Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Mitt första möte med ringen!
793 besök totalt
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Hej!

Då var det äntligen avklarat, mitt första möte med ringen.
Jag och min, numera, fru var i Tyskland de senaste fem dagarna och gifte oss. Närmare bestämt i Frankfurt. Inplanerat efter bröllopsdagen var självklart att göra ett besök på ringen.

Vi hade hyrt en bil, en Opel, och styrde i Fredags grillen mot klassisk mark. Jag hade för avsikt att åka med i ring-taxin, kanske även lotsa runt hyrbilen ett stilla varv. Väl där blev jag snabbt varse att det inte gick någon ring-taxi, ett hårt slag. Till råga på allt så öppnade inte banan på utsatt tid pga lite tekniskt strul. Jag fick nöja mig med att gå runt och kika lite på alla häftiga åk på parkeringen. När banan väl öppnade Blev det full gas. Jag stod och funderade på vad jag skullle göra.

Zaakspeed Vipern kom infarande och tog med en passagerare, mot betlaning. Jag gick dit och kikade. 250Euro för ett varv på tok för dyrt, hmm, jag tittade på min fru...hon sa: " Det är inget att tveka på, åk för guds skull du kommer att ångra dig om du inte gör det." Sagt och gjort jag betalade med ett leende. Där rök den resebudgeten...

Det var tre personer som skulle åka innan mig. Med endast en kvar i kön så lyckades en motorcyklist köra omkull och banan stängdes. Med en timmes körning kvar började jag bli nervös, tänk om det inte skulle bli tid för mitt varv. Minuterna rasslade iväg. Till slut öppnade banan igen. Killen innan mig for ut på sitt varv. Jag gjorde mig klar.

Det var värt varenda krona Den turen runt ringen kommer jag aldrig att glömma. Jag har åkt med i några snabba bilar och med duktiga förare runt ett par svenska banor. Men ett varv på ringen i Zaakspeed Vipern slog det mesta. Jag kan inte annat än rekomendera det ca 260-270 kmh på "rakorna" innan Schwedenkreuts(tror jag det heter), känslan och trycket i Fuchsröhre, de gånger vi var luftburna, G-krafterna...

Nåväl, kul var det. Jag han tyvärr inte köra ett varv själv. Efter min åktur så var det stängningsdags så det får bli nästa gång...

//Micke

Westfield SE
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

Re: Mitt första möte med ringen!

slettet

793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande