| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
rsr/935k5 vs 911 chassi
|
832 besök totalt |
|
rsr/935k5 vs 911 chassi
Vad är fördelarna resp nackdelarna med coilover hjul upphängningen ala rsr/935k5 och std torsion upphängning på en 911? Jag undrar då min tilltänkta bil tidigare hade 935k5 ben fram resp bak finns där något att hämta med dom benen mer än att det är lättare att byta fjädrar än torsionsstavar? _________________ Pelle Persson |
||
|
Re: rsr/935k5 vs 911 chassi
Skruvfjädrarna är, som du säger, lättare att byta. Det är också lättare att hitta fjädrar som är tillräckligt hårda - utbudet av torsionsstavar är rätt begränsat.. _________________ -- |
||
|
"RSR" hade väl en lite annorlunda geometri än std 911, men det är kanske inte med i din frågeställning? Inre infästning bak flyttad åt ngt håll som jag inte minns (bakåt/uppåt?) för gynsammare toe-förändring vid fjädringsrörelse på de höjder som används vid baninställningar vill jag minnas
_________________ Pär Hylander |
||
|
Re:
Jag har lite dålig koll på vad som skiljer mellan std 911 och tex rsr i geometrin. Så det hade varit mer än intressant om någon kunde peka på vad och hur det är ändrat. _________________ Pelle Persson |
||
|
Pga de kortare bärarmarna på RSR är inre infästningen är flyttad bakåt, utåt och uppåt.
930 har samma ändringar så om man ska byta till såna bärarmar byter man ut hela torsionshuset till ett från 930. _________________ /Martin Görander PCS 2424B |
||
![]() |
Skruva banåkabil
rsr/935k5 vs 911 chassi
|
832 besök totalt |