| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Justermuttrar till coilovers
|
3608 besök totalt |
|
Hej, Vi har köpt ett begagnat coiloverkit och justerskruvarna var kassa så vi fick såga bort dem. Frågan som följer är då givetvis: Vart köper man nya? Vi har ingen aning vad det är för tillverkare då det inte står något. Vi vet att det är E30's 45mm ben, men detta borde vara innerdiameter? Stigningen på gängorna vet vi inte heller men de är ganska fingängade. Ska man beställa något specialgjort eller finns det någon standard? Tips! Vi har hittat en firma som kan göra 4 till oss för 1,5h á 400kr /h = 600kr *4 = 2400kr.
Mvh, Linus Frantzich _________________ Linus Frantzich - Olsson Saab 900t -95 (Bruksbil) Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil) |
||||
|
Re:
tanken har slagit mig, borde man kunna fixa på någon vvs firma eller liknande. Har du två stycken till varje fjäderben då? eller hur låser du dem? _________________ Linus Frantzich - Olsson Saab 900t -95 (Bruksbil) Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil) |
||||
|
Re: Justermuttrar till coilovers
Låter som dyrt totalpris, 1200:- som max skulle jag nog mer tippa på spontant. Har man gjort en har man med ytterst lite mertid gjort fler. Så kolla med lite fler tillverkare... Eller mät upp vad det är för gängor och kolla om det finns standard som passar. Skjutmått och gärna en gängstigningstolk men skjutmåttet räcker om man är lite nogrann och har tid på sig. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Vi har lyckats komma i kontakt med ett företag som kanske kan fixa fram något, vi ska lämna fjäderbenen till dem imorgon. Om detta inte går så blir det närmsta VVS firma. Ska försöka hitta låga bultar eller någon större som man kan kapa i två.
Tack för all hjälp, skriver här när det löst sig! Mvh _________________ Linus Frantzich - Olsson Saab 900t -95 (Bruksbil) Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil) |
||||
|
Re:
Jag skulle faktiskt också uppskatta en förklaring till vad en k-mutter är. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
|
Re:
KM-mutter är i vartfall en axell mutter som anvädns för att låsa fast lager på axlar! En sån borde ju passa?! http://www.mecmove.se/hakmuttrar/KM_ |
||||
|
Re:
kan vara för att dom har jackena som ni ser på bilden. vet faktiskt inte varför dom heter så dom hade den betäckningen i katalogen _________________ Eric Ackeby |
||||
|
Re:
Nu vet jag! Uttagen kallas på engelska för key (nyckel), någonstans under resans gång har key blivit felstavat till kay (bokstaven k). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Bra att detta klarades upp. Det löste sig igenom Gantofta motorsport som kunde titta på dem och ta hem passande muttrar för ca 70kr stycket!
_________________ Linus Frantzich - Olsson Saab 900t -95 (Bruksbil) Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3608 besök totalt |