|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator
Trådstartare

20 Aug 2007 17:11
Tips: SBF-kattar billigt
Våra vänner biltema har dragit ett rejält slag i magen på monopolet (och får därmed lite gratisreklam)
SBF-kattar för 790:-/st, mycket bra!
_________________ /Kristian Elisson
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20640

20 Aug 2007 17:19
| SBF.se Biltemas katalysator (2007-08-16 14:33) skrev: | Biltema har annonserat på sin hemsida att Katalysator (79-803) är nationellt godkänd av SBF, SBF KAT 07-019.
Detta är felaktigt och beror på ett missförstånd.
Tekniska Kommittén, Joachim Hultgren | Tyvärr lite för bra för att vara sant.
Dessutom var de rätt klena i anslutningarna, 50mm räcker ju inte långt.
|
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265
Hjälpmoderator

20 Aug 2007 17:52
Re:
| Citat: | Biltema har annonserat på sin hemsida att Katalysator (79-803) är nationellt godkänd av SBF, SBF KAT 07-019.
Detta är felaktigt och beror på ett missförstånd.
Tekniska Kommittén, Joachim Hultgren
|
Vad jag har fått reda på, tyvärr.
_________________ Daniel Steiner
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator
Trådstartare

20 Aug 2007 18:06
Jag mailade Biltema och bad dem berätta sin version av "missförståndet"...
_________________ /Kristian Elisson
|
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265
Hjälpmoderator

20 Aug 2007 18:14
Re:
| Kristian Larsson skrev: | | Jag mailade Biltema och bad dem berätta sin version av "missförståndet"... |
_________________ Daniel Steiner
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20640

20 Aug 2007 19:14
Re:
| Kristian Larsson skrev: | | Jag mailade Biltema och bad dem berätta sin version av "missförståndet"... | Det står ju inget om SBF på Biltema.se iaf (om det gjorde det tidigare), men det står ingen dementi heller...
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator
Trådstartare

20 Aug 2007 19:29
Re:
| Niklas Falk skrev: | | Kristian Larsson skrev: | | Jag mailade Biltema och bad dem berätta sin version av "missförståndet"... | Det står ju inget om SBF på Biltema.se iaf (om det gjorde det tidigare), men det står ingen dementi heller... | Textraden är borttagen från hemsidan, men finns kvar i katalogen...
_________________ /Kristian Elisson
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20640

20 Aug 2007 19:31
Re:
| Kristian Larsson skrev: | | Textraden är borttagen från hemsidan, men finns kvar i katalogen... | Det är ju enklare att ändra på hemsidan och de verkar ju haft anledning till det.
SBF har väl tolkningsföreträde också.
|
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1458

20 Aug 2007 20:50
De har ju fortfarande inte ändrat att deras turbos klarar maxvarv på 100 000rpm (enligt tillverkaren) och inte 10 000rpm som det står, men det kanske är vad de klarar i verkligheten.
_________________ Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
|
HPZ
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 209

21 Aug 2007 10:11
Re:
| jonka skrev: | De har ju fortfarande inte ändrat att deras turbos klarar maxvarv på 100 000rpm (enligt tillverkaren) och inte 10 000rpm som det står, men det kanske är vad de klarar i verkligheten.  |
Kanske lika bra det. Vi har kört en av deras turbos i balanseringsmaskinen, vid dryga 30000rpm var obalansen så stor att ingen vågade stå kvar vid maskinen och öka varvtalet.
_________________ Peter ovner
|
Dutch
Trollhättan
Här sen Nov 2006
Inlägg: 38

22 Aug 2007 15:04
Biltema???
Dom rekomenderar även att men slipar ren wolfram elektrod till "vass" spets vid aluminium Tig svetsning!
Dom vet väl inte så mycket. så det är ingen ide att korrekturläsa.
Biltema tillhandahåller billiga saker inte kunskap.
Köpte dock i panik en soppa pump sug för förgasare och den kostade (299) vad andra tar i Euro funkar bra att mata bränsletryck regulatorn med.
Det är bara att vänja sig.
Frågade en gång efter 10W-30 på statiol men den var slut så hon föreslog FANTA.
_________________ Bosse johansson
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator
Trådstartare

22 Aug 2007 16:16
Säga vad man vill om Biltema, men om dom kan hjälpa en komma billigt undan på saker man blivit påtvingad så är jag nöjd. Men nu fick dom visst inte det
_________________ /Kristian Elisson
|
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7294

22 Aug 2007 17:05
Re:
| Kristian Larsson skrev: | Säga vad man vill om Biltema, men om dom kan hjälpa en komma billigt undan på saker man blivit påtvingad så är jag nöjd. Men nu fick dom visst inte det  | Du har inte hört av dem maa ditt mail?
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290
Moderator
Trådstartare

22 Aug 2007 17:10
Re:
| Pär Hansson skrev: | | Kristian Larsson skrev: | Säga vad man vill om Biltema, men om dom kan hjälpa en komma billigt undan på saker man blivit påtvingad så är jag nöjd. Men nu fick dom visst inte det  | Du har inte hört av dem maa ditt mail? |
Nej, ger dom morgondagen också innan det är dags att ringa. Förbundet kommer att få samma fråga.
_________________ /Kristian Elisson
|
|