| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gissa bilen! (underbart ljud)
|
1, 2 >> 2314 besök totalt |
|
Eftersom vi gillar frågesport här...
http://www.shellkonto.nu/ligisto/ljud.mp3 Någon som kan lista ut vad det är för något? Mysigt låter det iaf... |
||
|
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale hade sex växlar redan på 60-talet...inte direkt nån dussinbil förstås å inte aktuell i det här fallet för den varvar mer än så...dessutom ingen Ferrari ju. En 250 LM kanske...
_________________ /Patrik Rylander |
||
hrm.... shellkonto.nu er nok ingen officiell shell sajt , så merket er nok ikke gitt av den grunn.
Den värvar nästan like snabbt som en MC, dock inte så långt per gear... dom raka (!?) rören är lite forvirrande... men jag vil tro at det är minst 6 cylindre - men kanskje 8 eller mer. Hva med någon formel klass? Den här saken gjorde nära toppfart på ca 30sek. hmmm
orjan _________________ Orjan Sandland |
||
|
Tycker det är underligt att man inte hör några transmissionsljud på en såpass potent bil, miken kanske ligger i ett insugningsrör iof...
Men man hör kopplingen, men inget avgasljud? frontmotor? verkar ha ganska litet svänghjul iaf.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
enligt tlm på zatzy och lazzat (som postade där , vet inte om det e samma kille som postade här med...?)
sa att det var en röd, italiensk, v8, 6vxl, varit ute och filmat bonus matrial till gis 4 i torsdags i sthlm... tycker det låter som en sekv. låda , jag såg en ferrari 360 spider f1 (dekv. låda och cab..) den va röd ,hadde v8 , låter identiskt och den såg jag i haninge på torsdagen..
känner mej ganska säker på en f 360 spider (f1) ..
men jag har haft fel förut...
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 2314 besök totalt |