| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gängtapp 7/16" UNF - OBS! vänstergängad
|
2852 besök totalt |
|
Hej alla, var kan man finna den rubricerade tappeni? Alt. en aluminiumstång (gärna sexkantig (c:a 19mm)), ca 800mm lång med denna gänga i varsin ände
du skall alltså ha en invändig gänga 7/16 unf felgänga grattis !!!
min 1:a tanke är att slipa ner o gänga om det som grejen skall fästas i till nått vettigare min andra tanke är att man kanske skulle kunna tjuva funktionen från nån annan bil, så att det finns färdiga komponenter som man kan mickla dit den 3:e tanken är att gå till den lokala industrijärnhandeln o beställa en. _________________ Mats Andersen |
||||
|
kolla med snöbollen på
www.snowball.se han gör svetsändar med tum gänga ,bör ha gängtappar _________________ Torbjörn Andersson |
||||
|
Re:
Jovisst, men den tappen har jag redan, så tanken var att klyva biten på mitten, gänga 2 nya hål, och så hade jag mina två stag....
Kontaktade IronBill och fick av dem tipset att kontakta Douglas Hellström AB.
De hade 2 st tappar i lager så nu är en på väg. (NOT: de säljer endast till återförsäljare). Tack för tipsen, ni andra! _________________
/LOLA-Christian |
||||
|
Bara som referensmaterial till tråden så har Pegasus lite vänstergängade tappar i tum:
http://www.pegasusautoracing.com/pro Tänka vad knasiga saker man hittar när manhar papperskatalogen som dasslektyr
Men frakten gör det lite dyrt att handla endast en grej naturligtvis (betalade $34 med USPS för ett par backspeglar). |
||||
|
Re:
Hmmm, hade blivit billigare iallafall, men så går det när man vill gynna det svenska näringslivet....
Jag hade det här inköpsställen på G innan jag beställde från SirDouglas:
http://www.tapdie.com/html/unf__taps _________________
/LOLA-Christian |
||||
|
Re: Slutresultat
|
||||
|
En väldigt enkel anledning, jag hade ett antal uniballs liggande med denna gänga. /Christian _________________
/LOLA-Christian |
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2852 besök totalt |