Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
1901 besök totalt |
små förändringar i spårvidd med spacer men vad...
har lagt på 11mm spacer på varje sida för att få ut hjulet ifrån coilovern fram på min e30.. nu till frågan hur mycket ska jag ändra spårvidden bak? ska ja lägga 11mm bak oxå, eller ska ja ta någon mm mindre eller mer för att få någon ändring i balansen av bilen? tänkte göra 11mm bak oxå, men insåg senare vad ger olika spacers för skillnader blir bilen mer överstyrd resp. understyrd om man labbar med små förändringar i spårvidden? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
Jag kör spacers endast fram för att hjälpa till balansen lite (dvs mindre understyrt).
om du fixa möjligheter att köra enkla spacers på ett bra sätt så är det väl bara att testa dig fram. På en dag på en bana borde du ha möjlighter att testa ett antal kombinationer. Men balans är alltid knepigt, mixtrar man med det ena så kompenserar man med det andra, eller skruvar bort sig på det tredje. ![]() |
så det finns möjlighet att balansera bilen med spacers.. då vet ja då blir basen 11mm sen får vi se om det blir ett par extra feta eller extra smala...
låter 8mm och 15mm som vettiga siffror att prova med? har nämligen 4st 8mm liggandes som ja kan svarva lite i.. ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
_________________ Johan Sjölinder |
![]() |
Racetech
![]() |
1901 besök totalt |