Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Corolla 2.0GTi -85
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (14140 totalt)
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Nu lär jag få stryk av pinto , men jag tycker hålen hamnade så pass långt in att det borde räcka med att svetsa igen de gamla hålen och stumsvetsa en plåtremsa bockad för att följa bärarmens profil på änden.. Det syns inte så tydligt på bilderna men profilen är som ett lågt U i änden. Jag skulle även kunna fortsätta en bit på box-plåten på undersidan.
om inte annat så duger det gott som mall om det ändå blir aktuellt med nybyggda armar.

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

hmm du menar väll inte att du ska köra så va..

Citera
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Nikel skrev:
hmm du menar väll inte att du ska köra så va..

Inte som på bilderna nej.. hehe.. Inte färdigt ännu.
(Har ingen svets i det garaget, så jag knäppte ett par bilder innan jag åkte vidare)

Benny_Gustavson
Avesta
Här sen Mar 2005

Kul att se att det rör på sig i ditt garage, kommer bli en frän bil när den är färdig

*BG Autoteknik*
Citera
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Plockade bort den vänstra bärarmen från bilen idag, och den är ganska så rostig.
Har ingen lust att modifiera och sätta tillbaka en så kass bärarm så det blir nya hur som helst.
Lutar också åt att jag bygger om de främre fästena för att bredda "fotavtrycket" och därmed minskar påfrestningarna på fästena.

Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Jag är inte riktigt bästa kompis med solid edge ännu, men såhär ser den senaste versionen av bärarmarna ut. Plåten längst ut som spindellederna ska sitta i är inte riktigt rätt, men när jag försökte ändra den så hamnade den helt på fel ställe.. Den kommer iallafall vara bredare där rören ansluter och så kommer den ha kanter för att inte böjas så lätt.

Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Nu har det blivit lite brådis eftersom jag har insett att jag knappt har en månad på mig att göra bilen körklar. Den 23 juli är jag anmäld till superstagekörning med toyotaklubben. Vilken tur att den dagen är sista dagen på semestern..
Så nu har jag lagt in räserväxeln i garaget och fått lite gjort.

Jag lägger rörbärarmarna på hyllan eftersom jag inte hinner regga bilen ändå. Mina ombyggda och förstärkta originalbärarmar lär palla trycket några varv i ss-banan.

Bromsskivor från Camry finns på biltema och passar kalasbra. Bak finns dock inte..

The horror... Här finns det lite kvar att göra...

Blivande bränslesystem. Låg- och högtryckspumpar från biltema resp. ford 2.8. En bit simons 3" får bli cachetank.

Här kan det bli problem.. Jag trodde fram till nu att kabelstammen var komplett.

Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Så var bilen igång och provkörd sen ett par veckor tillbaka.. Superstage hann jag inte färdigt till så camryn fick smaka på Emmabodaasfalten istället. 1.46.17 blev bästa tiden, som finns dokumenterad både som video, g-techlogg och GPS-logg. Kommer väl kanske en film när jag så småningom får tummen ur och skriver nån form av program som kombinerar dessa..

Här är iaf en film på när jag kör ut corollan ur garaget..
http://pugho.teamymse.net/film/keffopremiären.avi

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

tREVLIGT ATT DU FÅTT DET ATT FUNKA -

thumbs up

Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
ÅLrajt.. Citerar mig själv från förra året:
Citat:
Anmälde mig i dagarna till toyotaklubbens superstagekörning på emmaboda flygbana den 23 Juli, jag hoppas vara färdig till dess... Åtminstone..

Nu blev ju inte bilen färdig till den körningen, men i år så lyckades jag faktiskt få ihop bilen med nya stötdämpare bak och lite rosthål lagade.. Höger fjäderbenstorn bak var helt slut, och vänster var en god bit på väg. Inte konstigt att bilen betedde sig konstigt på vägen i kombination med kassa stötdämpare..

1.43:90 var den bästa tiden jag lyckades prestera av tolv körningar varav tre var på en totalt dyngsur Emmaboda flygbana.

(bilden är tagen av Fredrik Lund)

Länk till filmen med bästa repan -> http://www.youtube.com/watch?v=ogi7izVp688

Roligt är också att varje gång jag kör superstage så verkar jag förbättra mitt rekord. Första gången körde jag celican på 1.51 nånting, andra gången vred jag runt camryn på 1.46.16 och nu den här tiden.

Nästa år hoppas jag dock på ett rejält kliv. Får jag på krängningshämmare fram och bak, hårdare fjädrar runt om och bättre stötdämpare fram så känns en kapning på 3 sekunder ganska blygsam.

Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006

kanonbra! var det blött hela dagen? eller ni hade lite torka med?

Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Pugho
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Jodå det var till och från. Bästa tiden satte jag med torr asfalt.
Synd att du inte var där och gav Mattias en match med starran..

Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006

Re:

Pugho skrev:
Jodå det var till och från. Bästa tiden satte jag med torr asfalt.
Synd att du inte var där och gav Mattias en match med starran..

nästa år... nästa år...

siktar på "blysamma" 1:38 om jag får klart bilen som jag vill ha den. fem sekunder borde jag få ner då jag hade problem med soppabrist vid högersvängar förra året

Team Blyfot Racing #13
4-timmars.se
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006

vad körde du på för däck?

Team Blyfot Racing #13
4-timmars.se
Citera
Neblade
Linköping
Här sen Maj 2005

Re:

Tokmeken skrev:
siktar på "blysamma" 1:38 om jag får klart bilen som jag vill ha den. fem sekunder borde jag få ner då jag hade problem med soppabrist vid högersvängar förra året

Lite OT, men soppabrist vid högersvängar känner jag igen... Min starlet hackade massor i det långa partiet innan vändkonen.

Det var rätt kul att se Corollan spinna iväg, för spann gjorde det...

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Corolla 2.0GTi -85
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (14140 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande