Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
ryd
1975 besök totalt
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
ryd

var det nån här som trotsade regnet och var i ryd o kollade??
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004

Har påven en fånig mössa? Klart att jag var ute i skogen när det är rejs utanför husknuten. Jag har ju mindre än en km till SS2, så vi trotsade regnet och cyklade bort och såg A-förarna. Sen åkte vi till SS5, Åbogen, och kollade fram till voc/grE innan vi tröttnade.
Blött men sevärt kan man väl samanfatta det hela. Fiesta-cupen är hur frän som helst!!
thumbs up

Karlshamn
Här sen Nov 2005

lite dåligt ös vi ss3 dock bara 1 avåkning av en golf 1 varav efter kartläsaren sletit av å hyttat grillen ute i backen så va den i full fjärd igen

Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
dåmåste du varit på felställe för på 3an vart där ju avåkninar i parti o minut vart ju nästan så dom stod ovanpå varandra
Citera
MartinSkarin
Värnamo
Här sen Sep 2005

Jag var och körde i Ryd.

Första sträckan tog vi det lugnt, det var rätt så halt. Kom in i körningen mot slutet av sträckan.

SS2 var 1,6 mil lång! Kom igång direkt och det flöt på bra. Noterna var lite si och så med men det var ju fina spår att följa så det gick ändå. Med ca 1/3 eller 1/4 kvar av sträckan slog vi i en sten som låg i spåret så pass hårt att topplagringen till ena fjäderbenet fram gick åt skogen, även intercomen lade av... Gasade på ändå, kartisen fick skrika rätt bra för att höras kan jag säga Slog även i en sten på andra sidan så att rutan sprack längst ner i högra hörnet. Ett par fäljar blev förtås förstörda med.. Vi valde att bryta på servicen efter ss2 då vi inte hade delar att laga topplagringen med och då våra reservhjul inte passade alls för underlaget. Hade totalt 5:e bästa tid på sträckan vilket jag är enormt nöjd med då jag brukar ligga i botten och att det dessutom gick mycket långsamare efter smällen med fjäderbenet.

Så nu är det nya tag i Vimmerby!

Citera
The_Alchemyst
Karlshamn
Här sen Nov 2005

fel ställde de vetifasiken verkade rätt läckert mångs som lyckades få till fina häng där iaf först 45gr vänster som följdes av 45gr höger
synd om tjommarna som fotade i utkanten av andra böjjen bara var rätt leriga (på en sidan) hehe

Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004

Du då Bert? Satt du i nån TK eller?
Jag var ute å bandade och plastade sträckorna hela torsdag å fredag så jag tog ledigt och kollade på rallyt på lördagen.

Torsås
Här sen Nov 2006

Hallå.

Jag var i Ryd och filmade lite.

Har lagt ut en 45minuters film ifrån Vilda Ryd Rallyt.

filmen kan hämtas på http://www.racemovie.mine.nu/

//Henke P..

ryd
1975 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande