Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (34415 totalt) |
Re:
Tjena och tack !! Använde ett vanligt tvåkomponentslim från Mekonomen !! Tack till andra också, för tipsen med tejp och dammskydd etc... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Mera tokmeckat.
Fick idag belägg av Stacke, och tänkte mig att det bara var att smälla dit oken med belägg i, och lufta, sedan tuta och köra.... Helt oväntat blev det inte riktigt så.... ![]() Problem 1: Släppte ner bilen, var hög som ett hus, och sjönk inte nämnvärt, ca 5 cm mellan däck och skärmkant, fram kunde jag ju sänka den, men bak är det ju lite svårare..... Får jag ordning på de andra problemen ska jag förbi Samuel på fredag, för att byta fjäder ! Problem 2: Bromsarna tog först inte alls, in och lufta ännu mer, och då började det ta lite, dock väldigt långt ner, om man trampar till på bromsen en gång, och sedan trycker ner den igen går det att bromsa hyffsat....teorier "!?!?!?!? Problem 3: Mystikst ljud från höger bakhjul, låter ungfär som en sådan där flärp man satte på cykeln när man var liten, för att den skulle låta som en moppe, fast mer metalliskt, som om något låg emot ett kugghjul, har kikat så mycket jag kunde med lampa i mörkret, men kunde inte hitta något som låg emot. Har försakat familjen lite väl mycket på sistonde, och lovat familjedagar on + to innan fre - sön går åt till Knutan, så jag vet inte om jag får ihop bilen till slut ändå efter 2 veckors totalslit.... ![]() Knutan ligger pyrt till..... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
Inga vi inte redan spånat om. Gör som du, Kristian, sa så kommer det lösa sig...förutsatt att det är där felet sitter. |
||||||
Re:
Nu har jag provkört besten efter Martins morgonmek-sejour ![]() Inga oljud, mer än från motorn (grannarnas tolkning ![]() ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
Vad var problemet? Igår var tongångarna i paritet med att ngn delat karossen i 4 delar och tanken var att limma ihop den med Karlssons klister inför Knutan. ![]() ![]() Bra att det löste sig. ![]() |
||||||
Re:
Hjulbultar som tog i handbromsmekanismen samt tre rejäla luftningar. Så nu är Martin på sommarstället och vilar upp kroppen inför Knutan ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
![]() Det är nu man biter sig i tungan för att inte säga...ja ni vet exakt vad. ![]() ![]() Tur det var så enkelt då. ![]() |
||||||
Re:
Ja, misstolka inte mitt inlägg... Martin lät "sådär glad" när han ringde...och det var innan oljuden kom fram ordentligt...alla har vi väl varit i samma sits...då är det inte kul. ...men visst är det kul att tänka rätt ibland, det är ju inte för ofta. ![]() Då blir det Knutan mao och lite valuta för allt slit. ![]() |
||||||
Re:
Skönt att höra. Annars får han väl ta tjänstepråmen eller rulla ut något ännu mer exotiskt från arbetsgivaren. ![]() Konstigt att det skall strula så för Martin jämt? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
.... Han byter ju bil så fort den han fått ordning på den han har för tillfället... ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||
Re:
Tror du har en mycket stor poäng i det du säger Conny ![]() Ska försöka ha denna ett ett nu.... ![]() Bromsarna känns som sagt okej nu, behvöver reduceringsventil bak dock. Hoppas på lite bättre grepp då r-däcken fått några varv, för nu kommer arslet väldigt lätt ! Fotfarande hög, men jag mellanlandar hos Samuel för lite tokmeck på fredagen, där kollar vi också över hjulvinklarna ! ![]() Ser rätt ljust ut alltså... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Jag tror du mår dåligt om allt flyter på för bra, det måste få strula annars är ngt galet...
![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||
Då var banoskulden tagen på nya racern....
![]() I stort sätt mycket nöjd ![]() Finns en del att önska dock så klart. Reduceringsventil till bakbromsarna står väl först på listan. Chassit kändes bra, stort tack till Samuel på millway som hjälpte mig i fredags kväll med montering av nya bakfjädrar samt lite hjulinställning ![]() ![]() ![]() Har knappt hunnit kika på bromsarna, men det har funkat bra, förutom för mycket verkan bak då, men det var väntat, bromsarna betedde sig vid två tillfällen också mycket märkligt, ska utvärdera det lite senare. Motorn gick kanon, inga problem med temp etc, dock vill den nu mer inte gå på tomgång, dör bara, vill ha varv, vad kan det bero på !? Äntligen verkar man också fått till bra hjulvinklar som gör att däcken slits "bra" det känns riktigt gött... ![]() En enda bild har jag, inte så rejsig... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Kul att se och höra bilen i helgen
![]() ![]() ![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (34415 totalt) |