| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Gunsai Touge: AE86 vs. R34 GT-R
|
1596 besök totalt |
|
http://www.youtube.com/watch?v=EFvI8 Från Best Motoring International
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
http://www.youtube.com/watch?v=ck222
Här är en till liknande film. maz.... inte fått din dagliga lättmjölk eller
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
? Det här är ett ban/racing forum, ville jag se löjligt gjorda bilfilmer så kan jag kolla "Fast & Furry". _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
Best Motoring gör seriösa biltestarfilmer & kör aldrig på öppna vägar, detta var på avspärrat område i Japan & är en rolig informativ film som jämför en 20år gammal skurhink från Toyota med en datoriserad modern sportbil av hög klass. I slutet utav varje Best M film så bruka de ha ett inlag med lite humor, detta kommer därifrån, finns även "bakom kulisserna" film på samma klipp. Mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat, missade du det ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Problemet är att Best Motoring inte gör seriösa tester, dom har några som kan köra men dom verkar alltid fokusera på att japanska bilar eller underdogen skall vinna, spä på myten så att säga. Dom verkar dessutom vilja att allt skall se väldigt dramatiskt ut på film så dom vevar med ratten, flyttar fötterna hela tiden osv för att det skall se galet ut.
Glimten i ögat? Känns det som att jag attackerar dig? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
Såg ett top gear avsnitt för ett antal veckor sedan där Jackie Stewart skulle försöka få James May att köra fortare runt en bana. Jackie sa en intressant sak, går man en gång på gas så får man aldrig släppa gasen. Dessa japanska herrar kanske skulle gå en förarkurs hos Sir Jackie den gubben är stenhård
Hittade en länk till avsnittet http://www.spikedhumor.com/articles/ _________________ Rehan Mirza |
||||
|
Re:
Dessa japanska herrar har juh inte precis ont om erfarenhet eller pokaler i skåpen heller om vi säger så... Sedan finns det väll mer än ett sätt att köra bil på? Eller kör alla som kör annorlunda and Jackie per automatik fel? |
||||
|
Re:
Neggo????? Kul när det svänger är väl devisen väl?? Varför GNÄLLA så mycket?
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||
|
Re:
Bara för du inte har samma fotarbete som dessa herrar är det "fiction" och kasst? Jag tror inte dom "spexar till" fotarbetet för filmen, utan det där är deras teknik vid sån där körning.. Vid bankörning vill jag minnas att dom inte blippar lika mycket. |
||||
|
Re:
Dom har säkert väldigt många pokaler men jag tror att man i Best Motoring visar ett sätt att köra bil på ett spektakulärt sätt mer än vad som går fort. Att hålla på och bromsa och gasa känns mer ett sätt att få bilen ur balans än, dvs det är roligare att visa en sladdande bil på TV gentemot en som bara åker snabbt, men visst jag kan ha fel. _________________ Rehan Mirza |
||||
|
Att det alltid skall bli sådana här diskussioner när det postas BM-material?
När man ser BM så vet man ju vad man får. Jag tycker ändå att det är intressant tatt de testar så många bilar som de gör, och faktiskt kör skiten ur många av dem. Sen får man väl vara medveten om att alla förarna som medverkar i programmet inte håller samma nivå men ändå kul att se bilarna på bana samtidigt. och Gan-sans varv i NSX-R runt ringen är inte att leka med
Men skall väl inte bli för off topic själv! Skön video! Var längesen jag kollade något BM nu. Mycket är förvisso samma... _________________ Michael Claesson |
||||
|
Re:
Som tidigare nämnts så är klippet taget ur "touge"-biten av programmet som är lite mer dramatiskt upplagt, dvs. de kör inte enbart för att sätta snabbaste varvtiden. Dessutom är den där tougen inte lika slät som en vanlig racingbana (för att säga det minsta), så att gå på gasen och sedan inte släppa kan man nog göra; om man vill åka ypperligt sakta, eller av banan. Jag ser verkligen inget berättigande till varför dessa herrar skulle behöva gå någon kurs hos Jackie, eller är det enbart för att de per automatik klassas in som "snabba och arga" för att de lyckas hålla ett program intressant för sina tittare decennier i rad (till skillnad från svensk/europeisk motor tv) som det munhuggs så mycket om dom varje gång de tas upp här på rejsa? |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1596 besök totalt |