| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: TOYOTA COROLLA AE86 1984
|
10279 besök totalt |
|
Sveriges 2.a Ae86:a är till salu. 1984 gul skatt bes 15" 195/50-15 bra däck bra motor 127 hk twin cam 4-age t-50 v-låda (orginal) motorn bytt id 18 000 mil bilen rullar 32 000 mil 0-100 ca 9 sek toppfart ca 190 km/h dra ca: 0,8L/mil Rost finns - men säg den 19 år gamla bruksbil som inte har rost snackare & testpiloter undanbedes. Priset då ? 32 000 kr...... NYTT PRIS 25 000 INGET PRUT... seriös spekulant - kontakta mig via PM. Ae86:an är en såpass ovanlig bil - så om du/ni är intreserade av en sådan borde ni veta vad det är för slags bil & vad dess rykte handlar om. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Några småfrågor angående bilen...
-Hur många mil har den rullat? -Är motor och v-låda utbytta vid något tillfälle? -Var sitter rosten? -Har du några bilder på exmpelvis inredning m.m Jo en sak till, bakaxeln har väl diffbroms som orginal? (I USA rullar ju både GT-S:er och SR5:or där bara GT-S:erna är "bromsade" orginal) _________________ Mikael Persson |
||
tja ! .. jag e 33 år, bor på landet & har singelgarage. ' då skulle min bil kosta på mig 3400 helförskring på Toyota/Folksam _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
'hej ! Jag har uppdaterat lite högst upp - bilen var en -84:a... inte en 85:a tyvärr. den har rullat 32 000 mil & motorn byttes vid 18 000 mil. rosten sitter konstigt nog på insidan av det vänsta bakre sidofönstret. resten av bilen e helt oki - rost-sett. bilen har diffbroms på ca 65% & är en GT-S Bara GT-Sér som såldes i Europa _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
jag är 29år o bor i landskrona, jag ger 2900/år och helförsäkrad. billigare än en vanlig crx, jag gav 3300 för min -92. Och f*n så mycke roligare är den oxå
edit : kanske ska nämna att det är hos Länsförsäkringar _________________ Henrik Jörgensen racephotos.se |
||
Inte jag som säljer... bara hjälper en galen kompis (galen i den bemärkelsen att han säljer sin AE86:a) skicka på så får du Daniels telenummer av mig ! inga byten vad jag vet alls tyvärr. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
hej du, tråden är ca 2 år gammal :-)
bilen är totalt riven & skall få ett N2- widebodykitt, 20V 4-ag motorn & massa annat :-) Finns en på blocket.se annars
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
Bilen som ligger på blocket har en 4A-C motor... vilket gör det till en AE85... vilket även medför sånna dummheter som bakaxel utan diffbroms. Men nu är den bytt till en 240axel med dana diff enligt annonsen... tycker dock ändå synd om den idiot som luras i att betala 50k för den bilen. Grymt dåligt av säljaren |
||
|
Re:
Väldigt lätt o irra bort sig bland japanska bilmodeller faktiskt, du är nog knappast ensam om det
Men även om bilen i annonsen hade varit en en AE86 är det där ett fantastiskt ockerpris. Men det du letar efter är iaf en corolla med 4A-GE motorn, dvs. Twincam 16v insprutningsmotor, på köpet får du diffbromsad bakaxel och initial D stämpel, speciellt om du köper en panda vit Trueno Sprinter Lycka till iaf
|
||
![]() |
SÄLJES
|
10279 besök totalt |