Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nu kan ni titta på SS-listan
1, 2   >>
1965 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Tryck på offic.pos och titta vem som kommer efter radical bilarna

Jag putsade tiden lite lätt igår. Hoppas på att få ut en film på det snart också.

Laholm
Här sen Nov 2002

thumbs up

Samuel Lindkvist    Porsche 996 Carrerra2 -98    1:25,62  
Janne Pettersson    Porsche Carrera -74    1:26,69  
Peter Viljanen    Porsche 996 Turbo -02    1:27,03  
Magnus Thomé    BMW M3 3.2 Limo -96    1:27,82  
Thomas Weber    Porsche 911 Carrera RS -92  1:29,75  
Magnus Thomé    BMW M3 3.2 Limo -96    1:29,87  
Fredrik Åberg    Porsche 944 Turbo Cup -86    1:30,87  

Strongt gjort av Magnus att slå sig in i ett sånt trevligt gäng

ojojoj, det där var ju märkesfanatism på gränsen för det acceptabla...

Vellinge
Här sen Jan 2003

Då behöver man inte vara helt missnöjd med sin 1.33.84-tid med civicen.
Tre sekunder efter en Cupbil är inte helt fel.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

M Scotte skrev:
Tre sekunder efter en Cupbil är inte helt fel.

Nää, å det var ju inte vem som helst som satt bakom ratten heller.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Samuel Lindkvist Porsche 996 Carrerra2 -98 1:25,62

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Du putsade dryga TVÅ sekunder!!! Vad är din analys av hur det lyckades? Nyfiken!!!

Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Du putsade dryga TVÅ sekunder!!! Vad är din analys av hur det lyckades? Nyfiken!!!

Han körde "lite" fortare...

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Det va många grejer som gjorde att det gick snabbare. När rejsa va där sist höll jag tex säkert en halvmeter ifrån konerna (det känns ju nära ändå) Men denna gången så höll jag intill konerna precis på millimetern så det tog i lite lite på 2-3 koner. Och på nåt sätt lyckades jag ligga så nära på varenda kon utan att missa en enda. (det kanske man kan räkna som tur ) En annan grej är ju det där med att gå på gas tidigt ut på rakan. Jag visste om det första gången men gick man på gas så fick man inte in bilen som man ville eftersom man hade stressat så hemskt konera innan. Nu va jag helkoncentrerad och det enda jag tänkte på va att få in bilen tight efter tredje konen från slutet och därför va det inga problem att hålla fullt därifrån. Men mycket av tiden tog jag nog i vändningen. Sist rundade jag konen med sladd och fick därför börja om från början. Nu gjorde jag en kombinerad lång böj med sladd så det vänder snabbare och slipper understyra. (svårt att få till bara)

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

thumbs up för dom bra tiderna! Sen att det blev lite intressant läsning gjorde ju tråden ännu bättre

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Grattis Samuel!! Grym tid!!! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Vellinge
Här sen Jan 2003

Tiden Samuel satte är grym! Väldigt bra kört.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag är djupimpregnerad! thumbs up
Fast jag är inte förvånad, det verkade som att du hade lite sparat sen senast du var där.

Är det inte dags för spoilernytt att riva kontraktet med Gulalbo och anställa en lite snabbare förare? Det är ju inte bara bilens förtjänst fastän det är en PORSCHE!!!!

Sen det där med tur, jag brukar säga: "Bra förare har tur!"

OT: om någon påpekar att man har tur när man idrottar är det väldigt användbart. T.ex när man gjort ett omöjligt slag i golf: "Bra spelare har tur!" Eller samma när man nätat i innebandy från omöjlig vinkel. Dessa ord kan reta gallfeber på vilken med eller motspelare som helst.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Brandt

Här sen Dec 2002

om man sammanställer en 911-lista med information från SS-listan på rejsa.nu och från Bilsport nr 10 ser det ut så här:
996 –98 1.25.62
993 RS –96 1.26.56
911 –74 1.26.69
996 turbo –02 1.27.03
964 RS –92 1.27.16
964 RS –92 1.28.00
911 –86 1.29.50
964 RS –92 1.29.75

observera att alla glada och snabba amatörer kört snabbare än det Gullabo presterat med en 911:a.
Den uppmärksamme tittar snart på SS-listan och ser tiden på GT3:an, ja det måste ju vart nå'n annan som körde (å det var det också ).

Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Daniel Bengtsson skrev:
Jag är Är det inte dags för spoilernytt att riva kontraktet med Gulalbo och anställa en lite snabbare förare? Det är ju inte bara bilens förtjänst fastän det är en PORSCHE!!!!

Man ska nog inte underskatta en man som sätter sig i en helt okänd bil och kör några rundor i konbanan och är mycket snabb, ofta snabbare än ägaren själv. Han kan nog sänka sina tider om han får åka några fler mil med bilarna. Fast de är klart snabbare förare finns det alltid, schumacher t.ex.

Grattis Samuel, snabb tid thumbs up

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag håller med karlsson. Gullabo sätter sig ändå i en för honom okänd bil och ska sätta en bra tid och dessutom kanske?! va rädd om bilen på köpet.

Jag tror nog jag är snabbare än gullabo i min bil. Men i hans bil är han ju garanterat snabbare. Detta hade jag naturligvis inte bangat på att testa om nån tvingade mig.

Vill också påpeka att min är en 996:a och inte en 993:a som det står i listan. Annars va det bra

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Peters 02:a är också en 996:a

Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:
OT: om någon påpekar att man har tur när man idrottar är det väldigt användbart. T.ex när man gjort ett omöjligt slag i golf: "Bra spelare har tur!" Eller samma när man nätat i innebandy från omöjlig vinkel. Dessa ord kan reta gallfeber på vilken med eller motspelare som helst.

Men varför nämner du Golf när du pratar om idrott?
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Karlsson skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Jag är Är det inte dags för spoilernytt att riva kontraktet med Gulalbo och anställa en lite snabbare förare? Det är ju inte bara bilens förtjänst fastän det är en PORSCHE!!!!

Man ska nog inte underskatta en man som sätter sig i en helt okänd bil och kör några rundor i konbanan och är mycket snabb, ofta snabbare än ägaren själv. Han kan nog sänka sina tider om han får åka några fler mil med bilarna. Fast de är klart snabbare förare finns det alltid, schumacher t.ex.

Grattis Samuel, snabb tid thumbs up

Men det vore onekligen intressant att se vad ngn annan t ex Fredrik Ekblom, kunde åstadkomma.

Sen tycker jag Gullabo verkar lite slö och säger, nu går det inte att köra fortare. Så var det väl med MagnusT's bil sen kör Magnus lite till och bums så går det mkt fortare vilket även Gullabo lyckas med.

BTW, Grattis Samuel!
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

På tal om tider så impar i alla fall Peeters tid 1.40.93 med std 100hk Polo som väger 1120kg (11,2kg/hk). hmm inte std är väll däcken???

Inte för att jag vill ta bort någon kredit från någon men det finns många bra tider i listan om man ser på förutsättningrna.

Men Samuels tid är kanon är det ju inget snack om thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Daniel Bengtsson skrev:

Men varför nämner du Golf när du pratar om idrott?

För att provocera någon att fråga varför......

STOP OT......

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
1965 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande