| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Dodge Viper 6-växlad manuellåda Tremec T-56 NYTT PRIS!!!
|
5134 besök totalt |
|
Min Viper låda är till salu. Den har bara gått 16km... så den är som ny. Det är ju en 6-växlad manuell låda... Prisidé: 25 000:- Vid frågor: 070-833 66 18 _________________ Stefan Berander |
||||||
|
Re:
En jääääättelång sexa: 0,50:1 Lådan är specad till 550 ft lbs men de brukar tåla lite mer, iaf i några mil.
|
||||||
|
Re:
Är det en standardlåda för Viper eller har den tätare steg mellan kuggarna? En del Tremeclådor kan man få med andra utväxlingar.. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Det slog mig att det har hunnit komma ut ett par olika generationer Viper och jag blev osäker på om alla har samma låda. Trådstartaren kanske kan berätta vilken bil den kommer ifrån, jag törs nog inte ge mer info...
|
||||||
|
Det är från en Viper -05 har jag för mig... det är en "standard" låda... så det är inget gjort på utväxlingen... slutväxeln är 0,56 har jag för mig... 1 till 1 på 4:ans.
Vad jag vet så har jag sett killar som kör dubbelturbokitt på en Viper 1000hk och 1200NM typ... Och dom håller... så det är en stark låda... Fördelen med denna lådan är ju att sprängkopan är ju inte fastgjuten utan är ju bultad fast... så man kan skruva bort denna kopan och fixa en annan om man vill.... _________________ Stefan Berander |
||||||
|
Re:
Jag är inte riktigt säker... men jag har kollat lite... Och det ska det vara.. kopan följer med...
_________________ Stefan Berander |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
5134 besök totalt |