Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1429 besök totalt |
Första varvet!!!
Jag har bara varit inne på den här sidan och läst lite förut. Aldrig riktigt tänkt tanken att åka ner och köra på Ringen. Satt och drack pilsner med en kompis i lördags då vi kläckte idén att åka till Tyskland och köpa pilsner. Kanonidé tyckte vi. Efter ytterligare pilsner och några varv på Ringen på XBOX:et tyckte vi att det var en kanonidé att när vi ändå var i tyskland så kunde vi lika gärna åka ner och köra varsitt varv. Sagt och gjort. På natten till måndagen satte vi oss i min kompis relativt nyinköpta VW Golf GTI -06 nymappad och klar och streckkörde 142 mil från Linköping. Vi kommer fram lagom tills att banan öppnar 17:15 och köper varsin biljett. Jag sitter som passagerare första varvet och det är en skräckblandad upplevelse när polaren laddar på för kung och fosterland och jag tänker att så här fort kommer jag aldrig att våga köra. Vi kör ett varv och svänger av för förarbyte. Jag känner mig lite nervös för att smälla min polares bil och tänker att jag ska ta det lugnt. Kommer inte längre 10 meter förrän hornen börjar växa ut och jag laddar på om möjligt än värre än kompisen. Efter en hel del däckskrik och omkörningar så var det första varvet färdigt, på tok för kort enligt min mening och jag känner mig helt såld på denna bana. Varvtiden hör nog inte till det övre skiktet men jag känner mig helt nöjd med min insats och med lite vana och mer kunskap om banan så kan jag nog kapa den med någon minut. Detta var nog det absolut roligaste jag har gjort och jag kommer att köra många fler varv i framtiden. Jag var bara tvungen att skriva av mig lite i euforin. _________________ Daniel Gustafsson |
||
Ja, biten kan man lugnt påstå. På vägen upp till Sverige satt jag och polaren och diskuterade om man inte skulle köpa en lite billigare bil tillsammans och göra iordning för ändamålet så att man inte kör sönder sin fina vardagsbil. Kanske inte den billigaste idén vi har kommit på men men, ska de va så ska de va.
_________________ Daniel Gustafsson |
||
Re:
Klockren tanke ![]() ![]() ![]() |
||
Sa "detta är den dyraste semester du någonsin kommer att åka på" till min svåger när han följde med ner förra året, hans första besök. Vaddå, räcker inte 6000,- till fickpengar för 5 dagar? svarade han. Jodå, till detta besöket gör det, men sen kommer det börja kosta pengar eftersom du vill hit igen, och igen, och igen och igen... Hela tiden med en bil som är mer och mer preppad för ändamålet.
En kund ringde mig härom dagen och var rent lyrisk. Han hade varit på ringen för första gången och nu ville han ha pris på bättre bromsar, bilsteindämpare och lite annat nödvändigt inför nästa besök. Han hade redan informerat sambon om att han skulle sätta upp sig på övertid alla söndagar han kunde för att skrapa ihop pengar till uppgraderingarna ![]() |
||
Jag lovar dig att du inte blir besviken när du får köra. Funderar själv på vad jag ska införskaffa mig för bil och jag har kollat på något liknande som du har. Din porsche såg riktigt grym ut och vad jag har förstått så är det mycket bil för pengarna.
Vi får se vad som händer till nästa år. _________________ Daniel Gustafsson |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1429 besök totalt |