| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Växellåda BMW M3?
|
8 besök senaste veckan (26071 totalt) |
oj, men 325 E36 har ju 245Nm original. Lite mer ska väl lådan ändå tåla tycker man. Iallafall det dubbla hoppas jag på.
_________________ Erik Abrahamsson Opel Manta -74 |
||||||
Dom brukar klara mycket mer vrid än dom är specade till. Det är lite knepigt med 325:an för det sitter antingen Getraglådan på 250Nm eller en ZF som klarar 310Nm på dom. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
Till Z3M-roadster finns det en ZF-låda som urskiljer sig i ETK.
Gentemot andra S5D Z-lådor väger den bara 32,04kg istället för 35,7kg. Är det en svagare låda? Den heter S5D 320Z - HMU _________________ R o b e r t L a r s o n BMWSC/CS |
||||||
|
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd.
Är det någon som har utväxlingsförhållande på den 5-växlad respektive 6-växlade lådan från M3:orna? Mest intresserad av högsta växel som sagt, men bonus är ju data över alla växlar. _________________ Patrik Eklund POWER by Cosworth "Development is only necessary to rectify the ignorance of designers" -Keith Duckworth |
||||||
|
1: 4.20
2: 2.49 3: 1.66 4: 1.24 5: 1.00 Har för mig den sexväxlade har lika med och med 0.79 på 6:an. Någon får bekräfta eller rätta mig. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
|
Tjenna har fått hem min Zf låda....
Undrar bara om någon som kan hälpa mig lite.. Som syns så är sprängkåpan ombyggd, vill säga att vissa siffror är borta. Man man identifiera vilken modell den kommer ifrån med hjälp att dom siffror som är kvar? Undrar även vad kontakten är till för (röda pilen) Ha de gött
_________________ Tobias Ohlsson |
||||||
|
Vissa lådor (inte M3relaterat men generellt) har ju även frilägeskontakt och elektrisk hastighetssensor (inte vajeranslutning), så det kan vara fler kontaker och sladdar på en växellåda än man räknat med.
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Växellåda BMW M3?
|
8 besök senaste veckan (26071 totalt) |