| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stålomspunna bromsslangar i helst Malmöregionen??
|
1843 besök totalt |
|
Någon som har tipps på nån firma i Malmötrakten som gör BRA stålomspunna bromsslangar, gärna medan man väntar???? Behöver slangarna innan nästa lördag. Fredrik |
||||
|
Det finns ett ställe i Malmö som ligger bredvid momentum (industriområdet efter Ikea om man kör från ditt håll). Tidigare hette det "kulans hyd." (för typ 100 år sedan) och just nu kommer jag inte riktigt ihåg vad de heter.
Har handlat en hel del där och de är alltid hjälpsamma. De slangarna jag behövt, har de pressat medans man väntar men jag kan misstänka att det görs beroende på hur lång kön är. Lite flummigt... men ngåon annan kanske kan fylla i namnet.
|
||||
|
Hydroscand, Käglingevägen 35, 213 76 MALMÖ är annars mitt tips. De är också hjälpsamma och snabba
.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
Re:
Kan det vara AMAB du menar? Kan de göra bromsslangar vore det ju toppen då vår firma redan är kunder där.!! Fredrik |
||||
|
Re:
om Jeppssons tips (AMAB) inte kan göra bromsslangar så blir Hydrocan nästa försök! Fredrik |
||||
|
Re:
Ja! AMAB var det ju såklart! Tack! Det säkraste är väl att ringa och fråga dem, men när jag pratade med dem för något år sedan kunde de pressa slangar år servosystemet. JAg har för mig att vi diskuterade bromsslangar då och de hade prylar hemma för att göra det också. Köpte dock slangar från staterna pga prisskillnaden var markant. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1843 besök totalt |