Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpråd: Nybörjar ban/gat bil
<<   1, 2, 3
6269 besök totalt
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Jag vet faktiskt inte hur pass uppgraderingsbara bromsarna är på 9000. Speedparts har ett uppgraderingskit med större skivor och ok: http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_br_uppgr_9000.shtml
Det finns säkert annat, om man söker lite.

Angående TCS, det är inte alla bilar som har det, tack och lov, och då behöver man inte bry sig.
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Re:

overBoosted skrev:
Bladh skrev:
Skulle du inte igenom SBP


Batterit sitter i bagage luckan så dom har ingen anledning att ens lyfta på huven



Lycka till.....

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225


Trådstartare
Re:

Karl Birgander skrev:
overBoosted skrev:
Bladh skrev:
Skulle du inte igenom SBP


Batterit sitter i bagage luckan så dom har ingen anledning att ens lyfta på huven



Lycka till.....

Hehe! Så här ligger de till har bes min bil 2 gånger. Dom har aldrig tittat under huven ^^ Gör dom de sen har jag bara otur. Men jag gillar att spela på turen. Har jag otur så har jag. bara slänga i org spisen då. Sen så kommer min bil va nybes i slutet av oktober o de betyder att jag kan köra hela nästa säsong utan att tänka på det

EDIT: Men sen om man bygger bur i den senare osv måste man väl regga om den iaf? då får man väl regga den som ombyggt fordon osv? Då är det väl inga problem med större motor om man har bromsar o dylikt som motsvarar efekten? Vi pratar ju små siffror, ja menar de är ju inte omöjligt att få igenom en bil direkt. Får väl be nån tjej kompis åka o bessa den som får charma bes-gubben lite??

_________________
Jimmy Almgren
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Re:

overBoosted skrev:
Hehe! Så här ligger de till har bes min bil 2 gånger. Dom har aldrig tittat under huven ^^ Gör dom de sen har jag bara otur. Men jag gillar att spela på turen. Har jag otur så har jag. bara slänga i org spisen då. Sen så kommer min bil va nybes i slutet av oktober o de betyder att jag kan köra hela nästa säsong utan att tänka på det

EDIT: Men sen om man bygger bur i den senare osv måste man väl regga om den iaf? då får man väl regga den som ombyggt fordon osv? Då är det väl inga problem med större motor om man har bromsar o dylikt som motsvarar efekten? Vi pratar ju små siffror, ja menar de är ju inte omöjligt att få igenom en bil direkt. Får väl be nån tjej kompis åka o bessa den som får charma bes-gubben lite??

Vad har du för bil?
Åker du på regbesiktning (vilket är ganska sannolikt) kan det bli bra mycket krångligare än du tror, det är inte alla tillverkare som snällt ställer upp med intyg om att bilen är i originalutförande. BMW t ex lär vara ganska ohjälpsamma på den punkten.
om det ändå kommer vara så enkelt att byta motor, varför inte köra med besiktningsmotor från början?

Fördelen med en korrekt reggad bil är att man kan besiktiga den utan problem. Varje gång. Det är ganska skönt, man ska inte underskatta SBP.
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225


Trådstartare
Re:

poh99 skrev:
overBoosted skrev:
Hehe! Så här ligger de till har bes min bil 2 gånger. Dom har aldrig tittat under huven ^^ Gör dom de sen har jag bara otur. Men jag gillar att spela på turen. Har jag otur så har jag. bara slänga i org spisen då. Sen så kommer min bil va nybes i slutet av oktober o de betyder att jag kan köra hela nästa säsong utan att tänka på det

EDIT: Men sen om man bygger bur i den senare osv måste man väl regga om den iaf? då får man väl regga den som ombyggt fordon osv? Då är det väl inga problem med större motor om man har bromsar o dylikt som motsvarar efekten? Vi pratar ju små siffror, ja menar de är ju inte omöjligt att få igenom en bil direkt. Får väl be nån tjej kompis åka o bessa den som får charma bes-gubben lite??

Vad har du för bil?
Åker du på regbesiktning (vilket är ganska sannolikt) kan det bli bra mycket krångligare än du tror, det är inte alla tillverkare som snällt ställer upp med intyg om att bilen är i originalutförande. BMW t ex lär vara ganska ohjälpsamma på den punkten.
om det ändå kommer vara så enkelt att byta motor, varför inte köra med besiktningsmotor från början?

Fördelen med en korrekt reggad bil är att man kan besiktiga den utan problem. Varje gång. Det är ganska skönt, man ska inte underskatta SBP.


Ptja. Får helt enkelt byta tebaka varje gång. inte mer med det. Sant de du säger.

_________________
Jimmy Almgren
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225


Trådstartare
Men vi säger på skojj.

om jag bygger bur osv o har större motor än org motorn o typar om bilen går det inte då heller? Måste det jämt vara org motorn? :S Förstår att det inte går i vanliga fal men om man typar om som ombyggd borde de väl inte vara några probs?

_________________
Jimmy Almgren
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Re:

overBoosted skrev:
Men vi säger på skojj.

om jag bygger bur osv o har större motor än org motorn o typar om bilen går det inte då heller? Måste det jämt vara org motorn? :S Förstår att det inte går i vanliga fal men om man typar om som ombyggd borde de väl inte vara några probs?


Sugen på lite läsning? Kolla: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7966
Man kan väl säga att vill du "m3", så köp en m3, kommer kosta mycket mer att bygga om och det är pengar du inte kommer få igen.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225


Trådstartare
Re:

Karl Birgander skrev:
overBoosted skrev:
Men vi säger på skojj.

om jag bygger bur osv o har större motor än org motorn o typar om bilen går det inte då heller? Måste det jämt vara org motorn? :S Förstår att det inte går i vanliga fal men om man typar om som ombyggd borde de väl inte vara några probs?


Sugen på lite läsning? Kolla: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7966
Man kan väl säga att vill du "m3", så köp en m3, kommer kosta mycket mer att bygga om och det är pengar du inte kommer få igen.
De där ska ja läsa igenom bra tråd tack. "vill du m3 så köp m3" om jag då bygger bur i m3an så måste ja väl ändå regga om?

_________________
Jimmy Almgren
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Re:

overBoosted skrev:
om jag då bygger bur i m3an så måste ja väl ändå regga om?


Jo, regbes, men då kollas allt och har du då annan motor ex. så blir det inte lätt....

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225


Trådstartare
Re:

Karl Birgander skrev:
overBoosted skrev:
om jag då bygger bur i m3an så måste ja väl ändå regga om?


Jo, regbes, men då kollas allt och har du då annan motor ex. så blir det inte lätt....

Sitter o läser nu. En historia helt för sig själv de här med bes. För ont i huvudet nu för att tänka på detta. Ska ställa lite frågor i den tråden du länka så slipper ja göra de här till en sån tråd hehe!

Men kan säga så här: Det lutar just nu åt att skrota min ide

_________________
Jimmy Almgren
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11960



Re:

overBoosted skrev:

Men kan säga så här: Det lutar just nu åt att skrota min ide


Det var nog det förnuftigaste du skrivit i den här tråden thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Köpråd: Nybörjar ban/gat bil
<<   1, 2, 3
6269 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande