Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3371 besök totalt |
Vad har hänt? F1 är ju lite spännande!
...både loppen och mästerskapet. F3000 har nog tagit över tråkighets-täten nu. Kul för Alonso och Renault! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re: Vad har hänt? F1 är ju lite spännande!
Det är inte lite spännande, Det är jätte spännande Grattis till Alonso och Renault ![]() ![]() ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||||
Det var ett kul lopp även om resultatet var långt ifrån det jag väntade mig. Det är nog dags för krafttag hos Scuderia Ferrari Marlboro.
Att Renault skulle visa sig högt upp i tabellerna hade jag nog väntat mig, men inte i år. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
och Schumacher BLEV VARVAD! Det går utför, i sin krafts dagar kunde han, typ, köra med högsta växeln trasig och komma tvåa. Inte ens de klassiska, vi trixar med depåstoppen för att komma om, fungerar längre. En era är slut...
om jag räknar rätt är det alltså nu 8 gubbar som vunnit någon tävling i år. Börjar likna 1982 när 11 vann ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
Roligt att det är slut med Ferrari dominans! Tyckte det var tråkiga lopp när det bara var dom som vann jämt och ständigt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Jag tror nog det mer är dags för krafttag hos Bridgestone! Resultaten från de senaste 6-7 loppen talar sitt tydliga språk. Den enda Michelinbilen som konsekvent placerar sej bland Bridgestonebilar är Toyota, den enda Bridgestonebilen som konsekvent placerar sej bland Michelinbilarna är Ferrari. Webber gjorde en strong insats idag tycker jag! |
||||||
Apropå grejer att reta sig på i tv-sändningen: En stillbild på en gubbe som lutar sig mot en jukebox var inte precis vad man ville se direkt efter Barris haveri! >
![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Exakt min åsikt ![]() _________________ Mvh, Kalle Hansen BMW 525iA -93 (Underbar) Peugeot 605 -97 (Helst inte) Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen) BMWCS[syd]#5120 |
||||||
![]() ![]() ![]() Instämmer även med detta! Var osäker på om jag skulle skratta eller gråta. _________________ Mvh, Kalle Hansen BMW 525iA -93 (Underbar) Peugeot 605 -97 (Helst inte) Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen) BMWCS[syd]#5120 |
||||||
Jag har ju stödköpt B-stone i år som tack för deras sportsliga uppträdande ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
Någon i Ferrariteamet måste dessutom ha kommit åt knappen "Destruct Rubens car"...
![]() Utan att dra allt för stora växlar på de senaste loppen så får man iaf fråga sig vad som hänt? Tidigare år så har det ju ofta varit så att ett team dominerat i 2-4 år för att sedan helt blekna och så flyter ett annat upp istället. Men nu verkar ju alla vara uppe och slåss? Webber i en jagga som femma!!? Är det Ferrari som tacklat av eller har alla andra blivit bättre samtidigt? (Jag tror på det första...) Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Visst var det en intressant utveckling och F1 verkar kommma mer på rätt spår. Men den i mitt tycke största uppryckningen är kommentatorerna.
![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Janne B är super - vilken koll! Jag har mailbombat TV4 under tiden då Arthur satt och %="!&"¤#&!"!# ![]() Det kanske är dags att därför höra av sig till dem och säga bra gjort! Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Efter förra årets promenadseger har Ferrari blivit feta och lata? Har Fioranofaktorn slått till, d.v.s. man testar i ensamt majestät på sin egen testbana utan möjlighet att jämföra med andra stalls utveckling? Massa tänkbara möjligheter. Jag tror mycket på däcken, men inte enbart. Är det någon som vet varför Renault går så mycket bättre i kurvorna än nån annan? Jag har inte sett någon förklaring. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
Jo det var jag också på väg att göra, Arthur var ju helt hopplös, f-n vilken skandal! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Janne B är ju däremot helt kanon! ![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Janne B är bättre än Arthur, men det är ju inte så svårt...
Jag tycker dock att han kunde andas lite då och då och inte spekulera så förbannat mycket. Då kanske han hinner se vilken av bilarna i ett team som gör något för som det är nu har han 50% fel. Ferrari verkar inte ha hängt med i utvecklingen. Man kan inte bara skylla på Bridgestone. Framdäcken är optimerade för att gå bra över kanterna. Studerar man bilder så är Bridgestonedäcken mycket rundare (som ett mc-däck) än Michelins puckar. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3371 besök totalt |