Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Öhlins
771 besök totalt
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Öhlins

Så var mitt besök på Öhlins avklarat. Det var som jag misstänkte.
Mycket snyggt och fint. I alla bemärkelser. Här kostar man på sig att tala om vad man håller på med. Och det beror med all säkerhet på att man VET vad man håller på med. Här fanns det inga "mystiska" omständigheterav den kalibern att dom inte tog sig tid att förklara.

Nu kan man hävda att dom gör det för reklamens skull, eftersom jag sprider det vidare. Men, poängen är att deras reklam inte är skumt babbel om hur bra det är, utan en ren kunskapsdemonstration.

Man kan nog kosta på sig det. Jag blev ärligt imponerad.

Göran Malmberg.

Kalmar
Här sen Jun 2003

Vad har du kollat på och vad kostar det?

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: Öhlins

Göran Malmberg skrev:
Så var mitt besök på Öhlins avklarat. Det var som jag misstänkte.
Mycket snyggt och fint. I alla bemärkelser. Här kostar man på sig att tala om vad man håller på med. Och det beror med all säkerhet på att man VET vad man håller på med. Här fanns det inga "mystiska" omständigheterav den kalibern att dom inte tog sig tid att förklara.

Nu kan man hävda att dom gör det för reklamens skull, eftersom jag sprider det vidare. Men, poängen är att deras reklam inte är skumt babbel om hur bra det är, utan en ren kunskapsdemonstration.

Man kan nog kosta på sig det. Jag blev ärligt imponerad.

Göran Malmberg.

Jag har varit i kontakt med Öhlins å det professionella (iom. att jag säljer kvalitetskontroll produkter för metallkomponentstillverkning), och det som har diskuterats då tyder på att man även har koll på tillverkningssidan. Mindre för mig självklart, men samtidigt känner man sig rätt stolt att detta kan finnas i Sverige och vara bland absoluta värdstoppen. Det finns många såna exempel som kanske inte är lika kända bland oss "konsumenter", men likväl, i detta relativt kalla nordliga land lyckas vi ibland att bli bäst på någonting.

Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Mooseman skrev:
Vad har du kollat på och vad kostar det?

Jag diskuterae inte priser, eftersom mitt ärende skulle gälla strikt teknik.
Alla affärsvarianter lämnade jag därför därhän med tanken att det inte skulle påverka resonemanget.

Men jag tittade på i stort alla modellers uppbyggnad. För en bra grund till bokens kapitel om stöt daämpare.

Göran Malmberg.

Umeå
Här sen Nov 2002

Re: Öhlins

Göran Malmberg skrev:
Man kan nog kosta på sig det. Jag blev ärligt imponerad.Göran Malmberg.

Har redan köpt Öhlins.....dyrt men....nu är man ingen
i svängarna i alla fall...

Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

Göran Malmberg skrev:
Alla affärsvarianter lämnade jag därför därhän med tanken att det inte skulle påverka resonemanget

Du är onekligen grymt seriös beträffande boken, själv skulle jag ha venvettigt svårt för att knalla runt bland guldklimparna utan minst 23 affärsvarianter i huvudet

Ska bli ett sant nöje att få ta del av dina kunskaper

Öhlins
771 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande