Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2685 besök totalt |
Du kan ju inte fråga utan att du berättar själv också.
![]() Jag har varit insyltad i street och dragracing-evenemang ett antal år så jag kan villigt erkänna att jag provat några gånger. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag har inte åkt speciellt fort själv utan mest pysslat med kompisars bilar och med själva arrangemangen. 13,66s som bäst med lånad BMW. 173,6 km/h i slutfart med egen AMC. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re: Provat på strippen....
Jag har gjort det, idag till och med, har för mig att jag såg dig på Långnäs igår. Kan det stämma? Har ni nån körning på Midlanda inplanerat som ifjol höst? ![]() 12,39 sek och 179 km/h i slutfart blev det. _________________ Anders Berglund |
||||
Re: Provat på strippen....
Stämmer bra det... ![]() Lotusen fick dock stanna hemma, 402 meter är lite för långt för den...201 räcker mer än väl.... ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Har varit och skämt ut mig på Black race ,lagligt race i Stockholm.
10.265s@112km/h på 201m. Jag var tvungen att testa om jag räknat rätt med den effektkurva jag hadde. Stämde hyfsat när jag kompenserade för 60foots tiderna. Tummepekfinger 15,5s på 402m borde skrället klara. Så här kan det gå när man åker WV ![]() http://www.lhredovisning.se/saab95.m _________________ Johan Sjölinder |
||||
Jag har kört en gång på Goldtown i Skellefteå i sommar, det krånglade lite men första försöket klarade jag 7,63 152 km/h på 201m så jag är riktigt nöjd
![]() Men framför allt var jag faktiskt och körde bana på Midlanda i lördags, det var också första gången för mig men det var riktigt roligt så nu har jag fått blodad tand för både Bana och stripp.. ![]() _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Körde på Mantorp på Bugrun med VR6 syncron. Blev en halvusel tid och ett stort "jaha?"....
Blev tvingad att köra rakt fram på Emmaboda förra året när jag var där för att köra Superstage. Dvs med sån där avancerad GPS-grejs.... Blev halvusla tider (står i tabellen) och ett... "jaha?" igen... Vore roligare o köra strippen om den alltid bestod av en svag kurva... ![]() _________________ ![]() |
||||
Brukar svara med att jag kommer...den dagen ni har en chikan i sista 1/3-delen så man har lite fart när det ska styras. ![]() Fast dendär med kurva var bra. Man kunde säkert lärt sig massor av ovalbilarna i USA för en bra setup... ![]() ![]() |
||||
Näe.. och kommer inte att göra det heller..
![]() Jo en gång testade jag med 325`an fast då brände jag kopplingen och fick ca 17 sek. på 201 m. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() När jag tittade på hastighetsmätaren och den visade på 60 km/h trots att motorn vrålar på 5800 rpm på 3`ans växel, ![]() fattade jag att det var något helt annat än bakhjulen som spann.......... och lukten från bränd kopplingslamell ![]() var INTE densamma som "den vanliga" lukten vid däcksrök! ![]() Jag var helt inställd på att ett dyrt kopplings-byte ![]() men det klarade sig otroligt nog.. ngn gång får man ha tur också... ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Du körde ju bara i prova på ![]() Fick för mig att alla körde i framhjuls drivet klassen men alla körde visst i prova på. Trode inte jag skulle vinna ![]() _________________ // Jani Hast |
||||
Jo visst har man skämt ut sig några gånger nu i götet på Blackrace... 201m passar min bil bäst för på 402m rejs så börjar man ju nästan somna, men jag har väl för långsam bil, som vanligt
![]() ![]() 201m avverkades i fredags på 11,468s med 75hästarn ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
nja provat å provat... körde ett par ggr på barkarby med uselt ladd pga öppet filter som sög varmluft. Mätte tiden till 16s med gps... men saaben ska bli svängbil.
Får ta tag i bubbleprojektet och testa på strippen när det sitter en turbo där bak ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Provade bilen för andra gången nu i fredags på Arken iGBG. Körde 201m på 9,980s med 125,41km/h i sluthastighet med 2mm kvar av mönstret och spinnande hjul på 1,2,3ans växel. Jani var det du som tog kort på racet i fredags?
_________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Har testat både 201 m på Mantorp förra året och 402m på Barkarby, båda i regi av STCS. Tror att 402-tiden var i stil med 16,6s
![]() ![]() Edit: Det var förresten innan min Type-R-konvertering. Nu skulle det säkert bli ![]() ![]() Nä, det är roligare att svänga! Tråkigt när man bara får däcksskrik i starten, juh! ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Jag var uppe i Piteå igår och kollade på dragracing. Jag såg tre bilar som havererade, en 325:a som jag tror blåste toppackningen (det kom en väldans massa vit rök), en M3-turbo som verkade ha knäckt kardan (lite svårt att se från läktaren) och en 2002:a som knäckte drivaxeln och tappade ett hjul. Röd tråd? ![]() _________________ /Jimmy Flodell 0-100km/h? Ja, det borde den väl göra. BMW 2002Tii, Ford Consul och Scorpio. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2685 besök totalt |