är eftermonterad av Lotus. Det är bara Exige 240R ("cup") bilarna som har bur från fabrik. Du kanske undrar om buren skulle passa även i Speedstern, och ja det tror jag. Men då måste man kapa bort de två "nack stöd" som är fästa i standardbågen på Speedstern. "Stöden" finns inte på Lotus bilarna.
Hursomhelst en otroligt bra passform/design på denna (FIA godkända) bur. Inga problem med plats och sikt. Jag är trots allt 187 cm... Kostnaden monterad och klar låg på knappa 25 000:-. Buren går relativt enkelt att ta ur om så önskas. _________________ Patrik Fahlström |
||
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2 >> 10496 besök totalt |