Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Kadett GT -88, halvklar banbil?
946 besök totalt
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare

2 liters 8v på 115 vilda, Vectra låda vilket gör att 2an går dra till dryga 120kmh och soppaförbrukningen blir lägre (ca 2000rpm i 100kmh på 5an) 0-100 på ca 8sek enligt G-Tech så den går ju rätt bra ändå!

Mycke bytt på senaste tiden, en del många år sen men bilen har bara gått ca 1500mil dom senaste säg 5 åren eller så så de är ju nyskick på delarna!

Bytt för några år sen:
Stötdämpare runt om
Skivor fram
belägg runt om
sänkningssatsen monterades då (okänd fram, HR bak)
drivknutar

Bytt senaste året:
hjullager fram
ett hjullager bak (i sommar)
spindelleder (i sommar)
styrleder (i sommar)
bromsolja (kommer inte ihåg vilken, men de är en typ racing olja i alla fall! bytt i sommar)
kamrem (i sommar)

Sitter 2st nya Toyo Proxes fram också, rullat 50 mil landsväg ca och 3 varv på konbana tror jag. Sitter öppet filter på den, oljekyl finns, dock inte monterad. Sitter fjäderbensstag fram. GSi 16v stolar fram (inredningen är kvar i bilen då den fungerar som bruks idag) GSi huv och front. Tjänstevikt på 1100kg, dvs ett par kilo mindre än en GSi 16v! Potential finns de så de räcker å blir över Har även en del trim liggandes, kompleteras de med en kam och nån form av mappning bör 160hk i alla fall gå få ut!

Med andra ord ett lämpligt objekt för den bansugne! Skattad och besiktad nu i Juli, priset beror på vad som ska följa med i form av delar och trim men som riktpris kan jag säga att jag skulle vilja ha nånstans i krokarna 10-15 000.

Är de något ni undrar över så tveka inte att fråga! Jag går enklast att nå på telefon 070 356 1917 men fråga i tråden eller via PM om ni hellre känner för de! Kan även tänka mig byta mot nått annat roligt i samma prisklass!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Ingen som är sugen? Eller kanske har en kompis som är?

Regards, Johan Eriksson.
Citera
SÄLJES
946 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande