Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Är det nån som är nere och kör den 28-29/7?
1352 besök totalt
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007

Trådstartare

Hejsan.
Är det nån som är nere och kör den 28/7?
I år blir familjens semester en bilresa ner genom tyskland. Det ända som är spikat än så länge är ett besök på Nürburgring den 28e eller 29e Juli. Då främst Recaro Tuning Days.
När man väl är på plats så hade det ju varit mycket trevligt att få uppleva nordslingan "in person" så att säga. Jag hade helst kört ett varv själv men föräldrarna är inte så pigga på att utsätta deras lätt halta 855a för onödiga påfrästningar.

Min fråga är då om det är nån här som skulle kunna tänka sig en passagerare, som betalar för sig så klart?

Alternativet är ju att 855an går lite sönder eller så och vi tar min M5a istället. Hehe. Synd bara att den inte är så bekväm att åka långt i och drar lite mycket soppa.

/ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Herr Gaspedal
Göteborg
Här sen Apr 2004

Vi är ett gäng som ska ner till helgen. Åker från GBG på fredag innan alla andra vaknat. Är du sugen så ta M5:an och häng på.

SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005

Ähh... bekväm att åka långt i... testa åka 113 mil enkel resa i en Z3 så får du nog en helt annan uppfattning om vad som är bekvämt! :-)

Imorgon bär det av!! Är där hela helgen.
Så ni som kommer vara där nere... hojta till om ni ser en Estorilblå Z3M, helt original. (Det är jag då)

/Magnus

Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Kanske dyker upp en sväng på söndagen .... får se på väder och humör

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Var och körde ett nåra varv i regnet, får inte riktigt till tekniken i regn, får inte till viktförskjutningen som jag vill , så det sladdar å glider mest hela tiden, kan bli halvnervöst på vissa ställen.

Underbart vacker 911 i de klassiska gulf färgerna

Lite blandat Italienskt, en 355 besökte räcket senare, som tur var inget allvarligt, lite plast såg det mest ut som.

Standardverktyget på Ringen dessa dagar känns det som

En Carrera GT var oxå där, såg den inte på banan dock.

Gulf e populärt

Shoppingclion
Citera
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005

Hade en helt underbar helg på Nürburgring... mina bromsar skevade dock till sig efter ett och ett halvt varv så vi ägnade morgonen på lördag åt att leta efter nån som kunde ha ett par skivor till M-roadstern... men utan resultat...

Det regnade ju på lördag morgon/förmiddag så när vi gett upp letandet blev det ett par lugna varv iaf... Och insåg då att vi faktiskt kunde fortsätta köra med bilen om vi tog det lite lugnt och inte drog upp i dom högsta hastigheterna så man bromsar på sig så mycket...

Har nu letat efter lite bilder från helgen... hade kul att ha några förutom våra egna... någon som vet var man kan hitta bilder från de fotografer som står längs banan? Hade nån länk till det för ett tag sen men har slarvat bort den.

(Sitter nu i smögens hamn med en kall öl så jag har inte min stationära dator med länkar här)

Åker ner till Nürburgring om några veckor igen!

/Magnus i båten (segelbåt, man måste ju få lite lugn ibland oxo

Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Det blev inget körande med familjens 855a men iaf en hel del tittande utmed banan. Tanken var från början att vi bara skulle vara i området under lördagen men vi råkade stanna på ett trevligt ställe i Müllenbach från fredag till tisdag. Jag och brorsan såg till att det blev tittande utmed banan alla dagarna. Vi hann med Breidsheid, Quiddelbacher Höhe, Adenauer forst, och Brünnchen. På plats såg man verkligen vilken berg & dal-bana det är.
Vi såg inte Snajdarens Z3a men hel del andra svenska bilar.
Brorsan lär väl lägga upp en hel del bilder sen.
Nästa år blir det en ordentlig Ringen-resa så de så!

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Herr Gaspedal
Göteborg
Här sen Apr 2004

Magnus/Snajdaren.
Jag har samtliga bilder sparade. Har plöjt igenom de flesta fotograf sidor med bilder från ringen.
Det var något utav en besvikelse då ingen fick med ditt något oväntade kasst som du sedan styrde upp och folk applåderade åt .

Men jag länkar till lite bilder på ekipagen.
Mercan vi körde var inte ens inkörd när jag stämplade fullt på autobahn på vägen ner, men den verkar vara inkörd nu =).

Helgens första varv:

Det blir garanterat ringen om några veckor igen. Ska bara bli av med min E320CDI 2004 och köpa mig en något lättare bil =)

Nürburgring
1352 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande