| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Topplockspackning, "tillfällig fix"!?
|
3674 besök totalt |
|
Har antagligen fått ett litet hål i en topplockspackning, symptomen: motorn går ryckigt tills den blir varm & olja i kylarvätskan. Hinner verkligen inte med att plocka av toppen & fixa det på ett tag då jag verkligen sitter "mitt i sjön" just nu, med en smält kolv i min lotus esprit & med två isärplockade motorer i mina lotus europor....
Jag vill kunna köra med den 4:e bilen, så jag tänkte kolla om de finns något "bilhandlarknep" att tillfälligt fixa problemet utan att öppna motorn ? Gillar inte att fuska, men just nu finns det verkligen ingen tid. Motorn är en gammal hedelig otrimmad Opel 4:a. Nån idé, någon ???? _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||
|
Re:
Vart får man tag på detta mirakel medel ? _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||
|
Opel
om det nu är en gammal Öpel så byter du packningen på 2 h o packningen finns på Biltema om ordinare godis butk har stängt. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Köpte en flaska kylartätning på feltema & döm om min förvåning, men det löste problemet
precis vad jag behövde, då tid att byta topplockspackning inte finns just nu.
Även om det är ett "två timmars jobb" på en Opel, så kan man ju ge sig f#n på att något strular när man ska ha loss toppen & så tar det hela helgen.. Nu hoppas jag bara att det hpller 5-6 veckor tills jag har tid att byta packningen. _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3674 besök totalt |